So na dotik občutljivi ekrani v vozilih nevarni?

Dobri in predvsem odgovorni vozniki vemo, da je uporaba mobilnih telefonov med vožnjo zelo nevarno početje. Če pri vožnji tipkamo ali beremo kratka sporočila, namreč od vozišča vsakič umaknemo pogled za okoli pet sekund. Če na primer vozimo s hitrostjo 65 kilometrov na uro, pomeni, da v tem času prevozimo kar 90 metrov oziroma celotno dolžino nogometnega igrišča. Zato ne preseneča podatek, da imamo pri pisanju kratkih sporočil kar 23-krat večjo možnost, da povzročimo prometno nesrečo, kot če tega ne počnemo. Številne raziskave so za nameček še pokazale, da kdor med vožnjo piše in prebira sporočila, predstavlja za udeležence v prometu večjo nevarnost kot tisti, ki so pod vplivom alkohola ali mamil.

Čeprav se morda zdi nekoliko neverjetno, so na dotik občutljivi ekrani v sodobnih vozilih celo bolj nevarni od mobilnih telefonov. Najnovejše raziskave so namreč pokazale, da ti sistemi vzamejo pozornost voznika za dalj časa kot mobilni telefoni, včasih celo do 10-krat več, kar je seveda dovolj za povzročitev prometne nesreče. Pri običajnih oziroma fizičnih gumbih za upravljanje z nastavitvami v avtomobilu pa temu seveda ni tako, saj voznik z njimi lahko upravlja brez gledanja nanje, saj njihov položaj in namen določi zgolj s tipanjem.

Zaradi nevarnosti, ki jih predstavljajo na dotik občutljive nadzorne plošče, Evropska komisija proizvajalce sodobnih avtomobilov naproša, naj poenostavijo njihov uporabniški vmesnik. To bi pripomoglo k temu, da bi vozniki za krajši čas odvrnili pogled s cestišča, kar posledično pomeni manjšo nevarnost za prometne nesreče. Če pa bodo proizvajalci sodobnih avtomobilov še naprej vztrajali pri kompleksnih uporabniških vmesnikih, se lahko kaj hitro zgodi, da bodo tovrstne nadzorne plošče v bodoče urejene s posebno zakonodajo, v najslabšem primeru pa bi lahko bile celo povsem prepovedane.

VIR: racunalniske-novice.com