Novi Peugeot 308 – digitaliziran in hibridiziran francoski kompakt

V Slovenijo se je pripeljal novi Peugeot 308, katerega smo lahko tudi preizkusili.

Tretja generacija francoskega kompakta prihaja z zelo privlačno obliko, ki je v živo videti še bolj privlačna kot na fotografijah. Novinec predstavlja novo oblikovno smer Peugeota in prihaja z  bistveno več prostora v primerjavi s prejšnjim modelom, ki je bil leta 2014 evropski leta. Novi 308 je 11 cm daljši in je z dolžino 436 cm in medosno razdaljo 268 cm (+5,5 cm) med najbolj prostornimi kompakti na trgu. Takoj ob vstopu v kabino se opazi večja prostornost. Največ koristi od tega pa imajo potniki na zadnjih sedežih, prav tako je večji prtljažnik, ki zdaj ponuja 412/1323 litrov.

Za volanom najdemo že znane Peugeotove rešitve, najnovejšo izdajo i-Cockpita, ki vključuje majhen volanski obroč, ki je spodaj in zgoraj prirezan in preko njega gledamo v 10-palčno digitalno instrumentno ploščo, na sredini pa je novi 10-palčni osrednji zaslon. Avto uvaja virtualna i-stikala, ki odpirajo nastavitve klimatske naprave, telefonske stike, radijske postaje, zaženejo aplikacije … Všeč nam je bila tudi vpadljiva ambientalna osvetlitev ter kakovostni materiali.

Vse to je funkcionalno in enostavno za uporabo v praksi. Žarometi so že od prve stopnje opreme izdelani v LED tehnologiji. Tanke in skrbno oblikovane luči poudarjajo dinamičen videz. V njihovem podaljšku so dnevne luči, ki se zajedajo globoko v odbijač. Tako kot njegov predhodnik je tudi novi 308 nameščen na modularni, a ob tej priložnosti strukturno ojačani platformi EMP2, na kateri se kotali celotna serija, sicer težko povezljivih, modelov naveze Stellantis (Citroen C4, DS 7 Crossback, Opel Grandland … ). Pri vožnji 308 kaže izjemno stabilnost, za kar je poleg čvrstosti karoserije zaslužno tudi spretno nastavljeno vzmetenje. Zadaj je vedno poltoga prema, tudi pri dražjih različicah, kjer tekmeci pogosto posegajo po multilinku, a Peugeot ni šel v to smer in v praksi se izkaže, da to ni težava.

Novi 308 je opremljen z najnovejšo generacijo sistemov za pomoč pri vožnji. Z Drive Assist 2.0 gre še korak naprej k polavtonomni vožnji. Sestavljen je iz prilagodljivega tempomata s funkcijo Stop & Go in sistema za ohranjanje voznega pasu, na voljo pa so tudi 3 nove funkcije: polavtomatska menjava voznega pasu, priporočilo hitrosti in prilagajanje hitrosti v ovinkih.

Za pogon skrbi bencinski trovaljni 1,2-litrski motor:

  • PureTech 110 S&S s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom
  • PureTech 130 S&S s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom
  • PureTech 130 S&S s samodejnim menjalnikom EAT8.

Dizelski štirivaljni 1,5-litrski motor:

  • BlueHDi 130 S&S s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom
  • BlueHDi 130 S&S s samodejnim menjalnikom EAT8.

Hibridni pogon:

  • HYBRID 225 e-EAT8 kombinacija motorja PureTech s 180 KM (132 kW) in električnega motorja z 81 kW v povezavi z menjalnikom e-EAT8
  • HYBRID 180 e-EAT8 kombinacija motorja PureTech s 150 KM (110 kW) in električnega motorja z 81 kW v povezavi z menjalnikom e-EAT8