Avtomobilizem

Modelska uspešnica 4.0: novi Audi A3 Sportback

Z modelom A3 je Audi leta 1996 osnoval segment prestižnega razreda kompaktnih vozil. Modelska uspešnica sedaj na trg prihaja v svoji četrti generaciji, ki je športna, digitalizirana in celovito povezana. Pod napredno oblikovano karoserijo novega Audija A3 Sportback se skrivajo številne inovacije iz višjega razreda, na primer na področjih infotainmenta, podvozja in asistenčnih sistemov.

Kompaktna proporcionalna razmerja v kombinaciji s športnim dizajnom – to je novi Audi A3 Sportback. Na sprednjem delu dinamični značaj prestižnega kompaktnega modela zaznamujejo široka mreža hladilnika z enodelnim okvirom in velike odprtine za zajemanje zraka. Ramenski del karoserije v enotni liniji poteka od sprednjih žarometov do zadnjih luči. Površina pod linijo je usločena navznoter, kar predstavlja nov motiv Audijevega dizajna, ki še bolj izrazito poudarja kolesna ohišja. Še ena inovacija so digitalne dnevne luči matričnih LED-žarometov. Sestavlja jih točkovno polje v velikosti 3 x 5 LED-segmentov, ki prikazujejo posebne svetlobne grafike, zaradi katerih je Audi A3 prepoznaven že na prvi pogled. Športni in vrhunski dizajn je mogoče prepoznati tudi v notranjosti – na novem izbirniku prestav, okrasnih elementih iz aluminija ali karbona, markantnih vratnih kljukah in črni panelni optiki instrumentne plošče. Prvič so uporabljene sedežne prevleke iz recikliranih plastenk, ki se bohotijo s stilskimi kontrastni šivi.

Digitalizirani upravljalni elementi in prikazi

Armaturna plošča v Audiju A3 Sportback je popolnoma osredotočena na voznika. Pri njej so uporabljeni znani elementi iz Audijevih modelov višjega razreda, poleg tega je serijsko opremljena z 10,1-palčnim zaslonom na dotik, ki je integriran na sredini armaturne plošče. Zaslon prepozna vnos črk s pisanjem z roko, podaja akustične povratne informacije in omogoča naravnoglasovno upravljanje. Tudi kombinirani instrument, ki ga voznik upravlja z večfunkcijskim volanom, je serijsko digitalen. Dodatne funkcije, kot je veliki prikaz navigacijskega zemljevida, omogoča Audijev virtualni prikazovalnik. V različici Plus meri 12,3-palca in obsega tri različne prikaze, med njimi tudi grafiko s športnim videzom. Po želji je vozilo mogoče opremiti še s projicirnim sistemom, ki pomembne informacije v barvah projicira na vetrobransko steklo.

Uglajeni motorji

V Evropi bo novi Audi A3 Sportback na voljo s tremi motorji – z motorjem 1.5 TFSI z močjo 110 kW/150 KM in motorjem 2.0 TDI, ki razvije moč v višini 85 kW/116 KM ali 110 kW/150 KM. Vse agregate zaznamujeta izjemna vlečna sila in uglajen tek. Prvi motorji na trgu bodo opremljeni s sprednjim pogonom. Za prenos moči služi 6-stopenjski ročni menjalnik ali bliskovito hitri 7-stopenjski menjalnik S tronic, pri katerem je izbirna ročica sedaj izvedena kot kompakten izbirnik prestav. Voznik osnovne funkcije avtomatskega menjalnika upravlja tako, da potiska in vleče izbirnik. Kmalu po uvedbi na trg bo Audi ponudbo sukcesivno razširil z dodatnimi motorji, med katerimi bodo tudi različice z elektrificiranim pogonom in s pogonom quattro.

Rutinski asistenčni sistemi

S sistemom Audi pre sense front, asistenco za ovire in opozorilnikom za zapustitev voznega pasu Audi A3 Sportback pomaga preprečevati trčenja z drugimi udeleženci v prometu in serijsko nudi visoko stopnjo varnosti. Opcijsko je mogoče naročiti še druge asistenčne sisteme, kot so opozorilnik za menjavo voznega pasu in opozorilo ob izstopu, asistenca za prečni promet in parkirna asistenca. Pri vzdolžnem in prečnem vodenju vozila za podporo skrbi prilagodljiva asistenca za vožnjo, ki je znana iz številnih modelov višjega razreda. Vzdržuje hitrost in razdaljo do spredaj vozečega vozila ter z nežnimi posegi v elektromehansko krmiljenje pomaga pri vodenju po voznem pasu. Tako se predvsem na dolgih relacijah vozno udobje še poveča.