Tehnika

Od semena do sedeža

Ford Ranger Wildtrak 3.2 6AUTO, Slovenia

 

Veliko ljudi dobro pozna sojo – na desetine milijonov potrošnikov jo vsak dan zaužije kot hrano ali pijačo, zato pa je toliko večje presenečenje, da marsikdo med nami veliko časa dejansko sedi na reciklirani soji.

Letos je že 10 let, odkar je Ford prvič uporabil peno na osnovi soje, ki je od leta 2011 eden ključnih materialov v blazinah, naslonjalih in vzglavnikih sedežev vsakega v Severni Ameriki izdelanega Fordovega vozila.

Inovativna uporaba pene iz soje kot rastlinske alternative običajnim izdelkom na osnovi naftnih derivatov je bila navdih ob uvedbi leta 2007, s katero so vozilom zagotovili ključne trajnostne prednosti, ne da bi pri tem žrtvovali njihovo trpežnost ali zmogljivost.

A resničen izziv je bilo na prvem mestu priti na trg s to idejo. Po pravici povedano so bile prve pene resnično grozne! Izpolnile niso niti ene od strogih zahtev za avtomobilske sedeže. Prvi preizkusi niso dosegali meril za sedežne blazine, ki se morajo vrniti v prvotno obliko tudi po uporabi, ki ustreza 15-letnemu obdobju.

Ko so leta 2008 cene goriv poletele v nebo, je vrednost sojine pene na vsem lepem postala očitna. Zamenjava poliolov na naftni osnovi ni bila koristna le za okolje, bila je koristna tudi za posel.

Soja je bila prva, ki so jo uporabili kot trajnostni material. Danes pogled 10 let naprej obljublja še radikalnejše raziskovanje in revolucionarne inovacije, ki jih bodo podpirale odgovorne naložbe in pionirska vizija. Uporabiti morajo obširno paleto materialov, ki nam jih nudi mati narava, in jih izkoristiti na kar najboljši način. To vključuje rastline in ostanke po žetvi iz lokalnih virov, ki jih lahko uporabimo pri izdelavi vozil, kar bi dodatno zmanjšalo izpuste zaradi transporta in zagotovilo nov vir prihodka lokalnim kmetom. Henry Ford bi bil zelo ponosen na te dosežke.