Za volanom prenovljenega Actrosa

Mercedes Benz ni le proizvajalec luksuznih avtomobilov, temveč tudi težkih tovornjakov, kjer prav tako prednjači v tehnoloških poslasticah, ki jih vgrajuje v svoje tovornjake.

Novinec bo v prodajnih salonih še pred poletjem.

Actros je na trgu že 23 let, pred kratkim pa smo lahko predstavitev najnovejše in najbolj napredne različice spremljali tudi v salonu uvoznika, podjetja Autocommerce, naslednji dan pa smo ga lahko tudi zapeljali, sicer le »okoli vogala«, a povsem dovolj, da smo lahko preizkusili glavne novosti, ki jih prenovljeni model kot prvi prinaša na trg.

Kamere namesto ogledal

Na vsaki strani je nad vrati nameščena roka, v kateri je viokoresolucijska kamera.

Vsekakor je največja in najbolj opazna novost postavitev kamer namesto vzvratnih ogledal. Na vsaki strani je nad vrati nameščena roka. V vsaki je vgrajena visokoresolucijska kamera, ki sliko dogajanja za vozilom prenaša na dva 15-palčna zaslona, nameščena na A stebriček. S tem so pri Mercedesu pokrili praktično vse mrtve kote, s posebnimi črtami v sliki pa si lažje predstavljamo, kje se konča vozilo ali prikolica. Sistem kamer namesto ogledal pa se dobro odraža tudi pri porabi, saj kamere ustvarjajo precej manjši zračni upor kot velika ohišja z ogledali. Po objavi slik na Facebooku s predpremiere v Ljubljani se je vsul plaz komentarjev glede ogledal in kamer. Treba je poudariti, da je sistem kamer namesto ogledal dodatna oprema in je zanj treba doplačati. Prav tako je treba vedeti, da so kamere homologirane in dovoljene le za uporabo v EU, torej če vozite v Bosno ali v Rusijo oz. izven EU, kjer kamere niso dovoljene, boste imeli težave že na meji.

Dva 15-palčna zaslona sta nameščena na A stebriček. S tem so pri Mercedesu pokrili praktično vse mrtve kote, s posebnimi črtami v sliki pa si lažje predstavljamo, kje se konča vozilo ali prikolica.

Avtonomna vožnja

Prenovljeni Actros je tudi prvi tovornjak, ki ponuja delno avtonomno vožnjo, saj lahko približno 15 sekund vozi povsem sam, če so za to dani ustrezni pogoji (to je največ, kolikor za sedaj dovoljuje zakonodaja). To rešitev je Mercedes predstavil že na konceptnem vozilu Future Truck 2025. S pomočjo sistema Active Drive Assist, ki deluje s pomočjo kamer, senzorjev in radarja, lahko sam vzdržuje smer med črtama na vozišču, sam pospešuje, sam zavira, sam vzdržuje razdaljo, se popolnoma ustavi in tudi spelje, ko se kolona premakne.

Popolna zaustavitev

Active Brake Assist (ABA 5) je sistem, ki je v prenovljenem Actrosu doživel že svojo peto generacijo in sedaj omogoča popolno zaustavitev vozila, če se pred njim pojavi pešec, kolesar ali drugo vozilo in voznik v dani situaciji ne reagira. Vozilo bo najprej opozorilo z zvočnim signalom, nato pa začelo silovito zavirati, če voznik še naprej ne bo reagiral. Prav tako za večjo varnost pešcev in kolesarjev skrbi Side Guard Assist, ki ves čas nadzoruje bočni del vozila po celotni dolžini in sam zavre, če se slučajno v polju desnega zavijanja znajde pešec, kolesar ali pa obcestni količek oz. svetilka.

Navzven boste prenovljeni model prepoznali tudi po novih LED dnevnih lučeh.

Tudi po lokalnih poteh

Prenovljeni Actros sedaj še bolje pozna pot, po kateri se pelje. Na novo so namreč obdelali digitalne zemljevide, jih posodobili in nadgradili. Tako že znani PPC (Predictive Powertrain Control), predvidljivi tempomat, deluje še natančneje tudi po lokalnih poteh, kjer prepozna začetek in konec naselja, zahtevnejše zavoje ali krožišča ter tem razmeram prilagaja hitrost. Prepoznava tudi prometne znake, ki se izrišejo v novi armaturni plošči in opozarjajo na prekoračitev hitrosti, kar je še posebej dobrodošlo pri vožnji v naselju.

Digitalni merilniki

Že omenjena nova armatura pa izpušča vse analogne merilnike, saj sta pred voznikom dva 10- ali 12-palčna zaslona visoke resolucije. En zaslon je neposredno pred voznikom in prikazuje digitalne merilnike ter vse podatke, povezane z vožnjo. Izgled merilnikov lahko tudi spreminjamo ter prilagajmo prikaz funkcij odvisno od tega, katere informacije v danem trenutku potrebujemo. Drugi zaslon je na sredinski konzoli, prek njega pa krmilimo dodatne funkcije, kot so radio, telefon, navigacija …

Nova armatura izpušča vse analogne merilnike. Pred voznikom je ekran, ki prikazuje digitalne merilnike. Drugi zaslon je na sredinski konzoli, prek njega pa krmilimo dodatne funkcije, kot so radio, telefon, navigacija …

Hitrejše odkrivanje okvar

In za konec omenimo še izboljšan telematski sistem, ki lahko predvidi potencialno okvaro in na to opozori voznika in dispečerja v podjetju ter na ta način prepreči, da bi vozilo obstalo nekje na cesti, saj je bila okvara pravočasno odpravljena.

Parkirna zavora je sedaj električna, stikalo ali ročica pa je nameščena desno izza volana.

Z vsemi novostmi bo Actros zagotovo še naslednjih 20 let v samem vrhu težkih tovornih vozil. Naročila zanj pri slovenskem uvozniku Avtocommerce že sprejemajo, prve dobave prenovljenih Actrosov pa bodo še pred poletjem.