Page 7 - Revija Tranzit 2019 st15
P. 7
vezovalnih pasov treba pogledati na
etiketo in se ne zanašati na barvo. Med
sabo se po barvi razlikujejo tudi etike-
te, kar pa označuje, iz česa so nareje-
ni trakovi. Najpogostejša barva etikete
je modra. To pomeni, da je trak narejen
iz poliestra (PET). Ti trakovi so najbolj
vzdržljivi, saj ne menjajo svojih lastnos-
ti vse od –40 pa do +100 °C, odporni
so na obrabo, poškodbe in na delova-
nje kislin, zgubljajo pa na jakosti, kadar
so mokri. Če je etiketa na traku zelene
barve, pomeni, da je trak narejen iz po-
liamida (PA). Tudi ta trak je uporaben v
enakem temperaturnem obsegu kot
poliestrni, ni pa odporen na kisline ter
izgubi tudi do 15 % jakosti, ko je moker.
Če je etiketa rjave barve, pomeni, da je
trak narejen iz polipropilena (PP). Ti tra-
kovi so prav tako zelo čvrsti, vendar se
pri temperaturi nad 80 °C prično topi-
ti. Pomemben podatek na etiketi je tu- Tovor je treba pripeti tudi večkrat.
di podatek o raztezanju traku. Ta poda-
tek je izražen v odstotkih in v skladu z
direktivo EU 12195-2 ne sme biti večji Podatki iz Nemčije se posledice in stroški nesreč merijo v
od 7 %, strokovnjaki pa priporočajo, da Ker domačih podatkov nimamo milijonih evrov. Nepravilno pripet to-
se kupujejo trakovi s stopnjo razteza- na voljo, smo povzeli podatke, ki jih je vor je bil še pred kratkim lažji prekršek,
nja največ 5 %. Etiketa nam pove tudi zbralo združenja nemških zavarovalnic. a sta tako Nemčija kot Avstrija močno
podatek o dolžini traku, mora pa vse- Po njihovih podatkih se po Nemčiji vsak zaostrili zakonodajo na tem področju.
bovati tudi podatek o standardu, ka- dan vozi kar 70 % tovornih vozil z ne- Nepravilno pripet tovor se lahko sank-
terega izpolnjuje. Če trak ne izpolnjuje pravilno pripetim oziroma zavarovanim cionira s kaznijo tudi do 7000 evrov, v
standardov evropske direktive, vas lah- tovorom. Vsaka peta nesreča s tovor- najhujših primerih pa lahko organi kon-
ko organi pri pregledu debelo kaznu- njakom je po njihovih ocenah povzro- trole zahtevajo tudi pretovor, kar pa za
jejo. Zato pred pričetkom naslednjega čena zaradi prevrnitve ali celo izgube sabo potegne še večje stroške. Zato si
prevoza preverite etikete na trakovih, tovora. Vsako leto se v Nemčiji zgodi vzemite čas in pritrdite tovor, predvsem
preverite, če trakovi niso poškodovani, okoli 1500 težkih prometnih nesreč za- zaradi lastne varnosti, šele nato zaradi
in pazite, da niso mokri. radi nezavarovanega tovora, pri čemer kazni ob morebitni kontroli.
Različni tovori zahtevajo različne načine pripenjanja.
7