"

Kaj zmore VW Transporter v sedmi generaciji

Vizualno novi VW Transporter nakazuje kam spada, med VW gospodarska vozila.

Z začetkom serijske proizvodnje novega Transporterja in nove Caravelle, Volkswagen Gospodarska vozila zaključuje preobrazbo ikonične serije Bulli. In če je bil nekoč Transporter eno vozilo za vse namene, so sedaj na voljo trije različni modeli:  popolnoma električni ID.Buzz, Multivan in Transporter, ki je bil predstavljen pred nekaj dnevi v Grčiji. Predstavitve smo se udeležili tudi mi in se poskušali prepričati o dejstvih, ki jih obljublja VW o idealnem modelu za vsakodnevno uporabo.

Nova generacija VW Transporterja, tovorne mule iz Spodnje Saške vstopa v sedmi krog in za razliko od Multivana temelji na neodvisni platformi namenjeni gospodarskim vozilom. Žal pa ga ne izdelujejo več v Hannovru, temveč v Turčiji.

Sedaj so na voljo trije različni modeli: popolnoma električni ID.Buzz (rdeč), Multivan (bel) in Transporter (moder in bel).

Transporter z jasno linijo

Vizualno novi VW Transporter nakazuje kam spada, med VW gospodarska vozila. Dva standardna LED žarometa (matrični LED je opcija) sta med seboj vizualno povezana s ploščo, rešetka hladilnika pa je sestavljena iz dveh ozkih odprtin. Na strani je presenetljiv neodvisni izrez okna, ki se združi v okensko linijo. Na zadku po so zopet klasične LED luči. Volkswagen ponuja tudi sedmo generacijo Transporterja v različnih oblikah karoserije. Poleg klasičnega furgonskega kombija brez oken zadaj, je na voljo različica z dvema sedežnima vrstama in ločenim tovornim prostorom, tu pa je še šasija za nadgradnjo in model za prevoz potnikov. Slednji se imenuje Caravelle in je s svojimi devetimi sedeži namenjen predvsem komercialnemu potniškemu prometu.

Zaprte modele kombijev je možno naročiti s standardno ali povišano streho. Poleg običajne medosne razdalje je na voljo tudi daljša različica za več prostora, če je to potrebno, medtem ko je prekucna ploščad na voljo le v dolgi različici.

Tovorni prostor se je povečal za dobrih 10 %.

Nosilnost in prostor za shranjevanje T7

V primerjavi s T6.1 se je prostornina kombija s standardno streho povečala za deset odstotkov na do 5,8 m³, z dolgo medosno razdaljo in visoko streho pa se ta številka poveča na do 9 m³. Vse to je mogoče zato, ker je vozilo za 14,6 centimetra daljše od predhodnika in sedaj meri v dolžino 5.05 metra, pri kratki medosni razdalji, 5,45 metra pa pri dolgi medosni razdalji, med tem ko je višina pri osnovni izvedenki 1,9 metra, kar omogoča vstop v večino garažnih hiš.

Največja nosilnost VW Transporterja je 1,33 tone, kar je zopet 10 odstotkov več kot prej. Vlečna zmogljivost se je povečale za 300 kilogramov na 2,8 tone. Ne glede na vrsto pogona, električen ali dizelski, je v tovornem delu vedno enako veliko prostora.

Armaturo si delita 10,25 in 13 palčna monitorja.

Digitalni svet v novem kombiju

Območje armaturne plošče je zapolnjeno z dvema zaslonoma. Pred voznikom je plošča z merilniki, ki smo jo lahko videli že v drugih VW modelih in kljub temu da je digitalna, ob različnih ozadjih, še vedno ponuja tudi dva klasična okrogla merilnika. Na sredini je še en velik 13 palčni zaslon za infotainment. Apple CarPlay in Android Auto sta standardna.
Na splošno je delovno mesto v kombiju videti urejeno in funkcionalno. Na zahtevo je spredaj na voljo tudi klop, tako da je v prvi vrsti prostor tudi za tri osebe. Pod sedežem je velik prostor za shranjevanje tudi večjih predmetov, kot je recimo čelada.

Elektrika se je pri VW Transporterju začela že leta 1972.

