Avtomobilizem

NA NOVO IZNAJDENA ŠPORTNOST A290_β

Zunanjščina A290_β nakazuje videz prihodnjega serijskega modela, njegova notranjščina s tremi sedeži pa je bolj konceptualna.

Ta razstavni prototip postavlja letvico za moč in okretnost na najvišjo raven v svojem razredu. A290_β je z dvema elektromotorjema spredaj izjemno športen prototip, ki priča o tehnološkem izzivu, s katerim so se spoprijeli Alpinini razvojni inženirji in vozniki. Združili so številne posebne izboljšave (podvozje, obese, upravljanje navora itd.) z temeljitimi natančnimi nastavitvami, da bi dosegli igrive in obenem učinkovite vozne lastnosti.

Prototip A290_β, ki ga je francoska zveza za avtomobilski šport FFSA (Fédération Française du Sport Automobile) homologirala za uporabo na dirkališčih, je uglašen do popolnosti. Poln je presenečenj, ki obetajo nepozabna doživetja za volanom. Po vzoru leta 2022 razkrite oblikovalske študije Alpenglow ima A290_β voznikov sedež na sredini, kot v enosedežnem dirkalniku, da vozniku zagotavlja občutek popolne povezanosti z avtomobilom. Vendar lahko A290_β prevaža še dva potnika, ki sedita na vsaki strani voznika in sta pomaknjena nekoliko bolj nazaj, da lahko uživata razgled, kakršnega ponuja ta edinstvena razporeditev treh sedežev.

Volan s telemetrično opremo in školjkasti sedeži, aerodinamična oblika in optimizirane odprtine za zajem zraka za hlajenje, sredinski položaj voznika in hidravlična ročna zavora, vse to kaže, da je A290_β polnokrvna potomka dirkalnikov znamke Alpine. Z njo je vse pripravljeno za spektakel!

  • Aerodinamične oblike namenjene užitkom v vožnji

Oblikovalci Alpine A290_β so se poglobljeno posvetili tudi najmanjšim podrobnostim, da bi povečali aerodinamično učinkovitost in občutke za volanom tega prototipa. Tako so v prednjem odbijaču velike odprtine za dovod zraka, ki izboljšujejo aerodinamiko avtomobila in hkrati tudi hlajenje. Zelo dovršeni lebdeči zunanji vzvratni ogledali tudi prispevata k boljšemu pritisku k tlom. Prečna smernika pa poudarjata okretno in živahno podobo vozila.

Na spodnjem delu stranic in pod žarometoma so izklesani še drugi dovodi zraka, ki pripomorejo k nemotenemu pretoku zraka in – tudi ti – dajejo dirkaški pridih. Pomežik svetu računalniških iger so ventilatorji akumulatorja, ki so vidni, in spominjajo na tiste za hlajenje zmogljivih, igram namenjenih osebnih računalnikov.

Vetrobransko steklo se izrazito razteza proti pokrovu motorja z namenom poudarjanja povezave med zunanjostjo in notranjostjo ter izpostavljanja sredinskega položaja voznika. Tako omogoča edinstven pogled na armaturno ploščo, ki ima obliko puščice in se zgleduje po nosu dirkalnikov formule 1. Ta edinstvena arhitektura sega tudi navzven z zunanjima ogledaloma.

  • Sredinsko nameščen voznikov sedež

Športni mestni avtomobil, ki ga navdihujejo dirkalniki in oblikovalska študija Alpenglow: to je na kratko povzeto bistvo prototipa A290_β. Njegova arhitektura s tremi sedeži in sredinski položaj voznika to odlično ponazarjata. Bistvo je v tem, da je voznik z avtomobilom eno, potnika pa nemoteno in v kar največji meri uživata v tej izkušnji. Voznik je povezan s cesto in osredotočen na občutenje vožnje. Potnika, ki sta v vlogi sovoznika, ga opazujeta in uživata v tej izkušnji.

 

  • Armaturna plošča v obliki puščice

Armaturna plošča Alpine A290_β je namenoma oblikovana kot puščica, da izpostavi sredinski položaj voznika, hkrati naredi vtis hitrosti, zmogljivosti in vozniku daje občutek popolnega nadzora. Ta oblikovna posebnost še poveča občutek dinamičnosti v notranjščini avtomobila, v kateri je vsaka podrobnost izpeljana do skrajnosti.

Modra črta je vodila oblikovanje notranjosti. Ta prečka, na primer, armaturno ploščo in se naveže na vrata. Modre barve sta tudi svetlobna trakova pod zunanjima ogledaloma. Voznik lahko utripanje smernikov vidi s svojega sedeža, zato na armaturni plošči ni lučke, ki opozarja na delovanje smernikov. Modra črta poteka tudi po prostoru za potnike, da okrepi povezavo med voznikom, potniki in strojem.

