Avtomobilizem

MASTER E-TECH ELECTRIC: 460 KM Z ENIM POLNJENJEM

Pri znamki Renault so izbrali dve bateriji, ki imata optimizirane zmogljivosti, mere in težo, ter ju vgradili v aerodinamično dovršeno karoserijo in na povsem novo konstrukcijsko osnovo.

Dostavnik ima lahko dve ravni zmogljivosti shranjevanja električne energije: 40 kWh in 87 kWh. Obe  bateriji sta vgrajeni v enovito ohišje in zasnovani tako za potrebe vožnje po mestu, kot tudi v primestju. Predvsem pa ne krnita tovornih zmožnosti dostavnika, kar je ključno merilo za vozila tega segmenta. Renault je doseg dostavnika optimiziral na dveh ravneh: z oblikovno zasnovo »Aerovan« in s konstrukcijsko osnovo za več vrst pogona oziroma virov energije, ki obsega glavni pogonski motor, inovativen dinamičen zavorni sistem in sistem upravljanja s toploto baterije.

Oblika »Aerovan« zagotavlja največjo učinkovitost v razredu ne glede na vrsto energije za pogon. Zračni upor (SCx) je za več kot 20 odstotkov manjši, s čimer se ta dostavnik uvršča v vrh svojega segmenta. Novi Renault Master E-Tech electric so zasnovali z uporabo vetrovnika. Njegov obris in vsako podrobnost so izpopolnili do skrajnosti. Med razvojem so prototipe v vetrovniku preskušali več tisoč ur, potem pa so zaradi velikosti vozila homologacijske preskuse opravili v vetrovniku za letala. S ciljem izpolniti potrebe vseh poklicnih uporabnikov so zmogljivosti pogonskega sklopa povečali z vgradnjo elektromotorja s 300 Nm navora in 105 kW moči ter sistemom prenosa moči z enim najvišjih prestavnih razmerij med težkimi električnimi dostavniki na trgu.

Novi Master E-Tech electric ima tudi različice z največjo dovoljeno maso 4 tone in zmožnostjo vleke prikolice brez primere v segmentu, ob tem pa so vozne lastnosti neokrnjene, celo pri hitri vožnji. Sistem za upravljanje toplote baterije ohranja stalno temperaturo, kar povečuje zmogljivosti baterije in podaljšuje njegovo uporabno življenjsko dobo. Klimatska naprava za potniški prostor, ki je že serijska, pomaga kar se da dolgo ohranjati optimalno temperaturo notranjosti ter hkrati omogoča enak doseg tega električno gnanega dostavnika, tako poleti kot tudi pozimi. Dinamični zavorni sistem tudi omejuje število sestavnih delov v motornem prostoru (zavore upravlja poseben elektromotor) in je novost med lahkimi gospodarskimi vozili. Poleg bolj učinkovitega zaviranja ima ta sistem tudi boljšo odzivnost, kar prav tako poveča aktivno varnost dostavnika. S prekinitvijo neposredne povezave med zavorno stopalko in zavornimi sistemom le-ta lahko kinetično energijo ob upočasnjevanju pretvarja v električno, s katero polni baterijo in tako povečuje doseg dostavnika. Na ta način lahko sistem zajema do 95 kW električne energije.

Vse to je pripomoglo k znatnemu izboljšanju učinkovitosti z zelo konkretnimi rezultati: novi Renault Master porabi za 27 odstotkov manj energije od sedanje generacije, ima doseg 460 km po WLTP, in izdatno uporabno nosilnost. Novi Renault Master E-Tech electric se ponaša z uporabno nosilnostjo 1.625 kg (v izvedenki dostavnika za vožnjo z vozniškim dovoljenjem kategorije B) in lahko vleče do 2,5 tone težko prikolico. Ob tem poraba njegova energije ostaja zmerna: 21 kWh na 100 km (WLTP) z baterijo zmogljivosti 87 kWh.Naglo polnjenje z enosmernim tokom moči 130 kW v 30 minutah doseg poveča za 252 kilometrov. Domač polnilni priključek Wallbox za izmenični tok moči 22 kW baterijo napolni od 10 do 100 odstotkov njegove moči v manj kot štirih urah.

Novi Renault Master E-Tech electric ima za pogon elektromotorja z močjo 96 kW ali 105 kW, oba pa zmoreta 300 Nm navora. Prvi elektromotor je kombiniran z baterijo zmogljivosti 40 kWh, kar zagotavlja okrog 200 km dosega po WLTP (podatek še ni homologiran), drugi, močnejši pa je kombiniran z baterijo zmogljivosti 87 kWh in ima do 460 km dosega po WLTP.

Dostavnik ima še dve zmožnosti »V2X«.

  • Funkcijo »V2L« (Vehicle To Load), ki omogoča polnjenje drugih naprav preko vtičnice v prostoru potnike ali za tovor, prav tako pa tudi adapterjev za priklop električnega orodja, računalnikov in drugih naprav v vtičnice za polnjenje. Neposredno iz baterije je možno napajati tudi po meri izdelane karoserijske nadgradnje (hladilne predelke, delavniške stroje, samodejna zadnja vrata, dodatno ogrevalne ali klimatske naprave itn.).
  • Funkcijo »V2G« (Vehicle To Grid) za oddajanje energije iz baterije v električno omrežje preko dvosmernega polnilnika.

Novi Renault Master E-Tech electric ima še več ekskluzivnih funkcij, ki zagotavljajo uporabniško izkušnjo, ki je na videz in po občutku zelo podobna rabi pametnega telefona.

Google Maps upošteva želje uporabnika in glede nanje predlaga optimizirane poti. Funkcija načrtovanja poti z električnim vozilom (Electric Route Planner) pomaga tudi pri natančnem prilagajanju poti.

Renault Master E-Tech electric je edini dostavnik tega razreda, ki ga izdelujejo v Franciji: tri različice (z motorjem z notranjim zgorevanjem, na elektriko in na vodik) ter vse karoserije izdelujejo na isti proizvodni liniji v tovarni Batilly v bližini Metza v severovzhodnem delu Francije.

V Slovenijo bo ta najbolj prodajan dostavnik v svojem razredu pripeljal letošnjo jesen.