Avtomobilizem

Novi VW Multivan T7 kmalu tudi v Sloveniji

V svoji sedmi generaciji se luksuzni kombi vozi na novi platformi MQB. Zato je nekoliko večji, bolj funkcionalen, čvrst, dinamičen in varčen. V ponudbi trenutno ni dizla, cena pa se prične pri dobrih 43 tisočakih.

Na novi platformi

Multivan je bil pri Volkswagnu vedno uvrščen v kategorijo luksuznih limuzin, čeprav je bil pravzaprav izpeljanka trenutne generacije Transporterja. Novi model se je končno popolnoma oddaljil od gospodarskih vozil, zato je bil postavljen na novo platformo MQB, ki se uporablja tudi za osebna vozila. Nova platforma omogoča nešteto možnosti digitalizacije, zaradi omejene nosilnosti pa Multivan nikoli ne bo dobil tovorne različice.

V primerjavi s predhodnikom je nekoliko nižji, s skoraj identično ali celo izboljšano največjo notranjo višino z novo panoramsko stekleno streho. V standardni izvedbi meri 4973 mm, podaljšana izvedba pa 5173 mm (zadnji previs je podaljšana). Vozilo je široko 1941 mm in visoko 1903 mm. Odvisno od paketa opreme je na voljo s črno ali zastekljeno sprednjo masko, kromirano stransko linijo ali dvobarvno karoserijo. Toda v notranjosti imajo vsi digitalni kokpit, pa tudi novi Infotainment Ready 2 Discover s številnimi omrežnimi funkcijami in storitvami.

Prostornejši potniški prostor

Potniški prostor je prostornejši in funkcionalnejši, z ločenimi sedeži v vseh treh vrstah. Sedeži v drugi in tretji vrsti ter osrednja miza so nameščeni na posebnih vodilih, tako da jih je mogoče po potrebi premikati in konfigurirati prostor ali pa jih v celoti odstraniti. Tako lahko Multivan iz družinskega vozila spremenimo v luksuzni shuttle ali pa ga uporabimo za prevoz večjih, a dražjih tovorov. S pomočjo funkcije Easy open se z gibanjem noge ne odprejo samo prtljažna vrata, ampak je možno na enak način odpreti tudi stranska električna drsna vrata. Ko je vozilo polno potnikov, je za tretjo vrsto sedežev še vedno 469 litrov prostora za prtljaga. Če uporabljamo le dve sedežni vrsti je tovorni prostor velik 1844 litrov, če uporabimo celotno nakladalno prostornino za prvo vrsto sedežev, pa je na voljo 3672 litrov prostora.

Zanimiv je hibrid

Za začetek je na voljo v bencinskih različicah 1.5 TSI s 136 KM in 2.0 TSI z 204 KM ter kot priključni hibrid. Šibkejši bencinski motor ima poleg VGT turbine tudi dvovaljni sistem za začasni izklop za varčevanje z gorivom ACT (Active Cylinder Tehnology). Tradicionalnim ljubiteljem dizelskega motorja ni treba skrbeti, 2.0 TDI s 150 KM prihaja leta 2022. Multivan nima več ročnega menjalnika, samo avtomatski z dvojno sklopko DSG 7. Upravlja se z majhnim stikalom na desni strani volana, z uporabo tehnologije shift-by-wire. Priključni hibridni pogon je znan iz drugih vozil skupine VW, temelji na 1.4 TSI turbo bencinskem motorju in 85 kW elektromotorju. Pogon daje sistemsko moč 218 KM in 350 Nm, moč pa se na kolesa prenaša preko 6-stopenjskega DSG menjalnika. Litij-ionska baterija s kapaciteto 10,4 kWh poleg pomoči pri speljevanju ali pospeševanju zagotavlja tudi vožnjo izključno na električni pogon v dosegu do 50 kilometrov.

Preizkušena arhitektura vzmetenja je bila ohranjena tudi pri Multivanu, a je temeljito izpopolnjena in prilagojena. Na voljo je McPhersonova vzmetna noga v kombinaciji s poltogo zadnjo osjo. To je bistveno izboljšalo udobje vožnje, upravljanje in povišalo aktivno varnost. Multivan je opcijsko na voljo tudi z najnovejšo generacijo prilagodljivih sistemov za upravljanje podvozja DCC. V primerjavi s prejšnjim modelom je tudi krmiljenje bolj neposredno, kar se odraža tudi v vožnji. Volan je lažji in natančnejši. Zavoje premaguje natančno in varno, kot limuzina. V Sloveniji na novega Multivana ne bomo dolgo čakali, saj ga lahko že naročite, cenike pa si lahko ogledate tukaj.