Page 6 - Revija Tranzit 2019 st15
P. 6
Aktualno
Visoke kazni za nepritrjen tovor
Vse bolj zahtevno delo od šoferja zahteva vse več delovnih operacij. Ni več dovolj, da le vrti
volan in pripelje blago z enega konca na drugi. Voznik mora danes odpirati prikolico, odstra-
njevati bočne letve, pomagati pri nalaganju in ponovno zapreti ter zategniti cerado. Vmes pa je
najvažnejše delo: pravilno pritrditi tovor.
Kontrolni organi v tujini ob pregle- Trakovi so različnih barv moč, čeprav so v praksi najpogoste-
du dokumentacije in delovnega čas Vsi, ki se resno ukvarjajo s prevozni- je najmočnejši trakovi oranžne barve.
pogledajo tudi v tovorni del, če je tam škim poslom, dobro vedo, da se tudi Tudi število trakov ni najpomembnej-
tovor primerno pritrjen in/ali zavaro- najtežji tovor pri sunkovitem zaviranju še pri pravilni pritrditvi, temveč je po-
van. Nemalokrat se zgodi, da si voznik ali zavijanju premakne, zato ga je treba memben način uporabe in moč po-
zaradi pomanjkanja časa, lahko pa tudi primerno pritrditi. Za pritrjevanje upo- sameznih trakov. Evropska uredba EN
iz malomarnosti, ni vzel dovolj časa za rabljamo različne pripomočke, še naj- 12195-2 natančno določa pogoje, ka-
pravilno pritrditev tovora, saj je mne- večkrat pa povezovalne trakove ali bolj tere morajo trakovi izpolnjevati. Zaradi
nja, da se 15-tonski betonski blok pa priljubljeno gurtne. Gurtne so lahko ze- tega mora vsak trak imeti na sebi pri-
že ne bo premaknil. Pa to ni povsem lene, modre, rumene, rdeče ali oranžne. šito etiketo, na kateri so zapisane vse
res. Zvitek papirja, ki je težak dobro Zmotno je mišljenje, da barva določa lastnosti traku. Zato je pri nakupu po-
tono, lahko pri naglem zaviranji dobi
takšno inercijo, da ga katapultira tudi
preko vozila ali v samo kabino in po-
sledice so lahko katastrofalne. Nevar-
no je tudi blago, ki je pričvrščeno na
paleti, a ta ni povsem polna; še pose-
bej če so kartonske škatle slabo pove-
zane z raztegljivo folijo, lahko pride do
hitrega prevračanja. Plastične posode
s tekočino se lahko pri nenadnem za-
viranju zaletijo v zid prikolice in se tako
deformirajo, da zaradi pritiska odleti Pri občutljivih tovorih lahko
pokrov, vsebina pa se razlije po prikoli- uporabimo posebne kotne dodatke.
ci in naprej v naravo.
6