Gospodarska vozila

Serija F presegal 40, ford pa 400 milijonov vozil

Tradicionalna ameriška uspešnica že 40 let prevladuje na lestvici najbolj priljubljenih vozil “čez lužo”, nazadnje je bil po prodaji leta 1976 bil boljši Chevrolet / GMC C / K, sicer pa serija F povsem dominira. Serija F vključuje modele, ki nosijo oznako F-150 in večje SuperDuty F-250, F-350 in F-450, medtem ko so tisti z oznako F-550 in višje vključeni v posebno kategorijo “težkih komercialnih vozila” in niso vključeni med potniške modele.

Prvi primerek se je v prodajnih salonih pojavil konec leta 1947 po ceni 1279 dolarjev. Na voljo je bil le z dvovratno kabino in pogonom na zadnja kolesa, na izbiro pa sta bila dva šest- in osemvaljna motorja. Od takrat smo videli štirinajst generacij, od katerih je sedanja debitirala v preteklih letih. Serija F se je v zadnjih sedmih desetletjih in pol zelo spremenila, zato jo je danes mogoče naročiti s turbobencinskim, dizelskim, hibridnim in celo kot električno vozilo, imenovano Lightning.

Sama kategorija je doživela velike spremembe. Medtem ko so takšna vozila nekoč veljala za zelo primitivna in so se večinoma uporabljala za delo na kmetijah in objektih, danes veljajo za družinska, kjer jih lastniki vozijo vsak dan, za delo pa uporabljajo le občasno. Jubilejni 40-milijonti primerek je siv F 150 s 3,5-litrski turbobencinskim motorjem, ki razvija 400 KM ter pogonom na vsa kolesa. Omenimo, da je podjetje lani praznovalo tudi velik jubilej, ko je s proizvodnega traku prišel 400-milijonti Ford.

Čeprav serija F nima enakih prodajnih rezultatov kot Toyota Corolla, bodo mnogi rekli, da so njene številke še bolj impresivne. Japonska uspešnica se namreč prodaja po vsem svetu, medtem ko je prodaja ameriškega tovornjaka rezervirana le za Severno in Srednjo Ameriko, pa tudi za par držav na Bližnjem vzhodu. Je tudi občutno dražji, njegova povprečna prodajna cena na domačem trgu pa je lani znašala nekaj več kot 63.000 dolarjev.