Avtomobilizem

1984 – Kadett GSi je najbolj aerodinamična limuzina na svetu

Kadett in Astra – ti dve imeni sta sinonim za skoraj devet desetletij uspešne zgodovine Oplovega kompaktnega razreda. Že od samega začetka v ta segment prinašata številne inovacije in tako omogočata, da je individualna mobilnost postala dostopna mnogim. V jubilejnem letu, ko slavimo “125 let Oplove proizvodnje avtomobilov”, praznuje tudi prav posebna generacija Kadetta: Opel Kadett E bo dopolnil 40 let. Jeseni leta 1984 so Oplovi inženirji dosegli izjemen uspeh. Peta generacija Kadetta, ki je tehnične temelje predhodnika nadgradila s popolnoma novo karoserijo v kombilimuzinski izvedbi, je nizala eno prednost za drugo. Osnova uspeha je bila privlačna oblika, pa tudi tehnična dovršenost in pestra ponudba različic. Hkrati je bil to zadnji Oplov model kompaktnega segmenta, na katerem je pisalo Kadett. Njegova naslednica je postala zvezda – Astra, ki vztrajno in neomajno nadaljuje uspehe v kompaktnem segmentu. Prva elektrificirana generacija Astre kaže, kako je danes videti kombinacija sodobne zabavne vožnje in odgovornosti. Aktualna Opel Astra z različnimi hibridnimi pogoni in varčnimi motorji z notranjim zgorevanjem je čustvena, učinkovita in, glede na različico tudi ponuja vožnjo z manj emisij.

 

Jesen 1984: prihod pete generacije uspešnega Opel Kadetta

Zgodba o razvoju pete generacije Kadetta se je dejansko začela leta 1979. Takoj ko je bil na trgu prvi Oplov model s pogonom na prednji kolesi, Opel Kadett D, so že zbirali ideje za morebitnega naslednika. V Rüsselsheimu so se razvoja in konstrukcije vozila v sklopu projekta ‘Kadett E’ lotili številni inženirji, tehniki in oblikovalci. V petih letih so razvoju Kadetta E namenili 1,5 milijarde nemških mark. Preden je bil pripravljen za serijsko proizvodnjo, so prototipi novega modela skupno prevozili približno 6,5 milijona kilometrov – na testnih poligonih in na dirkališčih, v ekstremnih vremenskih razmerah na severu Evrope in v puščavah ZDA. Po zaključenih obsežnih testiranjih je končno napočil čas: Kadett E, tudi tokrat s pogonom na prednji kolesi, se je javnosti in medijem predstavil jeseni 1984. Kmalu je bil tudi v prodajnih salonih – v številnih različicah, ki jim ni bilo para. A to še zdaleč ni edini razlog, da je peta generacija Kadetta v zelo kratkem času postala prodajna uspešnica.

Prava izbira za vsako nalogo

Najnovejša generacija Kadetta je bila že od začetka prodaje na voljo kot tri- in petvratna kombilimuzina ter kot tri- in petvratni Kadett karavan z najprostornejšim prtljažnikom v tem segmentu, saj je lahko meril do 1520 litrov. Le eno leto pozneje je ponudbo dopolnila še različica s štirimi vrati in prisekanim zadkom (‘notchback’). Od leta 1987 je bil ljubiteljem svežega zraka na voljo poseben Kadett E: pod oblikovanje novega Kadetta kabrioleta se je podpisal nihče drug kot italijanski zvezdniški oblikovalec Nuccio Bertone. V tesnem sodelovanju z oblikovalsko ekipo iz Rüsselsheima je v tovarni na severu Italije nastal elegantni Kadett ‘zgoraj brez’, ki ga je odlikovala tudi bogata serijska oprema – od športnih sedežev za voznika in sovoznika do individualno zložljivih zadnjih sedežev in zatemnjenih stekel.

Proizvajalec je poudaril pomembno dejstvo: Opel s Kadettom ni želel pritegniti le kupcev osebnih avtomobilov, temveč je ponudil tudi ustrezno različico za poslovne stranke – model Kadett Combo. Ta kompaktni dostavnik s posebej zasnovano zadnjo osjo in zadnjimi vrati, ki so se odpirala do kota 180 stopinj, je lahko v 2,4 kubičnega metra zajetnem prtljažnem prostoru prevažal do 635 kilogramov tovora.

