Na Slovenske ceste zapeljal novi Mercedes Citan

Ni dvoma, da je prisotnost v segmentu mestnih dostavnikov za številne proizvajalce avtomobilov zelo pomembno. To ve tudi Mercedes, ki v tem segmentu ponuja model Citan. To je vozilo za manjše kurirske službe in različne podjetnike, ki ne rabijo velikih kombijev. Ob vse manjši ponudbi klasičnih enoprostorcev, pa si potniške izvedbe tovrstnih vozil kupujejo tudi družine.

Tourer, Furgon, Mixto

Da je razvoj povsem novega modela drag tudi za nemškega proizvajalca, kaže dejstvo, da se je pri razvoju Citana povezal z Renaultom, ki ima veliko izkušenj pri izdelavi tovrstnih vozil. Kot se za tovrstna sodelovanja spodobi, so pri Mercedesu novi model, ki izvira iz francoske kuhinje, opremili z jasno prepoznavnimi elementi, ki se prilegajo preostali Mercedesovi prodajni ponudbi. Sprednji del vozila je bolj podoben modelom iz osebnega programa nemškega proizvajalca. Na voljo so nove, bolj elegantne in moderne maske in luči. Seveda je tudi odbijač nov. Za prevoz potnikov je na voljo izvedba Tourer, za prevoz tovora pa izvedba Furgon, nekoliko kasneje bo na voljo tudi izvedba Mixto, s petimi sedeži in pregrajenim tovornim delom, konec leta povsem električna izvedba, še prej pa tudi luksuzno opremljena izvedba za prevoz potnikov, ki pa bo nosila oznako Razred T.

Velik tovorni prostor

Novi Citan je dolg 4498 mm in širok 1832 mm, medosna razdalja pa znaša 2716 mm. Če je opremljen s prilagodljivo predelno steno, lahko v Citanu prevažate predmete do dolžine 3053 mm. Na voljo je tudi z dvojnimi drsnimi vrati na vsaki strani, širine 615 mm. Višina tovornega prostora je 1.059 mm, nakladalna višina od tal pa 59 cm.

Citan Tourer je serijsko opremljen z dvižnimi prtljažnimi vrati s steklom, do tovornega prostora Citana Furgona pa z dvižnimi ali dvokrilnimi zadnjimi vrati. Slednja vrata se lahko odpirajo in zapirajo pod kotom 90/180 stopinj, so asimetrična, pri čemer so leva vrata širša in se morajo najprej odpreti. Pri Furgonu je na voljo zaščita tovornega prostora z 9 mm debelo leseno zaščito tal in sten. Zaščita je enostavna za vzdrževanje in hkrati poskrbi za dodatno toplotno in zvočno izolacijo tovornega prostora. Velike zadnje luči so dobro opazne v vseh svetlobnih pogojih, s svojo unikatno grafično podobo pa jasno izražajo pripadnost znamki Mercedes-Benz.

MBUX tudi v Citanu

Posebno privlačen vidik v notranjosti je energična, vodoravna oblika armaturne plošče. Oblikovalci Mercedes-Benza so iskali navdih za instrumentno ploščo v profilu letalskega krila. Plošča z merilniki ima dva velika analogna merilnika, med njima pa je manjši zaslon. Večji zaslon je na sredinski konzoli, oba zaslona pa lahko krmilimo preko tipk na volanskem obroču. Tudi novi Citan je opremljen z intuitivnim informacijskim sistemom MBUX, ki se, s pomočjo umetne inteligence, prilagaja uporabniku. Z možnostjo intuitivnega glasovnega upravljanja, upravljanja na dotik ali upravljanja s kretnjami je popolnoma integriran v uporabnikovo digitalno življenje. MBUX v kombinaciji s številnimi digitalnimi storitvami Mercedes me Connect navdušuje z enostavnostjo in uporabnostjo.

Varnost je ključna vrednota znamke Mercedes-Benz in v zaprtem dostavnem vozilu Citan so vsi potniki varno na poti. Serijsko je ob obsežni zaščiti potnikov v vozilo vgrajenih 6 zračnih blazin. Kot dodatna oprema so na voljo tudi najnovejši asistenčni sistemi za pomoč pri vožnji in parkiranju. Ob podpori radarjev, ultrazvočnih senzorjev in kamer spremljajo promet in okolico ter lahko po potrebi izdajo opozorilo ali pomagajo vozniku z ukrepanjem.

V drugi polovici leta 2022, predvidoma konec avgusta, na trg vstopa eCitan, ki bo razširil ponudbo električnih gospodarskih vozil, v kateri sta z oznako Mercedes-Benz že eVito in eSprinter. Pričakovan doseg vozila bo približno 285 km po standardu WLTP. Na postajah za hitro polnjenje bo baterijo z velikostjo 44 kW do 80 odstotkov možno napolniti v 40 minutah.

Cenovna paleta za Citan Furgon se prične pri 15.393 evrih + DDV (18.779 €), med tem ko je za najcenejšega Tourerja skupaj z davkom potrebno odšteti 22.926 €.

Za pogon skrbi 1,3 litrski bencinski motor:

  • Citan 110 (102 KM), s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom
  • Citan 113 (131 KM), s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom

Dizelski štirivaljni 1,5-litrski motor:

  • Citan 108 CDI (75 KM), s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom
  • Citan 110 CDI (95 KM), s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom
  • Citan 112 CDI (116 KM), s 6-stopenjskim ročnim ali 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Pogon je vedno na sprednja kolesa.