Gospodarska vozila

Trije največji svetovni proizvajalci tovornjakov se združujejo

Trije največji svetovni proizvajalci tovornjakov se združujejo in napovedujejo investicijo vredno več kot pol milijarde evrov.

Traton Group, lastnik podjetij MAN, Scania, Volkswagen Trucks and Buses in Navistar, Daimler Truck, lastnik Freightlinerja, Mercedes-Benza in Western Star, ter Volvo Group, lastnik Volvo Trucks, Renault Trucks in Mack, so objavili ustanovitev skupnega podjetja za namestitev in delovanje visoko zmogljivega polnilnega omrežja za električne tovornjake in avtobuse v Evropi.

Podjetja si bodo vse bolj prizadevala pospešiti proces gradnje polnilne infrastrukture za vse večje število kupcev, ki uporabljajo električna vozila v Evropi, za vse bolj zahtevni tovorni in potniški promet brez emisij. Skupno podjetje je med tremi družbami razdeljeno na enake dele, po vseh birokratskih postopkih pa bo začelo delovati leta 2022. Načrtovana naložba je dobrih 500 milijonov evrov, s čimer je to največji tovrstni projekt v Evropi doslej.

Načrt je v petih letih namestiti in upravljati vsaj 1700 visoko zmogljivih polnilnikov postaj ob avtocestah, pa tudi na logističnih in ciljnih točkah. Pričakuje se, da se bo število polnilnih mest sčasoma znatno povečalo, pri čemer bodo iskali dodatne partnerje in javna sredstva.

Traton

»Trdno verjamemo, da bomo kot skupina Traton skupaj z našima znamkama Scania in MAN ter celotno industrijo gospodarskih vozil del rešitve, ko gre za CO₂ nevtralen svet. Sodelovanje z močnimi konkurenti, kot sta Daimler Truck in Volvo Group, se morda zdi nenavadno. Vendar je tema ključna in to edinstveno sodelovanje nam bo omogočilo hitrejši in uspešnejši prehod pri izvajanju transformacijskih ukrepov, potrebnih za spopadanje s podnebnimi spremembami. Naše skupno podjetje bo močan zagon za hitrejšo implementacijo čim več električnih tovornjakov in avtobusov na trg,« je dogodek komentiral Christian Levin, izvršni direktor Traton Group.

Daimler

»Podpis te pogodbe je odlična novica za transportno industrijo, saj poudarja močno zavezanost vseh partnerjev, da bodo tovornjaki z nevtralnimi CO₂ postali resničnost. Pohvalno je, da trije hudi konkurenti na področju transporta in tehnologije vozil sodelujejo pri vzpostavljanju potrebne polnilne infrastrukture. Skupaj s Skupino Volvo in Traton Group želimo vsem pomembnim deležnikom poslati jasen signal, naj sledijo našemu zgledu in takoj ukrepajo,« je dodal Martin Daum, izvršni direktor Daimler Truck.

Volvo

»Prehajamo od besed k dejanjem. Skupno podjetje z Daimler Truck in Traton Group je pomemben korak pri oblikovanju sveta, v katerem želimo živeti. Takšna inovativna partnerstva bodo prinesla prepotrebne spremembe, ki bodo koristile našim strankam – in industriji kot celoti. To je zgodovinski mejnik v preoblikovanju v promet brez fosilov in korak naprej, ki dokazuje zavezanost skupine Volvo k ničelnim emisijam do leta 2040 in floti brez emisij do leta 2050,« je zaključil Martin Lundstedt, predsednik in izvršni direktor Volva.