UNIMOG JE RESNIČNO UNIVERZALEN STROJ

V več kot sedmih desetletjih je Mercedes-Benzov Unimog postal sinonim za vozilo, ki ga nič ne ustavi – ne konec ceste, ne strm klanec, ne blato, ne močvirje, ne potok.
Glede uporabnosti ga lahko primerjamo s švicarskim vojaškim nožem, saj skoraj ni dela, ki ga z njim ne bi mogli opraviti. Našteto Unimoga med drugim uvršča med zelo zaželena in iskana gasilska vozila. Priljubljenost mu še bolj dviguje za nadgradnje prilagojena šasija ter tudi kabina in odlično sodelovanje proizvajalca z nadgraditelji.
Pri Autocommerceu se z Unimogi ukvarjajo že od začetka svojega obstoja in še zdaleč niso zgolj prodajalci. Unimoge znajo vzdrževati in odpravljati morebitne napake ali posledice nesreč. Najpomembneje pa je, da njihovi strokovnjaki kupcem znajo svetovati, kateri model je za njihove potrebe najprimernejši in katero dodatno opremo velja izbrati.

V Gasilski brigadi Mariboru imajo novega člana posadke

Mariborska gasilska brigada pokriva zelo veliko in raznoliko območje – od urbaniziranih delov Maribora in okolice vse do Pohorja in vključno z njim na desnem bregu Drave, do ilovnate, plazovite ter zaraščene Kamnice na levem. Temu primerno izbirajo tudi gasilska vozila. Kot pravijo sami sta vozilo in oprema enakovredna člana posadke zato njun izbor ne morejo prepuščati naključju.

Unimog U 5023

Vsak novi Unimog temelji na 75-letnih izkušnjah in nenehnih inovacijah gradnje visokozmogljivih terenskih vozil. Osnovo predstavlja varjena, a fleksibilna – prožna oziroma upogljiva šasija z dovršenim vpetjem osi na vijačnih vzmeteh in celotnem pogonskem sklopu s številnimi prestavnimi razmerji tako naprej kot nazaj. V najnovejših modelih je menjalnik avtomatiziran, seveda pa je mogoče v njegovo delovanje tudi ročno poseči. Kupec lahko med drugim naroči pedal sklopke, da ima voznik pri speljevanju ali v kočljivih situacijah pod levo nogo vse pod popolno kontrolo. Ena takšnih kočljivih situacij je na primer nenadzorovano drsenje vozila na zelo spolzki podlagi. V osnovi Unimog poganjata zadnji kolesi, mogoče je priključiti pogon prednje osi in vključiti eno dve ali vse tri zapore diferencialov. Če so na kolesih nataknjene verige, se tudi na neutrjenih podlagah Unimog spremeni praktično v goseničarja, ki brez težav premaga celo klanec s 100-odstotnim nagibom (kot 45 stopinj). Pomembno pomoč na terenu predstavlja sistem centralne regulacije tlaka v pnevmatikah, s katerim lahko voznik med vožnjo niža ali viša tlak glede na trenutne potrebe.

Program »po meri«

Gasilci so nabavili šasijo s kabino s precej dodatne opreme. Za nadgradnjo so poskrbeli pri Rosenbauerju. Gre za prvo tovrstno vozilo nove Unimogove generacije v Sloveniji, z lastnostmi, ki so čisto v vrhu tega segmenta. Na strehi je tovarniško izdelana loputa, skozi katero lahko član ekipe gasi med vožnjo. Pri temje potrebno srednji sedež obrniti, saj je pod njim narezljan kovinski pod, na katerem gasilec stoji, pri tem pa mu ne drsi. Zaradi preciznejšega manevriranja so se odločili za pedal sklopke. Pomemben dodatek je snežni plug, saj je v višjih legah pozimi ob intervencijah velikokrat najprej potrebno očistiti cesto. To je za Unimoga s štirimi tonami vode v cisterni in verigami na vseh kolesih dokaj enostavna naloga. Dodaten hidravlični sistem za snežni plug in plug so vgradili pri Riko Ribnica, nosilna plošča za plug pa je prišla z osnovnim vozilom. Nič manj pomemben tudi ni vitel. Glede na izkušnje so se odločili za vitel na hidravlični pogon znamke Rotzler TR030 z največjo vlečno silo 50 kN in s 60 metrov dolgo jekleno vrvjo. Prostor zanj so našli na levi strani med obema osema, pletenico pa pod vozilom speljali do prednjega odbijača.

