Tehnika

Laboratorij na kolesih

Renault Trucks je z tako imenovanimi laboratorijskimi vozili, ki so namenjeni za raziskave in razvoj vozil začel s projektom Optifuel Lab 1, nadaljeval z Optifuel Lab 2 (osnova je bilo vozilo serije T) in v letu 2016 nadaljeval z novim konceptom imenovanim Urban Lab 2, ki izpopolnjuje inovativne tehnologije, aerodinamiko, hibridizacijo motorja, pnevmatik in komunikacije.

Takšno vozilo so v mesecu novembru 2016 prvič preizkusili na zaprti stezi. Od februarja 2017 pa ga že preizkušajo na javnih cestah v okolici Bordeauxa. Konec projekta je predviden v letu 2018, takrat pa bodo znani rezultati kako se je obnesel.

 URBAN LAB 2 so zasnovali na 19-tonskem tovornem vozilu Renault Trucks D WIDE z Euro 6 motorjem namenjen za regionalni in distribucijski sektor v mestih.  Da bi zmanjšali porabo goriva in zračni upor so inženirji naredili nekaj nadgradenj okoli vozila. Kabino, podvozje in hladilno nadgradnjo so prilagodili do te mere, da so zmanjšali površino sprednjega dela. Samo hladilno enoto, ki je po navadi nameščena nad kabino so pri Urban Lab 2 namestili med obe osi in tako sprostili prostor nad kabino ter dodali strešni usmernik zraka. Stranice vozila so opremili s tekstilnimi stranskimi usmerniki zraka s plastiko prevlečen tekstil. Aerodinamična kolesa izboljšujejo prečni zračni tok skupaj z namestitvijo zadnjih usmernikov, ki so jih namestili pod kotom pa zaokrožujejo celoten koncept. Stopnica, ki je namenjena za vstop v kabino ima premični ščitnik je popolnoma zakrita in se odpira s pomočjo podaljšanega dela vrat. Namesto vzvratnih ogledal so v kabini nameščene kamere in zasloni.

 Sistem Stop & Start in mikro – hibridna tehnologija

Pomagata pri manjši porabi goriva, razvili so jo skupaj z Valeom. Ko vozilo miruje oziroma se ustavi (npr. pri rdeči luči na semaforju) sistem Stop & Start sam ugasne motor. Tehnologija mikro – hibrid pa preko 48V visokonapetostnega elektromotorja odvečno energijo, ki jo prejme s ustavljanjem ali zaviranjem vozila uporablja za pogon električne dodatne opreme vozila. Da bi bila mikro – hibridna tehnologija še bolj učinkovita so v sodelovanju z inštitutom INSA iz Lyona zmanjšali trenje v sprednjem delu motorja. Urban Lab 2 ima tudi tehnologijo, ki omogoča povezavo med vozilom in infrastrukturo in tako pomaga vozniku pri sami vožnji. Zato skrbi napredna navigacijska programska oprema. Sistem GPS predlaga vozniku najbolj učinkovito pot, upošteva porabo goriva in predviden čas vožnje. Povezan pa je tudi z infrastrukturo in je zmožen optimizirati vožnjo skozi zelene luči na semaforjih. Ko se približa semaforju prejme potrebne informacije od semaforja, na podlagi teh pa sistem izračuna ali naj z vozilom pospeši ali zavreti. Predpisi in pogoji morajo to dovoljevati.

 Pnevmatike

Že pri projektih Optifuel Lab 1 in 2 je Renault Trucks sodeloval z Michelinom. Tokrat pa so za Urban Lab 2 razvili pnevmatiko, ki je namenjena za distribucijska vozila. Pnevmatika še dodatno zmanjša kotalni upor brez da bi vplivalo to na druge kriterije: varnost , oprijem in dolga življenjska doba. Tekalna plast, ki je samoobnovitvena zagotavlja dober oprijem v celotnem procesu življenjske dobe pnevmatike. S pomočjo silike, ki je v tekalni plasti kot ojačitveni agent pa izboljšuje kompromis med življenjsko dobo in kotalnim uporom.