Page 10 - Revija Tranzit 2020 st. 19
P. 10
DARS cestninski nadzor
Za eno hidroelektrarno
Zelo pozitiven vpliv na zmanjšanje vplivov prometa na okolje je imela
uspešna uvedba sistema DarsGo, sodobnega elektronskega cestninskega
sistema v prostem prometnem toku, ki velja za vozila z največjo dovoljeno
maso nad 3,5 tone. Tovornim vozilom se od 1. aprila 2018 ni več treba za-
ustavljati na cestninskih postajah, kar zmanjšuje porabo goriva in izpuste
toplogrednih plinov v ozračje. Uspešno uveden sistem DarsGo, kar je bil še
zadnji pogoj za začetek odstranjevanja cestninskih postaj, ki bo zaključe-
no v letošnjem letu, je eden izmed pomembnih okoljevarstvenih ukrepov
v Republiki Sloveniji. V letu 2020, ko na naših avtocestah in hitrih cestah ne
bo več cestninskih postaj, bo poraba goriv težkih vozil nižja za 168 GWh,
kar je enako letni proizvodnji električne energije hidroelektrarne.
in kršitve posreduje mobilnim enotam to tudi zato, ker so vezani na rok dosta- Na začetku je bilo veliko težav z vozniki
na teren in v naš nadzorni center. Vse ve in se nimajo časa prerekati na cesti. osebnih vozil, ki so se ob nadzoru
patrulje so popolnoma avtonomne pri prerekali ali niso želeli ustaviti.
izvajanju nadzora, saj dobijo vse pot- Omenili ste, da prihajajo tovornjaki
rebne informacije neposredno v vozi- z različnih koncev sveta. Kako se ko cestninski nadzornik kot pooblašče-
lo in se nato odločijo za kontrolo na te- sporazumevate z njimi? na oseba na podlagi zakona o prekrških
renu. Cestninski nadzornik ima v vozilu začasno odvzame vse potne listine, ki
vse ključne informacije za voznike, pre- jih ima voznik pri sebi, vključno z regi-
Vas vozniki na terenu upoštevajo, tudi vedene v kar 28 jezikov, vključno s prav- strsko tablico. Vse te listine se zadržijo
kadar z vami ni Policije? nim poukom, posledicami neplačila do plačila globe.
Moram povedati, da smo imeli na globe ali neplačila cestnine, tako da vo-
začetku veliko težav z vozniki osebnih znika praktično v njegovem jeziku sez- Kakšen je postopek kontrole in ali imate
vozil, ki so se ob nadzoru prerekali ali nanimo s prekrškom, ki ga je storil, in s kakšno posebno opremo za kontrolo
niso želeli ustaviti, to se občasno zgodi sankcijami, ki sledijo. GoBoxov?
še danes. Obstajala je bojazen, da bo z Cestninski nadzor je razdeljen na
vozniki tovornih vozil še slabše, a temu Kaj pa, če nimajo denarja za plačilo dva dela. En je tehnični nadzorni cen-
ni bilo tako. Kljub temu da prihajajo z globe? ter, ki je v Postojni. Ta nadzira cestninje-
različnih koncev sveta, z vzhoda, zaho- Ko govorimo o tujih voznikih ali nje po celotni državi in dobiva podat-
da, severa, bližnjega vzhoda … precej tudi naših voznikih, za katere obstaja ke iz centralnega sistema v trenutku.
manj komplicirajo kot vozniki osebnih sum, da bodo zapustili državo in izterja- Če je kar koli narobe, sistem prepozna
vozil in prej plačajo globo. Verjetno je va plačilnega naloga ne bo možna, lah- sum na neskladje in ponudi kontrolor-
ju, da na prvem nivoju zadevo preveri
ter na drugem nivoju določi, ali gre za
R3 – prvi cestninski R4 – drugi cestninski prekršek ali ne. Če gre za prekršek, sta
razred razred na voljo dve možnosti. V kolikor gre za
slovenskega uporabnika oz. vozilo, re-
gistrirano v Sloveniji, običajno pošlje-
mo plačilni nalog po pošti, predhodno
pa od pravne osebe pridobimo podat-
ke o vozniku. Če pa gre za tujca, nad-
zornik iz nadzornega centra obvesti
najbližjo patruljo (s pomočjo sledilnih
Motorna vozila z dvema ali tre- Motorna vozila z več kot tremi naprav točno vemo, kje se nahajajo na-
mi osmi, katerih največja dovolje- osmi, katerih največja dovoljena še patrulje), da prestreže in sankcionira
na masa presega 3.500 kg, in sku- masa presega 3.500 kg, in skupine prekrškarja.
pine vozil z dvema ali tremi osmi, vozil z več kot tremi osmi, katerih Drugi del nadzora pa se nanaša na
katerih največja dovoljena masa največja dovoljena masa vlečnega mobilne enote. Vsaka patrulja ima na
vlečnega vozila presega 3.500 kg. vozila presega 3.500 kg. vozilu strešno enoto, ki omogoča, da
med vožnjo po cesti ali po parkirišču iz-
vaja nadzor mimo vozečih vozil. Na vo-
Cena/km v EUR brez DDV: Cena/km v EUR brez DDV: zilu je zopet kamera za prepoznavanje
0,205940 0,428356 registrskih tablic in antena za branje
mikrovalovnih signalov.
10