Unimog Mariborske brigade je srednja gasilska cisterna za gozdne požare (po gasilski tipizaciji GCGP 2) s precej dodatne opreme. V »omari« na levem boku je oprema za intervencije – od osnovnega orodja do dveh dihalnih aparatov. Na drugi strani je skladišče gasilskih cevi, trojakov in ročnikov. Našteto je zloženo tako pregledno kot knjige na policah knjižnice. V zadnji del vozila so namestili črpalko, ki jo poganja odgon moči z menjalnika in jo je mogoče vključiti tako z notranje kot z zunanje strani. Na zadnjem delu levega boka je navijalk s 60-metrsko visokotlačno cevjo notranjega premera 16 mm, na desnem boku navijalk s 140 metrov dolgo visokotlačno cevjo notranjega premera 16 mm. Črpalka ima dva srednjetlačna izhoda velikosti 75 mm tri visokotlačne izhode (za oba navijalka ter enega na strehi kabine). Dokaz, da je celotno vozilo, ki so ga na podlagi svojih izkušenj pomagali zasnovati gasilci pametno sestavljeno, so telefonski klici iz tujine o njegovih tehničnih konfiguracijah, ki hkrati rešujejo več izzivov gasilcev.

Cevi z navijaka ali klasične gasilske cevi

Poveljnik Primož Osojnik je razložil, da so visokotlačne cevi najbolj uporabne pri gašenju v naravi, saj z njimi najhitreje dosežejo požarišče. Pri požarih v stanovanjskih blokih pa so s temi cevmi hitrejši tja do tretjega nadstropja, če pa je mesto požara višje, so hitrejši, če potegnejo klasične cevi C. Te imajo zložene v košarah in se med tekom gasilca po stopnicah navzgor samodejno odvijajo. Več je odvisno od ročnikov, saj morajo pri požarih v hišah in stanovanjih gasilci biti pazljivi, da ne naredijo odvečne škode tako s preveliko količino vode, kot s previsokim tlakom.

Štirivaljni motor in osemstopenjski menjalnik

Motor ob gibni prostornini 5.132 ccm zmore 170 kW (231 KM), sistem za čiščenje izpušnih plinov pa izpolnjuje zahteve standarda Euro VId. Avtomatiziran osemstopenjski menjalnik ob reduktorju dobi še osem terenskih stopenj. Prva prestava ima prestavno razmerje 1:9,570, direktna je sedma prestava (1:1), osma pa je overdriwe (1:0,736). V terenskem načinu se prenosno razmerje vsake prestave zaradi reduktorja poveča za 3,19-krat. Če izrazimo to s hitrostjo, pelje Unimog v prvi cestni prestavi najhitreje 6,9 km/k, v prvi terenski pa 2,2 km/h. Najvišja hitrost na cesti je elektronsko omejena na 89 km/h, v terenskem prenosu pa v osmi prestavi pelje najhitreje 28,1 km/h, kar je malo manj kot v 5. cestni prestavi. Motor pomembno vlogo igra tudi pri zaviranju, saj so mu vgradili dekompresijsko motorno zavoro. Ta izpusti stisnjen zrak iz valja tik pred zgornjo mrtvo točko v kompresijskem taktu. Na ta način se poveča zavorni učinek, obenem pa se zmanjša toplotna obremenitev motorja.


Tritočkovne rešitve

Ker je Unimogova šasija izdelana tako, da se lahko ovija, je nanjo vse večinoma vpeto tritočkovno – na primer motor z menjalnikom in kabina. Da bi te pomembne lastnosti ne ovirali so tudi za nadgradnjo pripravili tritočkovno vpeto »posteljo« oziroma podstavek. Jedro nadgradnje tvori 4.000-litrski rezervoar za vodo, ki nad zadnjima kolesoma sega čez ves vozilo med obema osema pa so ga toliko umaknili oziroma poglobili, da so dobili prostor za orodje in gasilsko opremo ki se zapira z roletama. Zato, da se lahko nadgradnja med vožnjo po terenu neovirano premika je tudi odmaknjena od kabine. Streha rezervoarja je obenem pohodna streha kabine.

Več varnosti

Poudarek pri gasilskih vozilih je na ustreznih zmogljivostih, a vsaj tako pomembna je varnost. V Unimogu boste našli varnostne sisteme, poznane iz drugih gospodarskih vozil Mercedes-Benz. Poseben poudarek je na razsvetljavi. Že osnovni dvojni halogenski žarometi, vgrajeni v prednji odbijač, zagotavljajo dobro vidljivost, poleg njih pa so pod vetrobranskim steklom nameščeni dodatni – v primeru da je na vozilo pripet snežni plug. Za boljšo vidljivost ob vzvratni vožnji so poskrbeli z led vzvratnimi lučmi na nosilcih vzvratnih ogledal in na zadnjem delu šasije. Vozilo je okoli in okoli osvetljeno z delovnimi led lučmi, seveda pa opremljeno tudi z modrimi in gabaritnimi lučmi. Niso pozabili niti za utripajoče rumene led-lučke, ki se prižgejo ob odprtih vratih.

default