Page 7 - Revija Tranzit 2020 št. 23
P. 7

Varnostni pas je obvezen





        Že vrsto let prometni strokovnjaki po svetu opozarjajo na obvezno uporabo varnostnega
        pasu v avtobusih. In čeprav so zakonodajalci predpisali obvezno uporabo varnostnih pasov
        v avtobusih, v katerih so vgrajeni, pa tudi v najbolj razvitih državah na svetu veliko potnikov
        še vedno ne upošteva tega pravila.


           Tudi pri nas situacija  ni  rožnata,
        nekaj gre pripisati starosti avtobusov,
        kjer starejši avtobusi sploh nimajo
        vgrajenih pasov, po drugi strani pa
        niti zavest potnikov ni na nivoju, da bi
        se le-ti privezali in s tem pripomogli
        k večji varnosti v prometu. Pri nas se
        potniki kljub opozorilom voznikov še
        vedno radi med vožnjo tudi sprehajajo
        po avtobusih.

           Avtobus v tovornjak
           Kako je to nevarno, so predstavili
        predstavniki švicarskega avtomobili-
        stičnega kluba TCS, kjer so simulirali
        frontalni trk avtobusa. Avtobus so s
        hitrostjo 63 km/h z več kot polovico
        sprednjega dela frontalno zaleteli v
        stoječ tovornjak. Obe vozili sta bili težji
        od 10 ton, na avtobus pa so namestili   avtobusa so bili privezani in so zato   glede na mesto sedenja je potencialna
        13 odraslih testnih lutk in 6 otroških. Z   nesrečo preživeli. Celo 6-letni otrok,   nevarnost enaka, saj na telesa deluje
        namenom pridobiti čim bolj relevan-  ki je bil privezan, je preživel, prav tako   enaka sila. Potniki zadaj so preživeli
        tne podatke so v notranjost avtobusa   bi dojenček v posebnem in pravilno   predvsem zaradi uporabe varnostnih
        namestili posebne kamere in merilne   pričvrščenem otroškem sedežu ostal   pasov.
        naprave.                            živ. Vsi huje ranjeni in mrtvi potniki pa   Namesto zaključka napišimo, da
           Končni rezultat je bil strašen. Vozili   so bili v sprednjem delu avtobusa in   varnostni pasovi rešujejo življenja tudi
        sta bili močno poškodovani, voz-    niso bili privezani. Strokovnjaki TCS-ja   v avtobusu. Vsak potnik bi moral biti
        nika bi bila zagotovo mrtva. Kako pa   trdijo, da mesto sedenja v avtobusu in   privezan predvsem zaradi lastne var-
        je bilo s potniki, ki v večini niso bili   oddaljenost od centra kontakta avto-  nosti, pa tudi varnosti drugih oseb v
        privezani? Potniki v zadnjem delu   busa in tovornjaka ni pomembno. Ne   avtobusu.































                                                                                                                7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12