Fiat Grande Panda se podaja na globalno pot
Novi Fiat Grande Panda, prvi model nove globalne družine, nam s svojim italijanskim dizajnom, kompaktno zasnovo, vključenostjo in trajnostjo resnično predstavlja pravo podobo italijanske znamke. Fiat Grande Panda bo premierno na svetu na voljo z električnim in hibridnim pogonskim sklopom, s pomočjo katerih se bo model spopadel s celotnim segmentom B, v katerem je FIAT že desetletja vodilni. Novi model odraža značilni slog znamke ter je po vsem svetu idealen za družine in mestno življenje. Fiat Grande Panda, ki so ga zasnovali v oblikovalskem centru v Torinu, se odlikuje po svoji kompaktni velikosti, izčiščenih linijah in dobro organizirani notranjosti, zato je idealen za družine in mobilnost po urbanih središčih. Vzdržljiv in strukturiran videz vozila ter dinamična klinasta oblikovna zasnova poudarjata njegovo moč in edinstvenost. Grande Panda je prvi FIAT, izdelan na konstrukcijski platformi Stellantis »Smart Car Platform«. Najnovejše »družinsko vozilo« ima tudi velik družbeni pomen zaradi svoje prilagodljive in vsestranske večenergetske konstrukcijske platforme, ki bo lahko zadovoljila potrebe in pričakovanja strank iz različnih trgov. Grande Panda je prvi model nove družine, ki bo predstavljena v prihodnjih letih. Inovativni projekt znamke FIAT je namenjen proizvodnji nove globalne družine na vsestranski in večenergetski konstrukcijski platformi Smart Car, ki se uveljavlja v vseh regijah po svetu. S tem pristopom se bo lahko znamka lotila razvoja raznolikih vozil in zadovoljila različne potrebe strank širom celega sveta.
Italijanski dizajn po navdihu ikone
Panda iz osemdesetih let prejšnjega stoletja bo v današnji moderni dobi zaživela drugo življenje z novim modelom, ki se ponaša s sproščeno osebnostjo, ikoničnimi karakternimi potezami in podpisom oblikovalskega studia Centro Stile iz Torina. To je prvič, da italijanska beseda »grande« ne pomeni veliko, saj se edinstvenost vozila Grande Panda skriva ravno v njegovi kompaktni velikosti. S 3,99 metra dolžine, 1,57 metra višine in 1,76 metra širine (brez ogledal) se uvršča pod povprečje segmenta in zagotavlja udobje petim potnikom. Družinsko vozilo resnično pooseblja vrednote svojega predhodnika z zmogljivostjo in dobro strukturirano prostornino. Italijanski dizajn in lepota se odražata v drznih površinah, ki jih krasijo mehke linije, od vzdržljivih blatniških košev do zadnjih in sprednjih zaščitnih plošč v srebrni barvi. Zasnova je preprosta, a hkrati funkcionalna in presenetljiva, pri čemer zaradi ikoničnosti vozila potrjuje svojo »italijansko naravo«, na katero je znamka neizmerno ponosna.
Izstopajoči blatniški koši, ki jih dodatno poudarjajo strukturirane linije ter mehke in drzne površine, odražajo samozavestno in zaščitniško osebnost zahvaljujoč stabilni drži. Tudi zunanji videz je obogaten s številnimi oblikovalskimi elementi, ki se vračajo k začetkom znamke FIAT, saj je njena najnovejša kreacija ponosna Panda. Med slednjimi najdemo napise z osupljivimi podrobnostmi, kot so nizko reliefne tridimenzionalne črke »PANDA« na vratih in »FIAT« na zadku, ki potrjujejo korenine znamke. Poleg tega bikonveksni potisk na zadnjem stebričku, ki sega iz sodobnega logotipa FIAT in štirih črt FIAT, ustvarja presenetljiv učinek. Napis zasledimo tudi na zadnji strani v sijajni črni obrobi, ki prikazuje tridimenzionalne črke Panda, ter na sprednji strani z logotipom FIAT.
Poleg tega se navdih preteklih trendov odraža tudi v žarometih PXL LED, ki spominjajo na znamenito video igrico iz osemdesetih let prejšnjega stoletja ter združujejo funkcionalnost in slog. Njihov očarljiv dizajn v obliki črke X skupaj s črnimi okrasnimi oblogami stebričkov in 17-palčnimi litimi platišči z diamantno obdelavo in osrednjimi okrasnimi pokrovčki z logotipom FIAT ustvarjajo edinstveno kombinacijo ter prepoznaven in sugestiven videz. V skladu s pobudo znamke FIAT »No Grey« bo najnovejši dragulj na voljo v sedmih barvah – rumeni Limone, bronasti Luna, azurno modri Acqua, modri Lago, rdeči Passione, črni Cinema in beli Gelato –, ki utelešajo barviti življenjski slog Italijanov in odražajo DNK znamke FIAT.
Kompaktna zunanjost, prostorna notranjost
Grande Panda lahko zavoljo prostornosti in pametne izrabe prostora udobno prepelje do pet oseb. S tega vidika se lahko pohvali z eno najbolj prostornih notranjosti v višini ramen tega segmenta, zaradi česar je njegovo že sedaj izjemno bivalno udobje odslej še večje. Grande Panda namreč skriva prostorna odlagalna mesta v nepričakovanih delih vozila, kot na primer trinajst litrov v armaturni plošči, od tega tri litre v enem samem odlagalnem mestu. Poleg tega Grande Panda ponuja nadpovprečno velik prtljažnik z največjo prostornino 361 litrov (pri električni izvedenki), zato je to vozilo odlična izbira za družinska opravila in vsakodnevne nakupe.
