Kupci iščejo vsestranske avtomobile – Peugeot 408 hybrid
Avtomobilski sektor se ne neha razvijati. Ne samo v smislu pogonskih sistemov, ampak tudi v smislu oblikovalskih slogov.
Preden v celoti vstopimo v novi Peugeot 408, je pomembno, da pogledamo, kam spada. Gre za avtomobil, katerega oblika in velikost sta na pol poti med športnim terencem, limuzino in kompaktom. Lahko bi rekli, da gre za razmeroma kompaktnega križanca, čeprav je z dolžino 4,69 metra že precej dolg avtomobil.
Zelo vpadljiv je tudi s strani z gladko zgornjo silhueto v stilu fastbacka zaradi počasnega spuščanja strehe, ki kulminira v rahlem spojlerju čez rob prtljažnika. Medtem pa na spodnjem delu vrat vidimo vrisane napenjalne linije kot tudi posebna 19-palčna platišča, ki izboljšujejo aerodinamiko.
Po drugi strani zadnji del znova ponuja zelo močne oblike in linije. Dokaz za to je aerodinamični rob v stilu račjega repa na robu prtljažnika, linija LED osvetlitve s kremplji ali izrazit črn difuzor za večji kontrast. Nihče ne more reči, da avto ni originalen.
Notranjost ni tako nova, saj jo poznamo iz Peugeota 308. Gre za karbonsko kopijo, kar ni slabo, saj je zelo vpadljiva, z izrazitim tehnološkim pridihom. Kot vsi Peugeoti ima tudi ta i-Cockpit. To pomeni pogled na tridimenzionalno, 10-palčno instrumentno ploščo preko volana. Povsem enako velik je zaslon multimedijskega sistema na sredini. V spodnjem delu so nastavljive tipke na dotik za različne bližnjice. Manj dobro se mi zdi, da Peugeot, tako kot druge znamke skupine Stellantis, še naprej vgrajuje klimatsko napravo v ta multimedijski modul na dotik, bolje se obnesejo klasična stikala.
Kar zadeva kakovost, vse pusti dober vtis. Uporabljeni materiali so prijetni na dotik, poleg tega pa na mestih, ki so bolj občutljiva na škripanje, črički ne izstopijo. Če govorimo o prostoru, z amplitudo na prednjih sedežih nimam težav. Res je, da sedež ni tako širok kot pri drugih vozilih, saj je sredinska konzola nekoliko široka, kar je že nekaj let običajno pri Peugeotovih modelih. A kot rečeno, prostora je na pretek, pa tudi vtis imaš, da se v avtu počutiš dobrodošlega.
Pri Peugeotu so se odločili, da bodo pri tem novem 408 popolnoma pozabili na dizelske motorje. Ni jih in jih tudi ne bo. Kar bo na voljo prihodnje leto, bo čista elektrika, zdaj pa smo preizkusili hibrida. To pomeni, da je pod prtljažnikom vgrajena 12,4 kWh zmogljiva baterija in elektromotor z 81 kW/110 KM, kar v teoriji omogoča kar 63 kilometrov vožnje povsem brez porabe bencina. Za razliko v zmogljivosti poskrbi termični 1,6-litrski bencinski motor. Moči je vedno dovolj, ne le zato, ker ima 225 KM, ampak tudi zaradi visokega navora, ki ga dodaja električni motor.
V vožnji nimamo občutka, da vozimo kar 1,8 tone težak avtomobil. Za dober vtis poskrbi tudi majhen in nizko postavljen volan, čeprav zahteva nekaj časa za prilagajanje, ponuja pa zelo hitro spreminjanje smeri. Z malim obratom rok dobimo velik zasuk volana, kar se odraža v večji okretnosti in hitrosti krmiljenja. K temu moram dodati, da je krmiljenje tudi precej natančno.
Če govorimo o vzmetenju, je avto dobro uravnotežen v vseh smereh. Avto je nekoliko težji zaradi akumulatorjev, ni pa pretežek, zato imaš lahko dober tempo v vožnji skozi ovinke. Nihanja kabine ne bo preveč, vožnja je udobna, saj vzmetenje dobro absorbira udarce.
Vozilo omogoča tudi več načinov vožnje, ki precej spremenijo odzivnost avtomobila. Obstaja električni način, najbolj uravnotežen je hibrid način, medtem ko način Sport ponuja zelo energičen odziv.
Ne nazadnje, nekaj, kar mi je bilo zelo všeč, je bila zvočna izolacija avtomobila. Z dvojno zasteklitvijo na vetrobranskem steklu in prednjih steklih skoraj ni slišati aerodinamičnega ali kotalnega hrupa. Motorja se zaradi uglajenosti in delovanja pri nizkih vrtljajih prav skoraj ne opazi, razen pri zelo intenzivnem pospeševanju. Vse to prispeva k zmanjševanju utrujenosti in izboljšuje potovalno udobje ter poudarja kakovosti vozila.
Tehnični podatki
Motor: bencinski, štirivaljen turbo polnilnik/sinhroni elektromotor | |
Prostornina (ccm): | 1598 |
Moč (kW/KM): | bencin 132/180; elektromotor 81/110; sistemska moč 162/225 |
Navor (Nm/min): | 320 |
Baterija (kWh) | 12,4 |
Menjalnik/pogon: | samodejni 8-stopenjski/na sprednja kolesa |
Mere | |
Dolžina (mm): | 4689 |
Širina (mm): | 1859 |
Višina (mm): | 1487 |
Medosna razdalja (mm): | 2787 |
Prtljažnik (l): | 471/1272 |
Masa vozila (kg): | 1825 |
Zmogljivosti | |
Pospešek (0–100 km/h): | 7,9 |
Najvišja hitrost (km/h): | 230 |
Kombinirana poraba (l/100 km): | 5,5 |
Izpust CO2 (g/km): | 33 |