Tehnika

Avantura 4MATIC


Večina avtomobilskih proizvajalcev ima v ponudbi tudi vsekolesni pogon. Pri Mercedes-Benzu se imenuje 4MATIC.

Sistem 4MATIC je na voljo za vsa Mercedes-Benz vozil in ga lahko izberete iz seznama dodatne opreme, serijsko pa je vgrajen v terenska vozila te znamke. Na poligonu na Vranskem smo lahko preizkusili kako sistem deluje na različnih podlagah in v različnih vozilih. Zagotovo pa je bila največja avantura v blato spustiti razred G z močnim V8, pri AMG-ju predelanim motorjem ter novi razred X.


Štirikolesni pogon Mercedes-Benz 4MATIC ponudi doživetje vožnje, kot si ga želite. Po snegu ali čez led, ob vetru in v slabem vremenu, skozi ozke ovinke ali čez dolge ravnice. 4MATIC ne zagotavlja zgolj enakomerne obremenitve vseh štirih pnevmatik, temveč uporablja številne napredne in hitro učinkujoče inovacije, ki delujejo na posamezno kolo glede na spreminjajoče se razmere. Če speljujete na spolzki podlagi, naletite na nenadno spremembo vremena ali zapeljete v ovinek na suhi cesti, vam štirikolesni pogon 4MATIC pomaga uspešno premagati vse ovire.

Suvereno odzivanje vozila je rezultat inteligentnega delovanja elektronskega stabilizacijskega programa ESP®, uravnavanja pogonskega zdrsavanja ASR in elektronskega trakcijskega sistema za uravnavanje vozne dinamike 4ETS. Moč in navor sta ustrezno porazdeljena na vsa štiri kolesa tako na slabih kot običajnih cestah. To prinaša dodatno trakcijo ter boljše sledenje voznemu pasu, večjo agilnost in varnost pri vožnji.

4ETS uporablja iste senzorje za hitrost vrtenja koles kot sistem proti blokiranju koles med zaviranjem (ABS) in elektronski program stabilnosti (ESP®). Z njimi zazna prve znake vrtenja koles na mestu in hitro izmenično aktivira zavoro na zadevnem kolesu. Tako se dovede navor kolesu z oprijemom, ki nato prenese moč motorja na cesto. 4ETS samodejno deluje na vseh štirih kolesih in vam pomaga speljati, četudi ima oprijem samo eno kolo.

4MATIC je veliko več kot mehanizem štirikolesnega pogona, dodan vozilu na dvokolesni pogon. Popolnoma je integriran s pogonskim sklopom ter številnimi varnostnimi sistemi in sistemi za pomoč pri vožnji v vozilu Mercedes-Benz. Kompaktni, lahki sistem v normalnih razmerah posreduje navor motorja sprednjima in zadnjima kolesoma prek osrednjega diferenciala, kar zagotavlja športno ravnotežje in okretno upravljanje. Ko se potrebe glede oprijema spremenijo, se 4MATIC takoj in učinkovito odzove, tako da se nadzor kar najbolj poveča.