Page 7 - Revija Tranzit 2020 št. 23
P. 7
Varnostni pas je obvezen
Že vrsto let prometni strokovnjaki po svetu opozarjajo na obvezno uporabo varnostnega
pasu v avtobusih. In čeprav so zakonodajalci predpisali obvezno uporabo varnostnih pasov
v avtobusih, v katerih so vgrajeni, pa tudi v najbolj razvitih državah na svetu veliko potnikov
še vedno ne upošteva tega pravila.
Tudi pri nas situacija ni rožnata,
nekaj gre pripisati starosti avtobusov,
kjer starejši avtobusi sploh nimajo
vgrajenih pasov, po drugi strani pa
niti zavest potnikov ni na nivoju, da bi
se le-ti privezali in s tem pripomogli
k večji varnosti v prometu. Pri nas se
potniki kljub opozorilom voznikov še
vedno radi med vožnjo tudi sprehajajo
po avtobusih.
Avtobus v tovornjak
Kako je to nevarno, so predstavili
predstavniki švicarskega avtomobili-
stičnega kluba TCS, kjer so simulirali
frontalni trk avtobusa. Avtobus so s
hitrostjo 63 km/h z več kot polovico
sprednjega dela frontalno zaleteli v
stoječ tovornjak. Obe vozili sta bili težji
od 10 ton, na avtobus pa so namestili avtobusa so bili privezani in so zato glede na mesto sedenja je potencialna
13 odraslih testnih lutk in 6 otroških. Z nesrečo preživeli. Celo 6-letni otrok, nevarnost enaka, saj na telesa deluje
namenom pridobiti čim bolj relevan- ki je bil privezan, je preživel, prav tako enaka sila. Potniki zadaj so preživeli
tne podatke so v notranjost avtobusa bi dojenček v posebnem in pravilno predvsem zaradi uporabe varnostnih
namestili posebne kamere in merilne pričvrščenem otroškem sedežu ostal pasov.
naprave. živ. Vsi huje ranjeni in mrtvi potniki pa Namesto zaključka napišimo, da
Končni rezultat je bil strašen. Vozili so bili v sprednjem delu avtobusa in varnostni pasovi rešujejo življenja tudi
sta bili močno poškodovani, voz- niso bili privezani. Strokovnjaki TCS-ja v avtobusu. Vsak potnik bi moral biti
nika bi bila zagotovo mrtva. Kako pa trdijo, da mesto sedenja v avtobusu in privezan predvsem zaradi lastne var-
je bilo s potniki, ki v večini niso bili oddaljenost od centra kontakta avto- nosti, pa tudi varnosti drugih oseb v
privezani? Potniki v zadnjem delu busa in tovornjaka ni pomembno. Ne avtobusu.
7