Avtomobilizem

Dizel je še vedno zakon

Medtem ko se  večina proizvajalcev odloča za downsizing in zmanjšujejo kubaturo in število valjev na svojih motorjih, pa se je Mazda odločila za rightsizing in ostala zvesta veliki prostornini. Da se temu ne odpovedujejo, so pokazali z novim dizelskim motorjem, ki je v primerjavi s konkurenco »ogromen«. Nad tem bodo navdušeni ljubitelji velikih kubatur, saj novi Mazdin motor z vrstnimi šestimi valjni ponuja kar 3,3 litra prostornine.

Medtem ko se večina avtomobilskega sveta pripravlja na električno dobo in dobre stare motorje z notranjim zgorevanjem postavlja na stranski tir, bo Mazda vsaj do leta 2025 in prihoda »Skyactiv EV Scalable Architecture«, še naprej stavila na dobre stare in preverjene termične motorje.

Prvi kilometri, prevoženi po lokalnih cestah okoli Smednika, pokaže, da je veliki vrstni 6-valjnik bisera japonske dizelske tehnike. Podprt je z blago hibridno tehnologijo z 48 V električno napeljavo, na voljo pa je v dveh različicah: osnovna z 200 KM in 450 Nm ima zadnji pogon, močnejša z 254 KM in 550 Nm pa je vedno opremljena s pogonom 4×4.

Presežek zraka

8-stopenjski samodejni menjalnik je standarden pri obeh motorjih. Čeprav je osnovna različica s pospeškom do 100 km/h v 8,4 sekunde in najvišjo hitrostjo 210 km/h za povprečnega in umirjenega voznika povsem dovolj, se ves potencial 3283-kubičnega motorja pokaže v močnejši različici, s katero do stotice šprinta le 7,4 sekunde, najvišja hitrost pa znaša 220 km/h.

Za odlične zmogljivosti Mazdina zasnova motor za izboljšanje zgorevanja uporablja presežek zraka. To ima za posledico bolj agilno pospeševanje, nižje emisije NOx pri visokih vrtljajih ter boljšo toplotno učinkovitost zaradi večjega razpona hitrosti zgorevanja. Dve tehnologiji zagotavljata, da se med zgorevanjem porabi ves odvečni zrak, ne glede na število vrtljajev motorja. Prva je uporaba jajčastih zgorevalnih komor, ki delijo mešanico zrak-gorivo na dve območji znotraj valja, kar ima za posledico večje zgorevalno območje za “revno” mešanico z minimalnimi neizgorelimi ostanki. Drugi je visokotlačna tehnologija dovajanja goriva, ki omogoča hitro in natančno vbrizgavanje.

Brez elektrike ne gre

Povsem brez elektrike pa vseeno ne gre. Pri Mazdi je tehnologija blagega hibrida MHEV48 prvič na voljo z obema različicama šestvaljnega dizelskega motorja. Ta tehnologija ne prinaša samo prihranka pri gorivu, ampak tudi boljšo okoljsko učinkovitost z uporabo električnega motorja za podporo motorju pri majhnih obremenitvah, kjer motorji z notranjim zgorevanjem niso zelo učinkoviti. Pogonski agregati Mazda CX-60 MHEV imajo sistem za koordinacijo regenerativega zaviranja. To usklajuje nadzor običajnih zavor in sistem za regeneracijo energije motorja, da se doseže predvidena zavorna sila z rekuperacijo energije brez izgube.

Pri normalni vožnji je motor izjemno tih, ob odločnem pritisku na stopalko za plin pa motor pokaže svojo moč in robustnost ter se oglasi z zvokom običajnega 6-valjnika. Oba motorja se izkažeta tudi pri porabi, ki po podatkih proizvajalca ne preseže 6 litrov, kar je odličen rezultat za 2 toni težek in 4,75 metra dolg avto.

Notranjost vseh Mazd, pa tako tudi CX-60 zagotavlja edinstven občutek zlitja z avtomobilom. V sredini kraljuje diskretno vgrajen zaslon, ki ga upravljate s krmilnikom na osrednji konzoli, vse pa je zelo intuitivno in kar je najpomembneje, ne zahteva umikanja pogleda s ceste. Materiali notranjosti so izjemno kakovostni in v skladu z razredom tega športnega terenca.

Mazda se je z modelom CX60 in velikim dizelskim motorjem zares izkazala, izkazala pa se je tudi s ceno, ki se prične pri 46,490 evrih.