Page 6 - Revija Tranzit 2019 st15
P. 6

Aktualno







































           Visoke kazni za nepritrjen tovor






        Vse bolj zahtevno delo od šoferja zahteva vse več delovnih operacij. Ni več dovolj, da le vrti
        volan in pripelje blago z enega konca na drugi. Voznik mora danes odpirati prikolico, odstra-
        njevati bočne letve, pomagati pri nalaganju in ponovno zapreti ter zategniti cerado. Vmes pa je
        najvažnejše delo: pravilno pritrditi tovor.


           Kontrolni organi v tujini ob pregle-  Trakovi so različnih barv      moč, čeprav so v praksi najpogoste-
        du dokumentacije in delovnega čas      Vsi, ki se resno ukvarjajo s prevozni-  je najmočnejši trakovi oranžne barve.
        pogledajo tudi v tovorni del, če je tam   škim poslom, dobro vedo, da se tudi   Tudi število trakov ni najpomembnej-
        tovor primerno pritrjen in/ali zavaro-  najtežji tovor pri sunkovitem zaviranju   še pri pravilni pritrditvi, temveč je po-
        van. Nemalokrat se zgodi, da si voznik   ali zavijanju premakne, zato ga je treba   memben način uporabe in moč po-
        zaradi pomanjkanja časa, lahko pa tudi   primerno pritrditi. Za pritrjevanje upo-  sameznih trakov. Evropska uredba EN
        iz malomarnosti, ni vzel dovolj časa za   rabljamo različne pripomočke, še naj-  12195-2 natančno določa pogoje, ka-
        pravilno pritrditev tovora, saj je mne-  večkrat pa povezovalne trakove ali bolj   tere morajo trakovi izpolnjevati. Zaradi
        nja, da se 15-tonski betonski blok pa   priljubljeno gurtne. Gurtne so lahko ze-  tega mora vsak trak imeti na sebi pri-
        že ne bo premaknil. Pa to ni povsem   lene, modre, rumene, rdeče ali oranžne.   šito etiketo, na kateri so zapisane vse
        res. Zvitek papirja, ki je težak dobro   Zmotno je mišljenje, da barva določa   lastnosti traku. Zato je pri nakupu po-
        tono, lahko pri naglem zaviranji dobi
        takšno inercijo, da ga katapultira tudi
        preko vozila ali v samo kabino in po-
        sledice so lahko katastrofalne. Nevar-
        no je tudi blago, ki je pričvrščeno na
        paleti, a ta ni povsem polna; še pose-
        bej če so kartonske škatle slabo pove-
        zane z raztegljivo folijo, lahko pride do
        hitrega prevračanja. Plastične posode
        s tekočino se lahko pri nenadnem za-
        viranju zaletijo v zid prikolice in se tako
        deformirajo, da zaradi pritiska odleti   Pri občutljivih tovorih lahko
        pokrov, vsebina pa se razlije po prikoli-  uporabimo posebne kotne dodatke.
        ci in naprej v naravo.

        6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11