Page 7 - Revija Tranzit 2019 st18
P. 7
EETS olajšuje plačevanje
Nov način vseevropskega elektron-
skega cestninjena se skriva pod krati-
co EETS (European Electronic Toll Ser-
vice), ureja pa ga direktiva, ki sta jo
sprejela Evropski parlament in Svet
Evropske unije. Direktiva ureja intero-
perabilnost elektronskega cestninje-
nja v Evropski uniji in predvideva, da
bo imel vsak uporabnik cest dostop
do elektronskega cestninjenja na ce-
lotni evropski cestninski infrastruktu-
ri z uporabo ene pogodbe in ene ce-
stninske naprave na vozilu.
Eden večjih ponudnikov eno-
tnega sistema plačevanja je druž-
ba Toll4Europe, pri katerem so mo-
DKV daje svoj DKV Box Europe prevoznikom v mesečni najem. či združili nemški T-Systems, Daimler,
DKV ter Shell. Njihov sistem deluje v 6
držav: celotna Nemčija, vključujoč tu-
ima drugačen način cestninjena in (Belgija in Nemčija), medtem ko dru- nela Herrentunnel in Warnowtunnel,
različne predpise ter zakone. Prav ta- ge države stavijo na mikrovalovni Belgija, vključno s tunelom Liefken-
ko obstajajo velike razlike med drža- sistem (DSRC), spet tretje na vinjet- shoek, Avstrija, Portugalska ter Fran-
vami v davčnih stopnjah in dajatvah ni sistem. Soočamo se z več kot 100 cija in Španija, kjer lahko uveljavljate
ter nenazadnje tudi načinu cestni- koncesionarji, ki pobirajo cestnine in tudi vse dosedanje popuste. Prihod-
njenja, saj nekatere države podpira- s 25 različnimi načini plačevanja. Za- nje leto se bodo sistemu pridružila tu-
jo satelitski način cestninjenja GNSS to je vsemu temu težko slediti. di Italija, Češka, Slovaška, Madžarska in
7