 

  • Gumb »overtake« za prehitevanje, kakršen je na volanih dirkalnikov

Volan v A290_β se neposredno zgleduje pri tistih v enosedežnih dirkalnikih Alpine A470 razreda LMP2 in A523 formule 1. Njegova geometrijska zasnova, podobna igralnemu krmilniku, ima vrsto posebnih funkcij, vključno z gumbom za prehitevanje z oznako OV (overtake), ki omogoča povečanje moči za deset sekund. Pogoji uporabe tega gumba so določeni tudi za optimizacijo varnosti: uporabiti ga je mogoče le, ko je steza suha, in ga je mogoče ponovno uporabiti šele po približno desetih sekundah čakanja oziroma toliko, kolikor je trajalo zadnje povečanje moči.

Gumb za prehitevanje »overtake« bo v vseh prihodnjih povsem električnih modelih znamke Alpine, ki bodo tako imeli neposredno povezavo z avtomobilskimi dirkami in formulo 1. Upravljala drugih funkcij, kot so radio, izbiranje načina vožnje, nastavitve protiblokirnega zavornega sistema ABS in celo gumb za omejitev hitrosti na stezi pred boksi (pit lane) so prav tako ergonomsko vgrajena v volan in omogočajo boljši nadzor vožnje. Volan v prihodnjem serijskem kompaktnem športnem avtomobilu bo imel nekaj od teh funkcij, na primer gumb za prehitevanje, izbiro načina polnjenja in načina vožnje.

UGLAŠEN DO POPOLNOSTI

Številne razvojne preskusne vožnje so omogočile popolno uglasitev dinamičnih lastnosti A290_β. Preskusni vozniki ter ekipe strokovnjakov inženiringa in konstrukcije znamke so porabile na ducate ur  na preskusnih stezah, da so optimizirali vsako nastavitev v prid občutkom, ki jih ponuja A290_β. Poglavitni cilj je bil, da vozniku in potnikoma zagotovijo vznemirljivost vožnje, kakršne še niso doživeli.

Strokovno znanje, ki so ga razvojne ekipe vložile v električno zasnovo, ki je bila uspešno uporabljena že v prototipu A110 E-ternité, se odlično izkazuje tudi v A290_β. Slednja tako ponazarja zavzetost inženirjev za snovanje prihodnjih električnih modelov in za sveže iznajdbe meril za športne modele jutrišnjega dne.

Moč brez primere

Da bi dosegli kar največjo učinkovitost prototipa, so razvojne ekipe Alpine izpopolnile tehnologijo vektorskega upravljanja navora (Torque Vectoring), ki omogoča upravljanje navora za vsako gnano kolo posebej. Gre za sprotno uravnoteževanje, ki zmogljivosti v vožnji v vožnji naravnost ali v ovinku dvigne na najvišjo možno raven, občutki ob tem pa so nepozabni. Tudi serijski avtomobil bo imel sistem za upravljanje navora, prilagojen njegovi zasnovi.

Še eno veliko presenečenje novega športnega avtomobila Alpine je povsem nova večvodilska zadnja prema. Ta poskrbi za najboljše možno ravnovesje med živahnostjo in udobnostjo, kar je v avtomobilih segmenta B zelo redek privilegij.

Edinstvene nastavitve

Podvozje Alpine A290_β je bilo zasnovano po meri in temu prototipu pri majhni in srednji hitrosti zagotavlja zelo igrive vozne lastnosti, s tem pa maksimalno občutke. Pri veliki hitrosti pa avtomobil postane zelo stabilen in ponuja intenzivno a hkrati zaupanje vzbujajočo vožnjo. Blažilniki, vzmeti ter stabilizatorja spredaj in zadaj so optimizirani tako, da je vožnja z vozilom prijetna na vseh vrstah cestišč. Tudi zavorni in hladilni sistem sta skozi zahtevne etape preskušanja uglašena za kar največjo učinkovitost. Mali električni športni avtomobil znamke Alpine bo opremljen z zelo zmogljivim zavornim sistemom Brembo s 4-batnimi čeljustmi, kakšne ima model A110.

Prav tako sledeč starejšemu vzorniku bo imel hidravlične omejevalnike giba obes, ki bodo omogočali boljše blaženje udarcev s ceste, hkrati pa zagotavljali lego visokega razreda in optimalne vezne lastnosti v vseh pogojih. Zahvaljujoč tej tehnologiji bo blažilnike možno nastavljati za zagotavljanje prvovrstne okretnosti in udobnosti.