Avtomobilizem

Slovenska premiera: Peugeot 508

Vrata brez okvirjev, ostre linije in športen značaj so lastnosti nove petsto osmice.

Peugeot nadaljuje zgodbo prepoznavnih oblikovalskih linij zadnjih modelov, a pri Peugeotu pravijo, da nikakor ne želijo primerjati pretekle generacije 508 s sedanjo. To je sedaj povsem nov avtomobil in to tudi drži. Že dejstvo, da pri uvozniku ciljajo na kar 70 odstotni delež novih strank, preostanek pa prepuščajo do sedaj lojalnim ljubiteljem znamke, pove ogromno. Avtomobil je napram predhodniku nižji (celo najnižji v svojem segmentu), 3 centimetre širši ter dobrih 8 centimetrov krajši. Oblikovno tako imenovani fastback, s čimer želi konkurirati Volkswagnovem Arteonu. Avtomobilski segment D, kamor uvrščamo Arteona in sedaj 508, sicer ne spada med najbolj prodajane, zato pri Peugeot Slovenija računajo, da bi letos uspeli prodati približno 150 vozil, prihajajočo karavansko različico, ki naj bi na ceste zapeljala v poletnih mesecih pa v 100 primerkih do konca letošnjega leta.

Zunanjost je adut na katerega bodo lahko stavili. Markantna sprednja maska obdana z LED 3D žarometi, ki samostojno sledijo cesti ter koničaste LED dnevne luči, ki se raztezajo vse do spodnjega dela vozila. Športne in agresivne linije se nadaljujejo tudi na boku vozila, ki se kupejevsko spušča v umirjen zadek prav tako obdan z LED osvetlitveno tehnologijo.

Notranjost je izdelana po zadnjih oblikovnih standardih, že poznani elektronski prikazovalniki hitrosti, pa nam ponujajo ogromno informacij in omogoča spekter različnih designov in izpostavitev željeni podatkov. Majhen multifunkcijski volanski obroč, I-Cockpit zadnje generacije, obdan z ambientalno osvetlitvijo pa se celovito zlivata z notranjostjo, ki ne skopari s kakovostnimi materiali in prinaša svežino v tem segmentu vozil.  Armaturno ploščo sestavlja tudi dovolj velik in na  dotik odziven zaslon, pod njim pa že poznano iz modela 3008, prijetni in kakovosti gumbi, ki nas vodijo od navigacije, podatkov o vozilu, radia ter ventilacije.

Pri Peugeotu so poskrbeli tudi za glasbeno kuliso, ki naj bi bila tokrat resnično kakovostna, pripravili so jo pri francoskem Focalu. Vgrajenih je 10 zvočnikov in nizkotonec, ki je del serijske opreme GT. Hitri pregled vozila pa nam da vedeti, da so novitete  tudi na sedežni garnituri, ki je narejena po standardu AGR. Za še bolj udobno vožnjo skrbi tudi opcijsko prilagodljivo vzmetenje, kjer so na voljo trije načini nastavitve trdote vzmetenja, normal, comfort in sport.

Novi član družine ne skopari z varnostno tehnologijo, pestra pa je tudi izbira motorjev. Osnovo tvori 1,6 litrski PureTech bencinsec, ki v eni izvedi razvija 180, v drugi pa kar 225 KM. Pri dizlih je ponovno na voljo 1,6 litrski BlueHDI z stopnjami moči: 130, 160, 180 KM.

Spremembe pa so tudi pri izbiri menjalnikov. Vse pogonske sklope bo prenašal 8-stopenjski EAT8 samodejni menjalnik, z izjemo HDI 130, ki bo edini motor z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom. Barvna paleta obsega 10 lakov, bogata pa je tudi ponudba notranjosti , ki so lahko obložene z blagom ali usnjem, z dodatki pravega lesa ali imitacije karbona. 508 je na voljo v štirih opremah Active, Allure in GT line in GT. Cenovna paleta se prične pri 25,900 evrih za najšibkejšega dizla, med tem ko bo za 180 konjskega bencinaraja potrebno odšteti vsaj 28,400 evrov.

Besedilo in fotografije: Tomaž Ficko