Premium električni enoprostorec Mercedes-Benz EQ
Mercedes-Benz EQ je serija povsem električno gnanih avtomobilov te prestižne znamke. Prvi model iz serije je bil predstavljen že leta 2016, Mercedes-Benz pa zagotavlja, da bo kmalu imel vsaj 10 modelov EQ.
EQV je zdaj že tretji veliki avtomobil na elektriko, narejen pri Mercedesu. Po e-Vitu in e-Sprinterju je EQV prvo vozilo, ki je lahko namenjeno tako za zasebno kot poslovno uporabo. Novi Mercedes-Benz EQV temelji na Mercedesovem razredu V, zato je tudi v oznaki napisano EQV. Vsi električni modeli se bodo začeli s črkama EQ, zadnja črka pa navaja, v kateri Mercedesov razred vozilo spada.
Od standardnega razreda V, ki je bil predstavljen lani, se avtomobil loči po posebni maski s kromiranimi rebri ter posebej oblikovanimi 18-palčnimi platišči. Gledano s strani avtomobil kaže nekoliko bolj čist dizajn, zadaj pa sprememb razen oznake modela tako rekoč ni. Vozilo je na voljo z dvema različnima medosnima razdaljama, odvisno od konfiguracije sedežev: 3.200 mm ali 3.430 mm. To pomeni, da je skupna dolžina enoprostorca 5140 mm ali 5370 mm.
Baterije v podu vozila
Največji izziv pri izdelavi je bila postavitev baterijskega sklopa tako, da lastniki niso prikrajšani za prostor, ki ga razred V običajno ponuja. Pri Mercedesu so zato baterije postavili v dvojni pod vozila in tako ohranili vsak kubični centimeter prostornosti. Zaradi enoprostorne oblike vozilo ponuja različne možnosti sedenja. Avtomobil je standardno opremljen s šestimi posamičnimi sedeži, vendar mu z dodajanjem sedežev lahko kapaciteto povečamo na sedem ali celo osem oseb. Izbrani materiali so najboljši, krasi pa jih nova barva, imenovana Midnight Blue. Najdemo jo na zgornji strani armaturne plošče in notranjih vrat. Mercedes-Benz EQV ponuja veliko prostora za tovor, do 1030 litrov v najbolj radodarni konfiguraciji.

Velikost in teža avtomobila se v vožnji dobro čutita. Zračni upor se s povečanjem hitrosti opazno poveča, zato potrebujete malo več potrpljenja pri pospeševanju onkraj mestne table. Kljub temu EQV v osnovi doseže 140 km/h (elektronsko omejena hitrost) v 20 sekundah, vam pa Mercedes za nekaj manj kot 200 evrov doplačila omogoči tudi 20 km/h večjo hitrost. In tako kot vsi avtomobili na elektriko tudi EQV vsaj prvih nekaj metrov pospešuje veliko bolje kot motor z notranjim zgorevanjem, a se mu že od 50 km/h novi Mercedesov dizel motor, združen z nežno devetstopenjsko avtomatiko hitro postavi po robu. Pospešek od nič do 100 km/h znaša približno deset sekund, kar pa je za avtomobil te velikosti zagotovo dober podatek. Vozna izkušnja je vseeno dobra, saj je težišče precej nizko na račun nizko postavljenih baterij. Lahko pa s spreminjanjem voznih programov vožnjo prilagodimo željam in potrebam. V Sport programu bo avtomobil izredno živahen, program Comfort ponuja večje udobje, z elektriko pa varčujeta programa Eco in Eco+. Slednji bo celo izklopil ogrevanje in klimatsko napravo ter zmanjšal moč motorja na 80 kW in s tem nekoliko povečal doseg. Za izjemno gladko vožnjo je na voljo tudi zračno vzmetenje Airmatic s samodejnim uravnavanjem nivoja. Sistem lahko povečuje odmik od tal, če je to potrebno, prav tako pa pri večjih hitrostih zniža višino vozila in s tem zmanjša upor, kar pozitivno vpliva na porabo električne energije.

Za polnjenje ponuja Mercedes opcijo »Mercedes me Charge«, ki omogoča dostop do več kot 300.000 javnih polnilnic, vključno s točkami za hitro polnjenje IONITY. In še cena. Vozilo je pri nas že možno naročiti, cenovna paleta pa se prične pri 77 tisočakih.
Tehnični podatki
Emisije CO2 | 0 g/km |
Poraba el. energije | 26,3 kWh/100 km |
Doseg | 418 km |
Čas polnjenja doma ali na javnih polnilnicah 11 kW | < 10 h |
Čas polnjenja na hitrih polnilnicah 110 kW | 10–80 % < 45 min |
Pogon | Sprednja kolesa |
Moč | 150 kW (204 KM) |
Najvišji navor | 362 Nm |
Najvišja hitrost | 140 km/h, opcijsko 160 km/h |
Baterija | litij-ionska |
Kapaciteta baterije | 90 kWh |
Dolžina vozila | 5140 mm/5370 mm |
Medosna razdalja | 3200 mm/3430 mm |
Skupna dovoljena teža | 3500 kg |