DAF na varčni poti

Od poletja naprej iz proizvodnje v Eindhovenu prihajata prenovljeni DAF CF in XF, ki prinašata številne nove rešitve za izboljšanje zmogljivosti in povečanje učinkovitosti. Navzven so najbolj opazne aerodinamične spremembe, ki omogočajo bolj naravno kroženje zraka okoli kabine, pa tudi skozi motorni prostor. Takoj opazimo spremenjen senčnik, nove rešetke hladilnika, dodaten spojler med lučmi ter nov zračni deflektor.

Notranje spremembe bodo vozniki takoj opazili skozi toplejše tone na oblogah vrat, armature in sedežev. Plošča z merilniki je blago osvežena, še naprej pa je kabina XF Super Cab z 12,6 m3 največja v razredu, čeprav ima 15 cm visok motorni tunel. S prenovo je kabina prejela tudi nov sistem prezračevanja (HAVC), ki s svojim pametnim delovanjem blagodejno vpliva na porabo. Kot primer navedimo le, da sistem po zaustavitvi še nekaj časa v kabino dovaja topel zrak, ki se sprošča iz motorja, kar je še posebej dobrodošlo na kratkih pavzah, da ni potrebno vklopiti dodatnega grelca. Voznik lahko v vsakem trenutku nadzira prezračevanje in temperaturo tudi iz postelje preko kontrolnih stikal nameščenih na zadnji zid.

 

Skrite spremembe

Najbolj zanimive pa so zagotovo spremembe, ki jih z očesom ne vidimo. Med njimi so učinkovitejši turbo polnilnik, nov sistem recirkulacije izpušnih plinov ter na novo razvita kontrola delovanja ventilov. Na ta način se je izboljšal vbrizg na MX-11 in MX-13 gami motorjev. Motor uporablja nove bate, brizgalke, da bi se izboljšala termalna učinkovitost. Vse skupaj spremlja tudi večje kompresijsko razmerje. Na novo je bil razvit krmilni mehanizem, kjer se črpalka vklaplja le, ko je to potrebno. Izboljšana učinkovitost motorja sedaj omogoča, da je najvišji navor na voljo že pri 900 vrtljajih na minuto. Zahvaljujoč tako nizkim vrtljajem, se lahko uporabljajo tudi drugačna prenosna razmerja. Odvisno od specifikacije je sedaj na voljo redukcija celo 2,05:1, ki omogoča potovalno hitrost 85 km/h pri vsega 1000 vrtljajih na minuto. DAF je zato vložil veliko sredstev v razvoj povsem nove linije pogonskih osi. Ob že omenjeni redukciji 2,05 so na voljo še 2,21, 2,39 in 2,47. Vsem motorjem so dvignili tudi moč za 20 KM, tako je sedaj pri MX-11 na voljo moč od 299 do 449 KM ob navoru 1350 do 2300 Nm, medtem ko imajo motorji MX-13 sedaj razpon moči od 428 do 530 KM in navor od 2300 do 2600 Nm.

DAF skozi skupek novih rešitev obljublja za 7 % nižjo porabo. Pol odstotek prinaša izboljšana aerodinamika. Tri odstotke prinašajo spremembe na motorju, kjer najdemo nove bate in batne obročke, nove šobe, zračni kompresor, nov turbo polnilnik, novo odmično gred, izboljšano kompresijsko razmerje. 0,1 odstotek privarčevanja omogoča lažji in manjši sistem za obdelavo izpuha. Vgradnja novega, učinkovitejšega menjalnika prinaša do 1,7 odstotka nižjo porabo, vgradnja nove softwareske opreme pa dodaten odstotek in pol. Zadnjih 0,2 odstotka prihranka omogoča nov prezračevalni sistem.

 

Traxton namesto AS Tronic

Dolgo uporabljani AS tronic menjalnik ni več na voljo pri DAFu. Sedaj se izza motorja pri CF in XF nahaja nov ZF-ov Traxton menjalnik. Standardna izvedba ima 12 stopenj prenosa, za posebne namene pa ima lahko menjalnik tudi 16 stopenj prenosa. Glede na prejšnji menjalnik prinaša Traxton številne prednosti, kot so manjše izgube na račun trenja, hitrejše prestavljanje ter razširjeno območje delovanja Eco-roll sistema, ko je menjalnik v nevtralnem položaju, saj se aktivira precej prej, kar prinaša kar nekaj privarčevanih decilitrov goriva. Menjalniška elektronika omogoča tudi, da ostane najvišja prestava vklopljena dlje časa in tako prestavlja šele pri 800 vrtljajih. Ob izboljšanih motorjih pa boljše zmogljivosti ponuja tudi MX-Brake motorna zavora, ki je močnejša znotraj delovnega območja 1200-1500 vrtljajev za kar 30 %. Oba modela sta sedaj opremljena tudi z novim sistemom za naknadno obdelavo izpušnih plinov (EAS), ki je sedaj vstavljen v za 40 % manjše ohišje, tako da je na šasiji več prostora za recimo večjo posodo za gorivo. Nov sistem je za 50 kilogramov lažji, se tudi hitreje zagreje, kar dovoljuje motorju, da hitreje doseže delovno temperaturo. Ob ostalih optimizacijskih ukrepih na motorju in šasiji tehtnica pokaže, da je novi XF za kar 100 kilogramov lažji od predhodnika in tako lastniku ponuja večjo nosilnost. Servisni intervali čiščenja izpuha so do 500.000 kilometrov, lastnike pa bo razveselilo dejstvo, da so osnovni servisni intervali dvignjeni na 150.000 do 200.000 prevoženih kilometrov.

Glede na vse izboljšave Nizozemci svojo novo generacijo upravičeno kličejo »Pure Exellence«.

workhouse