Avtomobilizem

Ford Blue in Ford E

Pred kratkim je Ford najavil, da se bodo v prihodnje njegovi modeli delili v dve divizije in sicer Ford Blue in Ford E. Divizija Ford Blue bo še naprej razvijala in izdelovala motorje z notranjim izgorevanjem, za katere predvidevajo, da bodo v srednjeročnem planu še vedno profitabilni.

Druga divizija Ford E, pa se bo usmerili v razvoj in izdelavo povsem električnih vozil in tehnologij povezovanja. Ta divizija bo razvijala nove platforme, baterije in elektromotorje, možnosti polnjenja in recikliranja ter softwearsko mreženje.

Ford načrtuje porabiti 5 milijard dolarjev na razvoj električnih vozil v naslednjih dveh letih. Na ta način želijo doseči izdelavo dveh milijonov električnih vozil na leto in na trg poslati 7 novih električnih vozil, od katerih bodo 4 iz segmenta lahkih gospodarskih vozil.

Prvi bo na vrsti Tranzit Custom, kot enotonski dostavnik, ki bo na voljo kot blagi hibrid, plug in hibrid in kot povsem električno vozilo. Na trgu naj bi bil dostopen konec leta, izdeloval pa se bo v tovarni Ford Otoson v Turčiji.

V naslednjem letu se mu bo pridružil Transit Custom, kot večnamensko MPV vozilo. Sledila pa mu bosta še najmanjša modela v električni izvedbi Transit Courier in Tourneo Courier, ki bosta na trgu leta 2024, izdelovala pa se bosta v Craiovi v Romuniji.

Pri Fordu se zavedajo, da nekateri kupci ne bodo mogli takoj preiti z motorjev SUS na električne modele, zato bo naslednji Transit Custom ponujal več možnosti za pogon. Na ta način bo Ford srednjeročno zagotovil proizvodnjo v tovarni Dagenham v Veliki Britaniji, ki proizvaja dizelske motorje, ter v delu tovarne v Kölnu, kjer izdelujejo menjalnike. Poleg novih modelov Ford načrtuje gradnjo nove tovarne baterij v Turčiji blizu Ankare, ki jo bo delno financirala turška vlada, ter širitev obstoječe glavne tovarne v Kölnu.