Page 9 - Revija Tranzit 2020 st. 19
P. 9

Na mestih, kjer so bile prej cestninske postaje, so nastale   Kazni za nepravilno uporabo in napačno cestninjenje znašajo od
         nadzorne točke.                                       800 do 1000 evrov.
        di nepravilno nastavljenih osi. Ker pa   Kaj pa vožnja izven avtocest?  Kako pogosto se odločate za nadzor
        smo ljudje različni, nekateri smo le po-  Zaznavamo tudi to obliko izogiba-  prometa in kako se uskladite z ostalimi
        zabili preklopiti na več osi, drugi pa   nja plačila, a to je bolj stvar Policije.   službami?
        goljufajo  namerno,  smo  se  o  načinu   Mi jih o tem obvestimo, oni pa potem   Vsak organ pripravi načrt dela, na-
        izvajanja kontrole pogovarjali z Dea-  ukrepajo v skladu z zakonom.     to pa si te načrte izmenjujemo. Skupaj
        nom Polcem, vodjo službe za cestnin-                                    določimo datum in uro in če se kateri
        ski nadzor.                         Na mestih, kjer so bile prej cestninske   od organov odloči sodelovati pri nad-
                                            postaje, so nastale nadzorne točke?  zoru, se prijavi, pošlje določeno število
        Po 1. aprilu 2018 imamo elektronski    Tako je. Vseh nadzornih točk je 7.   patrulj, na podlagi prijavljenih organov
        plačilni sistem za tovornjake. So se   Dogovorili smo se z vsemi organi, ki   v nadzoru pa se nato organizira delo na
        prevozniki že navadili nanj?        izvajajo nadzor na avtocestah: Polici-  točki nadzora. Vsi nadzori so tako načr-
           Prevozniki so bili zelo veseli uvedbe   jo, Finančno upravo RS, Carino, Pro-  tovani in usklajeni med organi. Izjema
        novega načina plačevanja cestnine, saj   metnim  inšpektoratom, Veterinarsko   je le Policija, ki izvaja določene naloge,
        se to, da ni treba ustavljati na cestnin-  inšpekcijo,  da  opremimo  določene   usklajene na višjem nivoju.
        skih postaji, odraža tudi na manjši pora-  točke  na  avtocesti,  kjer  bomo  lahko
        bi ter na času, ki ga ne izgubljajo več za-  nemoteno in predvsem varno izvajali   So morali nadzorniki opraviti
        radi čakanja v koloni.              kontrolo in nadzor. Te točke s pomoč-  kakšen poseben ali dodaten tečaj
                                            jo info portalov omogočajo hitro pre-  usposabljanja?
        Koliko je portalov in nadzornih kamer na   usmeritev vozil iz prometa ali spro-  Naši nadzorniki so opravili različ-
        portalih?                           stitev prometa, če je nadzorna točka   na usposabljanja, da lahko uporablja-
           Na našem avtocestnem križu je na-  polna.                            jo računalniški sistem, ki izvaja nadzor
        meščenih 130 portalov, od tega jih je
        15 opremljenih z nadzornimi kame-
        rami v obe smeri. Kamere posname-
        jo vozilo in preverijo registrsko števil-
        ko vozila ter jo primerjajo s številko na
        DarsGo napravi (naprava ni prenosljiva
        in je vezana na eno vozilo). Nadalje ka-
        mera prebere število osi na vozilu in jih
        primerja s prijavljenim številom osi na
        DarsGo napravi ter vse podatke posre-
        duje v centralni sistem.

        Kako najpogosteje goljufajo?
           Zelo pogost pojav, ki ga kljub temu
        uspešno odkrivamo, je, da se vozijo po
        cesti brez naprave DarsGo in le-to na-
        mestijo le takrat, ko pripeljejo pod nad-
        zorni portal. Do sedaj smo odkrili 156
        strank, ki z 250 tovornjaki na ta način   Cestninski nadzornik ima v vozilu vse ključne informacije za voznike, prevedene v kar
        zlorablja sistem.                    28 jezikov.



                                                                                                                9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14