Page 6 - Revija Tranzit 2020 št. 23
P. 6
Aktualno
Nova uredba EU za digitalni
transport
Evropska unija je odobrila uredbo o elektronskih dokumentih v prevoznem sektorju (eFTI).
Uredba bo postala veljavna avgusta leta 2024, s čimer bo postavljen pravni okvir, po kate-
rem bodo operaterji cestnega, železniškega, pomorskega in zračnega transporta lahko delili
informacije z izvršnimi organi v elektronski obliki.
Prednost informacij v prevoznike, da preidejo na digitalne Evropska komisija ocenjuje, da bo
elektronski obliki rešitve. Prav tako se bo olajšala kontrola zmanjšanje administrativnih del zaradi
Trenutno se po Evropi upo- in delo inšpektorjev pri kontroli. uporabe digitalnih obrazcev prevozni-
rablja večje število IT rešitev za »Ta uredba je samo odskočna kom privarčevalo do 27 milijard evrov v
izmenjavo podatkov o prevozu tovora. točka za nadaljnji proces digitalizacije naslednjih 20 letih.
Nekompatibilnost teh rešitev pogosto transporta, kot je ratifikacija eCMR kon- »Uporaba eFTI dokumentov bo
prisili voznika, da še naprej izpolnjuje vencije s strani vsej članic EU. Uporaba povečala učinkovitost vseh vrst prevo-
dokumente v papirni obliki, kar je danes eCMR namesto njegove papirne oblike zov, zmanjšala bo stroške operaterjem,
precej dolgotrajen, pa tudi drag proces. se je že izkazala za sedemkrat cenejšo,« poenostavila samo opravljanje prevozov
Zato naj bi eFTI standardiziral uporabo je povedala Raluca Marian, generalna ter odstranila jezične ovire. To bo močno
in predajo informacij v elektronski predstavnica stalne delegacije IRU-ja v povečalo učinkovitost prevozov na eno-
obliki, kar bo vzpodbudilo voznike in Evropski uniji. tnem trgu EU,« je še dodala Raluca.
Usklajevanje izmenjave
podatkov
Evropska komisija bo razvila tehnično
specifikacijo za eFTI platformo do leta
2022. Države članice bodo nato imele
30 mesecev časa, da postavijo elektron-
sko platformo za izmenjavo informacij.
Do avgusta 2024 bodo lahko prevozniki
dostavili informacije v elektronski obliki
in tako uporabili format, ki bo usklajen
z vsemi državami članicami EU. Zaveza
vseh držav članic in opredelitev tehnič-
nih specifikacij, prilagojenih potrebam
izvajalcev, bodo ključnega pomena za
uspešno izvajanje te uredbe. Kot ude-
leženec evropskega Foruma za digitalni
promet in logistiko (DTLF) si bo IRU pri-
zadeval za izvajanje platform eFTI na
način, ki je za operaterje pragmatičen.
6 6