Tehnika

Kolesne matice, ki bodo tatove pustile praznih rok

Ker so alarmni sistemi vozil čedalje bolj dovršeni, se tatovi lotevajo kraje delov avtomobila, vključno s platišči iz zlitine.

Eden od načinov za odvračanje tatov je uporaba varnostnih matic. Tako je na vsakem platišču nameščena po ena varnostna matica, ki jo je možno sprostiti samo s posebnim adapterjem ali ključem. A celo te niso neranljive.

Fordovi inženirji so zdaj razvili edinstvene varnostne matice, izdelane s tehnologijo 3D-tiskanja.

Vzorec glasu določa obliko matice

Skupaj s podjetjem EOS, vodilnim ponudnikom tehnološko izpopolnjenih rešitev in 3D-tiskanja, so pri Fordu ustvarili varnostne matice z obrisom, ki temelji na voznikovem glasu.

Tako kot skeniranje šarenice je možno tudi glas uporabiti za edinstveno biometrično identifikacijo osebe. Inženirji posnamejo vsaj eno sekundo voznikovega glasu, ko ta pove na primer: “Vozim Forda Mustanga”, in uporabijo programsko opremo, da individualni zvočni val pretvorijo v fizikalen vzorec, ki ga je možno natisniti. Ta vzorec nato spremenijo v krog in ga uporabijo kot obliko nazobčanja varnostne matice in ključa oz. adapterja.

Ko je geometrija vzpostavljena, sta matica in adapter oblikovana kot en kos in nato 3D-natisnjena z uporabo nerjavečega jekla, odpornega na kisline in korozijo. Ko je postopek zaključen, ločijo matico in adapter, nato je potrebno še malce brušenja in pripravljena sta za uporabo.

Povečanje obsega uporabe 3D-tiskanja

3D-tiskanje ali aditivna proizvodnja nudi prilagodljivost oblikovanja, ki omogoča zmanjšanje mase, izboljšanje zmogljivosti in ustvarjanje delov, kakršni z običajnimi metodami niso možni. Ford že več kot 30 let v čedalje večjem obsegu uporablja 3D-tiskanje za izdelavo prototipnih delov, ki pomagajo zmanjšati čas razvoja novih vozil.

Ford je to tehnologijo uporabil tudi za izdelavo delov, ki so vgrajeni v modele Ford GT, Focus in Mustang GT500, v prihodnje pa bo še pogosteje uporabljal 3D-natisnjene dele. V Fordovi proizvodnji s 3D-tiskanjem izdelujejo orodja za montažno linijo, ki so do 50 odstotkov lažja. Zato so ponavljajoča se opravila manj fizično naporna, to pa pomaga pri izboljšanju kakovosti proizvodnje. Veliko teh orodij je izdelanih iz najlona. Zato je Ford uvedel program recikliranja, s katerim stare 3D-natisnjene dele in plastiko iz proizvodnih območij spremenijo v 100-odstotno reciklirani najlon. Ford Izdeluje tudi 3D-natisnjeno varnostno opremo, na primer zaščitne ovoje za vrtljiva orodja na proizvodni liniji, ki preprečujejo, da bi si zaposleni poškodovali prste ali roke.