Najbolj športna, najzmogljivejša in – poleg Bertonejevega kabrioleta – verjetno tudi s čustvi ‘najbolj nabita’ različica Kadetta pa je bil Kadett GSi. Medtem ko je imela serijska različica sprva 1,8-litrski motor s 85 kW (115 KM), je GSi kmalu zapeljal na dirkališča kot avto za dirke turnih modelov skupine A, poganjal pa ga je motor s 125 kW (170 KM) in pospeškom od 0 do 100 km/h v nekaj manj kot sedmih sekundah. Kot dirkalnik Kadett GSi 16V s 184 kW (250 KM) je leta 1988 že zabeležil prvo zmago na začetku mednarodnega nemškega prvenstva turnih avtomobilov. Leto pozneje sta Avstrijca Josef Haider kot voznik in Ferdinand Hinterleitner kot sovoznik z dirkalnikom Opel Kadett GSi 16V postala nemška prvaka v reliju. Istega leta se je Oplova tovarniška ekipa s Kadettom pete generacije pomerila v nemškem prvenstvu za turne avtomobile.

Serijski zmagovalec: ‘zlati volan’ in svetovni prvak v aerodinamiki

Pri razvoju Kadetta E so inženirji in oblikovalci posvetili pozornost značilnim Oplovim prednostim, ne glede na karoserijsko različico: čustvenemu oblikovanju in preverjeni primernosti za vsakdanjo uporabo v kombinaciji z največjo učinkovitostjo – vse to po dostopnih cenah za širok krog kupcev. Ta recept za uspeh je peti generaciji uspešnice kompaktnega razreda prinesel številne nagrade. Poleg ‘zlatega volana’ je osvojil tudi naziv ‘avto leta 1984’.

Leta 1984 je Kadett postavil rekord na področju aerodinamike. Po 1200 urah natančnih nastavitev v vetrovniku je Kadett E dosegel senzacionalni koeficient zračnega upora 0,32. Športni GSi je bil s koeficientom zračnega upora 0,30 in zračnemu uporu izpostavljeno površino, ki je merila samo 0,57 kvadratnega metra, najbolj aerodinamična limuzina na svetu. Oplovi inženirji so te vrhunske vrednosti med drugim dosegli z dosledno klinasto obliko, tlorisom vozila v obliki solze, zglajenimi ploskvami oken in drugimi natančnimi rešitvami, kot so prilagodljiva tesnila stikov karoserije. Po besedah takratnega direktorja razvoja izdelkov Fritza W. Lohra: “Naši inženirji in tehniki so v približno 1200 urah v vetrovniku dosegli aerodinamično odličnost novega Kadetta, ki je presegala vse tekmece v tem segmentu. V fazi razvoja novega Kadetta so bili nekateri naši glavni inženirji včasih dlje časa nedostopni. Največkrat so se odzvali z odgovorom: ‘Oprostite, ravno sem testiral GSi-ja …’” Razvoj se nikoli ne ustavi. Leta 1989 je Opel predstavil osveženega Kadetta E, leta 1991 pa je po vsej Evropi zasijala nova zvezda – Opel Astra.

Opel Astra: Sodobno vozno doživetje z odgovornostjo

Kljub spremembi imena iz Kadetta v Astro, Opel ohranja način štetja generacij kompaktnega razreda – tako se najnovejša generacija imenuje Astra L. Z njo blagovna znamka od leta 2021 nadaljuje svojo uspešno zgodovino v kompaktnem razredu. Trenutna generacija Astre je že tretja zapored, ki je osvojila nagrado “Zlati volan”. To ne preseneča, saj Astra in Astra Sports Tourer podajata jasna sporočila: z drzno, čisto obliko, ki jo odlikuje značilna Opel Vizor zasnova na zunanji strani, in popolnoma digitalno »Pure Panel« armaturno ploščo v notranjosti. Poleg tega ponuja najsodobnejše tehnologije, kot sta prilagodljiva in proti bleščanju zaščitena Intelli-Lux Pixel žarometa, ki vožnjo naredita prijetnejšo in varnejšo. Nenazadnje je trenutna generacija Astre prvič elektrificirana – kot dinamični priključni hibrid in učinkoviti hibrid s 48-voltno tehnologijo.