E-Transporter: Moč na zahtevo

Z novo generacijo Transporterja je VW prvič ponuja tudi popolnoma električno gospodarsko vozilo. Preizkusili smo ga v izvedbi e-Caravelle za prevoz do devet potnikov. Vozniška izkušnja se bistveno razlikuje od vožnje z ID.Buzzom.
Caravelle je veliko bolj robustna pri svojem delu. Elektromotor proizvede največ 286 KM in 415 Nm, ki jih pošilja izključno na zadnja kolesa. Še posebej dinamičen avto, vendar … V testni avtomobil je bila vgrajena funkcija “Inteligentno pospeševanje”, ki je ni mogoče deaktivirati. Torej je običajni močan električni pospešek nemogoč. Po drugi strani pa vozilo pospešuje zelo homogeno, brez zdrsa na kolesih in zagotovo daljši doseg.

Novega Transporterja sedme generacije so nam predstavili v Grčiji.

Pri pospeševanju deluje udobno in ne vzbuja dvomov o tovarniških podatkih, kjer navajajo da do 100 km/h potrebuje le 7,4 sekunde. Zato se lahko minibus, ki tehta okoli 2,5 tone, razmeroma hitro premika po podeželskih cestah. ESP absorbira jasno nagnjenost k podkrmarjenju. Zahvaljujoč majhnemu obračalnemu krogu (11,9 do 13 metrov, odvisno od medosne razdalje) je vozilo enostaven za manevriranje tudi v mestu.

e-Transporter in e-Caravelle sta na voljo z elektromotorji moči 100 kW (136 KM), 160 kW (218 KM) in 210 kW (286 KM).  Zmogljivost baterije je 64 kWh (neto). V kombinaciji z majhnim elektromotorjem naj bi to omogočilo doseg več kot 350 kilometrov.
Moč polnjenja na wallboxu ali javni polnilni postaji je 11 kW, medtem ko je polnjenje na enosmerni postaji možno z največ 125 kW. VW govori o 40 minutah, da se baterija napolni od 10 do 80 odstotkov. Za primerjavo, ID.Buzz, ki temelji na lastni električni platformi VW, lahko polni do 185 kW, zato bi primerljivi postanki polnjenja trajali le 26 minut.

Caravelle je odlična kot shuttle za prevoz potnikov od hotela do letališča.

Dizel je zakon

Kot drugega sem preizkusil vozilo s klasičnim dvolitrskim dizelskim motorjem, zakon! Zaradi približno 200 kilogramov manjše teže praznega vozila se transporter zdi precej bolj okreten, tudi krmiljenje je bolj natančno in občutljivo.

2.0 TDI s 170 KM prikliče svoj največji navor 405 Nm pri samo 2000 vrtljajih na minuto, standardni avtomatski menjalnik pa ga zanesljivo ohranja v pravem območju vrtljajev. Ta kombinacija omogoča harmonično in uravnoteženo vožnjo. Dvolitrski štirivaljni dizelski motor je na voljo s tremi stopnjami moči 110, 150 in 170 KM. Najmočnejši motor je vedno dobavljen z osem stopenjskimavtomatskim menjalnikom, dva šibkejša dizelska motorja pa sta standardno opremljena z ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Avtomatski menjalnik lahko naročite kot opcijo.

Poleg klasičnega dizelskega motorja bo prihodnje leto na voljo tudi priključna hibridna različica. Kot priključni hibrid ima Transporter na voljo 232 KM sistemske moči.

Pri nas že sprejemajo prednaročila

Novi VW Transporter je že na voljo za naročilo, prva vozila pa so tudi že v Luki Koper in bo dobava možna že čez nekaj dni. Osnovni furgon kombi se začne pri 29 tisočakih brez DDV s 110 KM TDI in ročnim menjalnikom. Caravelle s 150 konjskim dizelskim motorjem pa je na voljo od 36 tisočakov brez DDV naprej. Cene električnih kombijev se bo pričela pri dobrih 55 tisočakih.

Zgodovinski sprehod skozi sedem generacij.
Prijavite se na naše novice!
Prejeli boste 2 do 3 novice mesečno s področja avtomobilizma, transporta in logistike.
Brez skrbi! Od sporočil se lahko enostavno odjavite s klikom na povezavo "Odjava". 
close-link