Avtomobilizem

Crossover modernega formata

V vsega šestih letih prodati milijon in pol česarkoli je odličen rezultat, še posebej pa če je to avtomobil. S tem se lahko pohvalijo pri Renaultu, ki so v omenjeni količini prodali prvo generacijo svojega modela Captur.

Letos je na trg zapeljala druga generacija tega priljubljenega crossoverja, za katerega bi lahko rekli: enak a vseeno drugačen. Linije spominjajo na uspešno prvo generacijo, a so sedaj bolj ostre, kar mu daje več resnosti. Ob tem je novi Captur zrasel za 10 cm v dolžino, za 3 cm pa se je raztegnilo tudi medosje.

Spredaj nas sedaj razvajajo velike LED luči v obliki črke C, kakršne lahko vidimo tudi na ostalih modelih Renaulta. Prav tako so očesu prijetni kombinacija Iron modre barve in kromiranih detajlov v maski in na odbijaču. Bočna linija je skoraj kupejevska. Testni avtomobil je imel sicer streho v barvi karoserije, a statistika je pokazala, da se večina kupcev tega avtomobila odloči za streho v drugi barvi in Renault jim to omogoča v številnih kombinacijah.

Del dozorevanja je tudi velik korak naprej v kakovosti izdelave. Mehka, kompaktno penasta armatura ter lepo obdelane plastične in tekstilne površine so na visokem nivoju. Ko se usedete v vozilo je pred vami volan z novimi tipkami, na njegov nosilec pa je postavljen tudi novi upravljalec z radijem. Merilniki so seveda digitalni in postavljeni na 10 palčni ekran. Še en ekran je na sredini, postavljen pokončno in zato kar malo štrli iz lepo zaobljenega kokpita.

Kljub temu, da lahko preko osrednjega zaslona občutljivega na dotik krmilimo praktično vse, pa je pod ekranom še vedno nekaj tipk in stikala za uravnavanje klimatizacije. Še nekoliko nižje se nahaja lebdeča konzola z zanimivo oblikovano prestavno ročico samodejnega menjalnika, pod konzolo pa je prostor za drobnarije, ali za odlaganje telefona, ki omogoča tudi induktivno polnjenje. Med obema sprednjima sedežema je naslon za roko, ki v svojem zadnjem delu skriva tudi prezračevalne reže za zadnji del vozila, dva USB priključka in 12 V vtičnico. Prostora je dovolj v vseh smereh tudi zadaj, če sta tam dve osebi, trije se bodo pa malo stisnili.

Tudi glede prtljažnika lahko napišem same pohvale. Zadnja klop se namreč lahko vzdolžno pomakne za 16 cm in tako lahko osnovni del prtljažnika varira od 422 do 536 litrov. Če podremo zadnjo klop pa se prtljažnik raztegne na skoraj 1,3 kubika.

Pod motornim pokrovom se je v testnem avtomobilu vrtel 1,3 litrski turbo bencinec, ki je razvijal 130 KM. Motor je zelo uglajen in uravnotežen, toplega štirivaljnega zvoka (na voljo je tudi trivaljni bencinec) in ponuja široko območje uporabnega delovanja. Povezan je s 7 stopenjskim samodejnim menjalnikom EDC z dvojno sklopko, ki prestavlja sam, lahko pa prestavlja tudi voznik preko ročic izza volana. Ta kombinacija ponuja zadovoljive zmogljivosti, kjer pri močnejšem pospeševanju nikoli ne zmanjka temperamenta. Menjalnik dobro spremlja ritem delovanja motorja, je pa preko sistema Multi Sense možno tudi izbirati med načini vožnje. Načina Eco in Sport sta vnaprej konfigurirana, pri čemer ju je mogoče delno prilagoditi, način My Sense, pa si lahko prilagodi voznik sam. Občutek na volanu je neposreden, delovanje natančno in čvrsto sestavljenega podvozja pa vliva veliko zaupanja vozniku, saj bo z lahkoto premagal nekaj zaporednih hitrejših zavojev, no ni pa potrebno pretiravati.

Poraba pri turbo motorjih je še močno odvisna od načina vožnje. Ob umirjeni vožnji lahko pade na 5 litrov, če pa želimo izkoristiti celoten potencial in zavrteti turbino do konca, pa bo poraba zrasla na 8 litrov.

Tehnični podatki

Motor: štirivaljen bencinski, turbo polnilnik
Prostornina (ccm): 1333
Moč (kW/KM): 96/130
Navor (Nm/min): 240/1600
Menjalnik/pogon: Samodejni EDC z dvojno sklopko/na sprednja kolesa
Mere
Dolžina (mm): 4227
Širina (mm): 1797
Višina (mm): 1579
Medosna razdalja (mm): 2639
Prtljažnik (l): 422
Masa vozila (kg): 1300
Zmogljivosti
Pospešek (0–100 km/h): 9,6
Najvišja hitrost (km/h): 193
Kombinirana poraba (l/100 km): 6,5
Izpust CO2 (g/km): 125