Page 8 - Revija Tranzit 2019 st18
P. 8
Aktualno: elektronsko cestninjene Kam_i_Bus_LAN_9,24x12,32.pdf 2 30.09.2019 11:12
Slovenija ter skandinavski mostovi. To
pomeni, da z nabavo le ene naprave
lahko vozite po vseh omenjenih drža-
vah in na koncu meseca prejmete le
en račun, kjer so obračunane vse po-
ti, specifikacije vožnje, časi vožnje, po-
pusti, davki …
Cestninska naprava v najemu
Konkretno pri DKV lahko dobite
DKV Box Europe v najem. Naprava se
naroči v Nemčiji in že v nekaj dneh je
pri naročniku. Naprava je personalizi-
rana za določeno vozilo in jo enostav-
no namestimo na vetrobransko stek-
lo, vklopimo v elektriko (svetuje se, da
bi bila naprava kar neposredno priklo-
pljena v vozilu, ne prek 12/24-V stika-
la), določimo število osi in že lahko op-
ravljamo prevoz. Na ta način odpade Nekatere države podpirajo satelitski način cestninjenja (GNSS), druge države stavijo na
denimo obisk servisa v Nemčiji in mon- mikrovalovni sistem (DSRC), spet tretje na vinjetni sistem.
Kako v Sloveniji gledamo na EETS
Zavedamo se pomembnosti vključitve v EETS, projekt je v teku, predvi- C
doma bo testiran v prihodnem letu in, če bodo testi uspešni, pričakuje- M
mo, da bo do konca leta v produkciji nekaj ponudnikov EETS. Sprejeta je Y
bila tudi nova področna evropska direktiva, ki sicer stopi v veljavo v letu CM
2021, zato mora biti projekt usklajen tudi z njenimi določbami. MY
Tehnično sistem DarsGo, ki smo ga aktivirali 1. aprila 2018, podpira vse
CY
kompatibilne naprave EETS (European Electronic Toll Service), vendar
implementacija ne pomeni samo tehnične vključitve. Treba je urediti CMY
vse pravno formalne relacije med ponudniki ETTS in med pobiralcem Razstavo različnih cestninskih škatlic bo K
cestnine (DARS), ustrezno informacijsko podpreti vse izmenjave (in tu- nadomestila le ena.
di varovanje) podatkov med vsemi vključenimi akterji ipd. Procesi niso
enostavni, v sprejetih standardih procesi tudi niso povsem jasno defini- taža njihove Toll Collect naprave. Stran-
rani. Deloma te pomanjkljivosti ureja nova direktiva, ki ureja tudi za nas ka si sama izbere države, za katere želi,
enega najbolj perečih problemov, to je izmenjava podatkov o kršiteljih. da jih naprava pokriva (lahko ima vklo-
DARS – PR Služba pljene vse države, lahko le eno, s tem
ni povezan noben dodatni strošek). Na
koncu meseca dobi en račun za cestni-
no in za gorivo, če uporablja DKV karti-
co tudi za točenje goriva.
Podobno ponujata tudi Shell s svo-
jo euroShell kartico in Mercedes s svo-
jo Mercedes Serviscard. Slednja dva
ponudnika že sedaj pokrivata tudi Ita-
lijo in manjši kos Poljske avtoceste. Vsi
trije ponudniki v sistemu Toll4Europe
(DKV, Shell in Daimler) zagotavljajo teh-
nično in terensko podporo z lastno eki-
po strokovnjakov, ki v vsakem trenut-
ku poiščejo pomoč in svetujejo stranki.
Tudi če se vam naprava pokvari v tujini,
ni večje panike, saj še vedno lahko pla-
čate cestnino ročno, ob prvi priložnosti
pa odpravite okvaro na napravi.
8 8