Page 8 - Revija Tranzit 2020 st. 19
P. 8
DARS cestninski nadzor
Brez plačila
ne gre
Za vozila nad 3,5 tone največje dovoljene mase je od 1. aprila 2018 v veljavi elektronsko cestni-
njenje v prostem prometnem toku, poimenovano DarsGo. Dotrajani sistem cestninjenja prek
cestninskih postaj smo zamenjali s sodobnim mikrovalovnim sistemom, ki težka vozila cestnini
s pomočjo portalov nad avtocestami in hitrimi cestami.
DarsGo je sodoben elektronski ce- čenih portalih so nameščene kontro- di v primeru, da ni finančnega kritja
stninski sistem v prostem prometnem lne kamere, ki zabeležijo prehod brez na napravi DarsGo, da ima uporabnik
toku, ki velja za vozila z največjo dovo- plačila ali nepravilno nastavljeno Dar- nastavljeno napačno število osi ali pa
ljeno maso nad 3,5 tone. Cestninjenje sGo napravo, in prav kmalu vas lahko da uporablja DarsGo napravo, ki ni bi-
se izvaja s pomočjo posebne naprave že na cesti ustavi kontrola ali pa do- la izdana za konkretno vozilo. Moram
DarsGo, ki mora biti nameščena v vo- bite kazen po pošti na dom. Globe se povedati, da sistem deluje, saj sem
zilu. Celotno omrežje avtocest in hitrih začnejo pri 800 evrih, globa sledi tu- tudi sam plačal 400 evrov kazni zara-
cest v skupni razdalji 623 km je razde-
ljeno na 130 cestninskih odsekov. Na
vsakem odseku je nad avtocesto ce-
stninski portal, skozi katerega pelje vo-
zilo. Portal med prehodom zazna na-
pravo DarsGo v vozilu, kar je osnova
za obračun cestnine za prevoženi od-
sek. Cestnina se tako zaračuna popol-
noma samodejno in na podlagi prevo-
žene razdalje.
Cestnina se plačuje za vsak ce-
stninski odsek, ki ga vozilo prevozi.
Njena višina je odvisna od dolžine po-
sameznega odseka in značilnosti vozi-
la, kot sta število osi in EURO-emisijski
razred vozila.
Kontrola na cesti
Velika gostota tovornega prometa
pa omogoča, da se kakšen tovornjak
tudi izogne plačilu cestnine. Na dolo- Vse patrulje so popolnoma avtonomne pri izvajanju nadzora.
8