Page 8 - Revija Tranzit 2020 st. 19
P. 8

DARS cestninski nadzor

















           Brez plačila



           ne gre


















        Za vozila nad 3,5 tone največje dovoljene mase je od 1. aprila 2018 v veljavi elektronsko cestni-
        njenje v prostem prometnem toku, poimenovano DarsGo. Dotrajani sistem cestninjenja prek
        cestninskih postaj smo zamenjali s sodobnim mikrovalovnim sistemom, ki težka vozila cestnini
        s pomočjo portalov nad avtocestami in hitrimi cestami.

           DarsGo je sodoben elektronski ce-  čenih portalih so nameščene kontro-  di v primeru, da ni finančnega kritja
        stninski sistem v prostem prometnem   lne kamere, ki zabeležijo prehod brez   na napravi DarsGo, da ima uporabnik
        toku, ki velja za vozila z največjo dovo-  plačila ali nepravilno nastavljeno Dar-  nastavljeno napačno število osi ali pa
        ljeno maso nad 3,5 tone. Cestninjenje   sGo napravo, in prav kmalu vas lahko   da uporablja DarsGo napravo, ki ni bi-
        se izvaja s pomočjo posebne naprave   že na cesti ustavi kontrola ali pa do-  la izdana za konkretno vozilo. Moram
        DarsGo, ki mora biti nameščena v vo-  bite kazen po pošti na dom. Globe se   povedati, da sistem deluje, saj sem
        zilu. Celotno omrežje avtocest in hitrih   začnejo pri 800 evrih, globa sledi tu-  tudi sam plačal 400 evrov kazni zara-
        cest v skupni razdalji 623 km je razde-
        ljeno na 130 cestninskih odsekov. Na
        vsakem odseku je nad avtocesto ce-
        stninski portal, skozi katerega pelje vo-
        zilo.  Portal  med  prehodom  zazna  na-
        pravo DarsGo v vozilu, kar je osnova
        za obračun cestnine za prevoženi od-
        sek. Cestnina se tako zaračuna popol-
        noma samodejno in na podlagi prevo-
        žene razdalje.
           Cestnina  se plačuje za  vsak ce-
        stninski odsek, ki ga vozilo prevozi.
        Njena višina je odvisna od dolžine po-
        sameznega odseka in značilnosti vozi-
        la, kot sta število osi in EURO-emisijski
        razred vozila.

           Kontrola na cesti
           Velika gostota tovornega prometa
        pa omogoča, da se kakšen tovornjak
        tudi izogne plačilu cestnine. Na dolo-  Vse patrulje so popolnoma avtonomne pri izvajanju nadzora.


        8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13