Page 6 - Revija-Tranzit-2017-02
P. 6

Odkrivamo













                      Sekcijskega merjenja na



        Trojanah ni več, ampak pozor …

























          Potem ko je konec januarja 2017 začel delovati sistem sekcijskega merjenja hitrosti na 5-kilometrskem odseku
          med Trojanami in Blagovico, namerava DARS enako tehnologijo posejati po celi državi.


        Oktobra se je pokvarila ena od kamer sis-  temov za sekcijsko merjenje hitrosti, ki jih   pasov (prehitevalni, vozni in odstavni pas),
        tema  merjenja  povprečne  hitrosti  vožnje   bodo namestili do konca leta 2019. Prvi bo   česar sistem, ki je deloval doslej, ni omo-
        na odseku štajerske avtoceste čez Trojane,   ponovno na vrsti odsek Blagovica–Vransko.   gočal,  zato  so  se  vozniki  merjenju  lahko
        tako  da  jo  je  podjetje  Intermatic  d.  o.  o.   Novi  sistem  bo  skladno  z  zastavljeno  ča-  izognili s kratkotrajno vožnjo po odstavnem
        (kot dobavitelj opreme proizvajalca 3M iz   sovnico nameščen do začetka poletja 2018   pasu.
        Velike Britanije) tudi že odstranilo in je po   in bo zaobjel vse štiri predore na odseku   Merjenje povprečne hitrosti vožnje na od-
        napovedi dobavitelja ne bo vnovič namesti-  med Vranskim in Blagovico ter obe smer-  seku štajerske avtoceste med Trojanami in
        lo, kar pomeni, da na tem odseku merjenje   ni vozišči avtoceste, proti Ljubljani in proti   Podmiljem proti Ljubljani je na prometno
        hitrosti ne deluje več.             Mariboru. Novi sistem bo tudi precej bolj   varnost  vsekakor  vplivalo  pozitivno.  Pov-
                                            zmogljiv in bo pokrival celotno širino treh   prečna  hitrost,  s  katero  vozniki  vozijo  na
                                                                                tem odseku, je padla. Analize hitrosti pred
                                                         Zakaj                  postavitvijo sistema so namreč pokazale, da
                                                    novi sistemi                je kar nekaj voznikov peljalo skozi predore
                                                                                s hitrostjo več kot 150 km/h (maksimumi
                                                                                so presegali 200 km/h). Kljub temu je Po-
                                                Treba je zmanjšati število ne-  licija dnevno še vedno prejela več kot 200
                                                sreč. Dejstvo je, da vzporedna   obvestil o kršitvah najvišje dovoljene hitro-
                                                regionalna  cesta  v  primeru
                                                hujše  prometne  nesreče
                                                in  posledično  daljše  po-
       Sedaj že stari sistem je bil oktobra     polne  zapore  avtoceste
         odstranjen, tako da merjenja           predvsem  v  prometnih
          hitrosti preko Trojan ni več.
                                                konicah  ni  sposobna  pre-
        Pilotni  sistem,  na  podlagi  katerega  je  Po-  vzeti  tako  velikih  prome-
        licija izrekala globe kršiteljem, se je izkazal   tnih obremenitev. Zato je
        za dobrega pri umirjanju hitrosti vožnje in   želja  družbe  DARS  d.  d.
        povečanju  prometne  varnosti.  Število  ne-  kot upravljavca, da bi bili ti
        sreč  se  je  občutno  zmanjšalo,  posledično   odseki čim manj zaprti za-
        je bilo manj zastojev in nejevolje voznikov.   radi prometnih nesreč ozi-
        Zato so v DARSu pripravili razpisno doku-  roma izrednih dogodkov.
        mentacijo za nabavo kar sedmih novih sis-


        6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11