FIAT v skladu s svojo strategijo izbire barv namenja pozornost barvitim podrobnostim, ki popestrijo notranjost vozila Grande Panda. To še zlasti velja za območje informacijsko-razvedrilnega sistema skupaj s sredinsko konzolo, armaturno ploščo, zračnike in šive na sedežih, ki so okrašeni z rumenimi detajli ter razveseljujejo voznike in njihove sopotnike. Poleg tega glavni notranji motiv krasi posebna modra barva Tasmania, ki se izvrstno ujema z barvnimi prelivi. Nadalje lahko vpliv Italije in znamke FIAT v modelu Grande Panda opazimo v nekaterih posebnih elementih, kot sta na primer 10-palčna instrumentna plošča in 10,25-palčni digitalni avtoradio z edinstvenim slogom, ki spominja na obliko dirkališča na zgradbi Lingotto, pa tudi prednja žarometa in zadnja luč, sestavljeni iz opalnih kock, ki spominjajo na okna tovarne Lingotto.
Grande Panda: električni in hibridni pogonski sklop
Prvorojenec v novi družini vozil FIAT bo na voljo v električni in hibridni izvedenki. Električni Grande Panda z baterijo 44 kWh in električnim motorjem z močjo 83 kW (113 konjskih moči) ponuja 320 kilometrov dosega v kombiniranem ciklu WLTP, zato je idealen za vsakodnevno uporabo po mestu in daljše vožnje ob koncu tedna. Električni Fiat Grande Panda doseže največjo hitrost 132 km/h ter od 0 do 50 km/h pospeši v 4,2 sekunde (0–100 km/h v 11 sekundah). Pri električni izvedenki Fiat Grande Panda je znamka FIAT dala prednost eni svojih temeljnih vrednot, cenovni dostopnosti. Po zaslugi električnih funkcij novega modela lahko znamka ponudi privlačno in hkrati cenovno dostopno vozilo vsem tistim, ki želijo sodelovati pri prehodu na električno energijo, vendar v to ne morejo vložiti veliko sredstev.
Novi globalni model ima v prednjem delu integriran izvlečni kabel za polnjenje na izmenični tok (poleg polnilne vtičnice na zadnjem delu), primeren za polnjenje z močjo do 7 kW, tako da se lahko vozilo od 20 % do 80 % napolni v 4 urah in 20 minutah. Glede na strankine zahteve ali posebnosti posameznega trga je mogoče namesto izvlečnega kabla vozilo opremiti tudi samo z zadnjo polnilno vtičnico (11 kW), prek katere se vozilo od 20 % do 80 % napolni v 2 urah in 50 minutah. Pri obeh rešitvah je v zadnji del serijsko integrirana polnilna vtičnica za hitro polnjenje z enosmernim tokom, ki zagotavlja 100 kW polnilne moči in prek katere se vozilo napolni v samo 27 minutah.
Hibridna izvedenka je opremljena z 1,2-litrskim trivaljnim turbo motorjem s 100 konjskimi močmi, 48-voltno litij-ionsko baterijo in 6-stopenjskim električnim menjalnikom z dvojno sklopko (eDCT), ki vključuje 21 kW e-motor, inverter in centralno enoto menjalnika. Vsi našteti elementi delujejo v sinergiji in modelu Grande Panda zagotavljajo še večjo zmogljivost. Dodatna električna moč omogoča večjo fleksibilnost pri nizkih vrtljajih in med pospeševanjem ter zagotavlja nesunkovit in neslišen zagon ter odzivno spreminjanje prestav. Nadalje ta tehnologija omogoča rekuperacijo energije med upočasnjevanjem.
Po zaslugi Millerjevega cikla ocenjene emisije CO2 znašajo zgolj 123 g (začasni podatki pred homologacijo), tako da je v primerjavi z drugimi znamkami vozilo izjemno konkurenčno. Hibridni pogonski sklop ponuja številne prednosti, vključno s funkcijo e-start oziroma možnostjo zagona v 100-odstotnem električnem načinu, ki zagotavlja nesunkovit in neslišen zagon brez potrošnje bencina. Na enak način električni motor zagotavlja večjo učinkovitost in dinamiko vozila ter v določenih situacijah omogoča izklop motorja z notranjim zgorevanjem. Do tega lahko pride med nesunkovito vožnjo po mestu ali podeželskih cestah, pri čemer zagotavlja do 1 kilometer električnega dosega pri hitrosti pod 30 km/h. Vključi se tudi v stabilnih razmerah, med spustom po ravni cesti ali avtocesti, ko voznik odmakne nogo s pedala za pospeševanje, kar omogoča učinkovito upravljanje porabe energije in baterije. Funkcija e-creeping za počasno premikanje v električnem načinu temelji izključno na električni energiji in se uporablja zlasti za kratke premike naprej brez pritiska na pedal za pospeševanje, ko na primer obtičimo v prometu (e-queueing). Uporablja se tudi za parkiranje s 100-odstotno električnim pogonom v prvi ali vzvratni prestavi (e-parking). Prednosti te tehnologije so takojšnje, saj omogoča nižjo porabo, spoštljiv odnos do okolja, manj onesnaževanja s hrupom, več udobja in prijetnejšo vožnjo. Vse prednosti so dosežene tudi po zaslugi menjalnika z dvojno sklopko in odzivnosti pogonskega sklopa.
Tako električna kot hibridna izvedenka poosebljata filozofijo »enostavne vožnje« in sta neizmerno preprosti. Zgolj dva pedala zagotavljata sproščeno in lahkotno vožnjo, ki je še posebej primerna za urbano okolje.