Za večjo varnost kolesarjev

Vsako leto se zgodi na tisoče nezgod, ko vozniki ali sopotniki odprejo vrata vozila in z njimi zaprejo pot kolesarju. Zaradi trčenja v vrata se hudo poškoduje ali celo umre 60 kolesarjev na leto samo v Veliki Britaniji. V Nemčiji pa je bil to vzrok za približno 3500 prometnih nesreč v letu 2018. Ford sedaj skrbi za večjo varnost kolesarjev.

Tovrstne težave bodo predvidoma še pogostejše, saj se vse več ljudi odloča za kolesarjenje ali vožnjo z električnimi skiroji v mestih. Zdaj so pri Fordu razvili tehnologijo, ki bi lahko nekega dne zmanjšala število neljubih ‘srečanj z vrati’ pri ranljivih udeležencih v prometu, med katerimi so tudi motoristi.

Način delovanja

Fordova vozila so že opremljena s senzorji in tehnologijami za večjo varnost kolesarjev, ki samodejno zaznajo kolesarje in z zaviranjem preprečijo trčenje ter voznike opozorijo, da so v njihovem mrtvem kotu drugi udeleženci v prometu.

Z uporabo teh obstoječih senzorjev funkcija za opozarjanje na izstopanje analizira in ovrednoti premikanje bližajočih se udeležencev v prometu – ali kolesarijo ali se peljejo z e-skirojem – tako na voznikovi kot na sovoznikovi strani vozila.

Če sistem zazna, da bi lahko zaradi odpiranja vrat prišlo do trčenja, zvočni signal opozori voznika ali sovoznika na nevarnost. Močna rdeča svetila LED na zunanjem ogledalu začnejo utripati, da tako opozorijo kolesarja, za dodatno opozorilo mimoidočih oziroma mimovozečih pa poskrbi še trak rdečih svetil LED ob notranji oblogi vrat, ki je viden pri odprtih vratih.

Inženirji preizkušajo tudi nov mehanizem za avtomobilska vrata, ki začasno prepreči odpiranje, dokler sistem opozarjanja na izstopanje ne presodi, da je drugi udeleženec v prometu varno odpeljal mimo vozila. V nujnem primeru bo lahko uporabnik to funkcijo ročno izklopil.

Po testiranju z vozniki in kolesarji, ki so zaposleni pri Fordu, bodo inženirji v naslednjih mesecih izvedli klinike za uporabnike. V sklopu testiranj bodo skušali zagotoviti primernost tehnologije za udeležence v prometu v različnih državah ter pri tem upoštevali vozila z volanom na levi ali desni pa tudi različne razporeditve cest in kolesarskih stez.