Page 7 - Revija Tranzit 2019 st15
P. 7

vezovalnih pasov treba pogledati na
        etiketo in se ne zanašati na barvo. Med
        sabo se po barvi razlikujejo tudi etike-
        te, kar pa označuje, iz česa so nareje-
        ni trakovi. Najpogostejša barva etikete
        je modra. To pomeni, da je trak narejen
        iz poliestra (PET). Ti trakovi so najbolj
        vzdržljivi, saj ne menjajo svojih lastnos-
        ti vse od –40 pa do +100 °C, odporni
        so na obrabo, poškodbe in na delova-
        nje kislin, zgubljajo pa na jakosti, kadar
        so mokri. Če je etiketa na traku zelene
        barve, pomeni, da je trak narejen iz po-
        liamida (PA). Tudi ta trak je uporaben v
        enakem temperaturnem obsegu kot
        poliestrni, ni pa odporen na kisline ter
        izgubi tudi do 15 % jakosti, ko je moker.
        Če je etiketa rjave barve, pomeni, da je
        trak narejen iz polipropilena (PP). Ti tra-
        kovi so prav tako zelo čvrsti, vendar se
        pri temperaturi nad 80 °C prično topi-
        ti. Pomemben podatek na etiketi je tu-                                       Tovor je treba pripeti tudi večkrat.
        di podatek o raztezanju traku. Ta poda-
        tek je izražen v odstotkih in v skladu z
        direktivo EU 12195-2 ne sme biti večji   Podatki iz Nemčije             se posledice in stroški nesreč merijo v
        od 7 %, strokovnjaki pa priporočajo, da   Ker domačih podatkov nimamo   milijonih evrov. Nepravilno pripet to-
        se kupujejo trakovi s stopnjo razteza-  na voljo, smo povzeli podatke, ki jih je   vor je bil še pred kratkim lažji prekršek,
        nja največ 5 %. Etiketa nam pove tudi   zbralo združenja nemških zavarovalnic.   a sta tako Nemčija kot Avstrija močno
        podatek o dolžini traku, mora pa vse-  Po njihovih podatkih se po Nemčiji vsak   zaostrili zakonodajo na tem področju.
        bovati tudi podatek o standardu, ka-  dan vozi kar 70 % tovornih vozil z ne-  Nepravilno pripet tovor se lahko sank-
        terega izpolnjuje. Če trak ne izpolnjuje   pravilno pripetim oziroma zavarovanim   cionira s kaznijo tudi do 7000 evrov, v
        standardov evropske direktive, vas lah-  tovorom. Vsaka peta nesreča s tovor-  najhujših primerih pa lahko organi kon-
        ko organi pri pregledu debelo kaznu-  njakom je po njihovih ocenah povzro-  trole zahtevajo tudi pretovor, kar pa za
        jejo. Zato pred pričetkom naslednjega   čena zaradi prevrnitve ali celo izgube   sabo potegne še večje stroške. Zato si
        prevoza preverite etikete na trakovih,   tovora. Vsako leto se v Nemčiji zgodi   vzemite čas in pritrdite tovor, predvsem
        preverite, če trakovi niso poškodovani,   okoli 1500 težkih prometnih nesreč za-  zaradi lastne varnosti, šele nato zaradi
        in pazite, da niso mokri.           radi nezavarovanega tovora, pri čemer   kazni ob morebitni kontroli.


          Različni tovori zahtevajo različne načine pripenjanja.































                                                                                                                7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12