Novi Mercedes-Benz razreda X

 

 

Glede na poimenovanje svojih vozil, je ime novega Pick-upa kar logično: X-Class (razred X). Avtomobil ima izredno poudarjeno rešetko hladilnika, z relativno majhnimi lučmi in velikim Mercedesovim znakom na sredini maske. Blatniki so izbočeni, bočne linije lepo zaobljene. Visoka oddaljenost od tal (22 centimetrov) in plastične zaščitne obloge pa razkrivajo močan off-road karakter. To potrjujejo tudi podatki o 30° vstopnem kotu ter možnosti vožnje po 60 centimetrov globoki vodi.

V ponudbi so tri izvedenke: za delo je namenjena X-Class Pure izvedba, za vsakodnevno uporabo je na voljo X-Class Progressive, za ljubitelje lifestyla in bogatejših paketov opreme pa X-Class Power.

 

Ne glede na izvedbo pa bo kupec dobil 5,34 metra dolg avtomobil atraktivnega izgleda, po vzoru na SUV model GLS, le da je zadaj velik, osvetljen tovorni prostor, s številnimi pritrditvenimi ušesi, 12 V vtičnico ter stopnico za lažji dostop na tovorni del.

Notranjost prinaša prepoznavne elemente iz osebnega programa. Trikraki multifunkcijski volan in okrogle odprtine za prezračevanje ter osrednji večnamenski ekran, so podobni kot v C razred, med tem ko je sredinska konzola povsem nova.

Dolgo smo čakali, da se je eden izmed premium proizvajalcev vozil odločil, da vstopi v razred Pick-upov. Prvi korak je naredil Mercedes-Benz in predstavil razred X.

Motorna ponudba vključuje 2,3 litrski štirivaljni turbo dizelski motor, ki v izvedbi X 220d razvija 120 kW/163 KM, v izvedbi X 250d pa s pomočjo dveh turbin 140 kW/190 KM. Tistim, ki je to premalo bo na voljo X 350d s šestvaljnim motorjem in 190 kW/258 KM. Za prenos moči sta zadolžena ročni 6- stopenjski ali samodejni 7- stopenjski menjalnik.

Pogon je v osnovi speljan na zadnja kolesa 2 WD, vklopljiv 4Matic sistem pa omogoča, da  preko elektronskega stikala, do hitrosti 100 km/h, v pogon dodamo še sprednja kolesa 4H.

4Matic sistem omogoča tudi program 4L, ki reducira stopnje prenosa ter zaporo diferenciala na zadnji premi. Kot dodatek je na voljo tudi elektronski trakcijski sistem ter DSR sistem za pomoč pri spuščanju po klancu navzdol. S šestvaljnim motorjem pa je na voljo tudi stalen štirikolesni pogon ter kot opcija tudi Dynamic Select program, ki omogoča spremembo režima vožnje po želji uporabnika. Na voljo je pet programov: Comfort, ECO, Manual, Sport in Offroad.

Mercedesov Pick-up je prvo tovrstno vozilo, ki ima lahko vgrajen tudi komunikacijski modul s SIM kartico. To uporabnikom omogoča, da dostopajo do obsežnih Mercedesovih Me Connect uslug, ali da dostopajo do avtomobila kar preko pametnega telefona. Vedno lahko preko telefona preverite količino goriva, tlak v pnevmatikah, lokacijo vozila…, lahko pa vzpostavite tudi klic na pomoč ali pokličete vlečno službo v primeru okvare ali nesreče. Prvič pa se v takšen avtomobil vgrajuje več funkcijski Touchpad in Comand Online multimedijski sistem s trdim diskom, Linguatronic glasovni ukazi ter pristop do interneta.

Morda pa bo kdo ta avto uporabljal tudi za delo, zato povejmo, da je razred X eden redkih Pick-upov, ki ima neodvisno vzmetenje na vseh kolesih, po navadi imajo tovrstna vozila zadaj listnate vzmeti, zato vozilo nič ne poskakuje kadar je prazno, pa vseeno ima nosilnost dobro tono. Izza kabine se razteza 1,58 x 1,55 metra velik tovorni prostor, s stranicami visokimi 47 centimetrov.

Cenovna paleta za novi razred X se prične pri dobrih 36 tisočakih.