Page 6 - Revija-Tranzit-2017-02
P. 6
Odkrivamo
Sekcijskega merjenja na
Trojanah ni več, ampak pozor …
Potem ko je konec januarja 2017 začel delovati sistem sekcijskega merjenja hitrosti na 5-kilometrskem odseku
med Trojanami in Blagovico, namerava DARS enako tehnologijo posejati po celi državi.
Oktobra se je pokvarila ena od kamer sis- temov za sekcijsko merjenje hitrosti, ki jih pasov (prehitevalni, vozni in odstavni pas),
tema merjenja povprečne hitrosti vožnje bodo namestili do konca leta 2019. Prvi bo česar sistem, ki je deloval doslej, ni omo-
na odseku štajerske avtoceste čez Trojane, ponovno na vrsti odsek Blagovica–Vransko. gočal, zato so se vozniki merjenju lahko
tako da jo je podjetje Intermatic d. o. o. Novi sistem bo skladno z zastavljeno ča- izognili s kratkotrajno vožnjo po odstavnem
(kot dobavitelj opreme proizvajalca 3M iz sovnico nameščen do začetka poletja 2018 pasu.
Velike Britanije) tudi že odstranilo in je po in bo zaobjel vse štiri predore na odseku Merjenje povprečne hitrosti vožnje na od-
napovedi dobavitelja ne bo vnovič namesti- med Vranskim in Blagovico ter obe smer- seku štajerske avtoceste med Trojanami in
lo, kar pomeni, da na tem odseku merjenje ni vozišči avtoceste, proti Ljubljani in proti Podmiljem proti Ljubljani je na prometno
hitrosti ne deluje več. Mariboru. Novi sistem bo tudi precej bolj varnost vsekakor vplivalo pozitivno. Pov-
zmogljiv in bo pokrival celotno širino treh prečna hitrost, s katero vozniki vozijo na
tem odseku, je padla. Analize hitrosti pred
Zakaj postavitvijo sistema so namreč pokazale, da
novi sistemi je kar nekaj voznikov peljalo skozi predore
s hitrostjo več kot 150 km/h (maksimumi
so presegali 200 km/h). Kljub temu je Po-
Treba je zmanjšati število ne- licija dnevno še vedno prejela več kot 200
sreč. Dejstvo je, da vzporedna obvestil o kršitvah najvišje dovoljene hitro-
regionalna cesta v primeru
hujše prometne nesreče
in posledično daljše po-
Sedaj že stari sistem je bil oktobra polne zapore avtoceste
odstranjen, tako da merjenja predvsem v prometnih
hitrosti preko Trojan ni več.
konicah ni sposobna pre-
Pilotni sistem, na podlagi katerega je Po- vzeti tako velikih prome-
licija izrekala globe kršiteljem, se je izkazal tnih obremenitev. Zato je
za dobrega pri umirjanju hitrosti vožnje in želja družbe DARS d. d.
povečanju prometne varnosti. Število ne- kot upravljavca, da bi bili ti
sreč se je občutno zmanjšalo, posledično odseki čim manj zaprti za-
je bilo manj zastojev in nejevolje voznikov. radi prometnih nesreč ozi-
Zato so v DARSu pripravili razpisno doku- roma izrednih dogodkov.
mentacijo za nabavo kar sedmih novih sis-
6