Gospodarska vozila

Minibus Sprinter 519 CDI Automet

Minibus je kompakten in okreten, z lahkoto se zapeljete tudi v ožje mestne ulice.

Minibusi so izredno priljubljeni, predvsem zaradi svoje okretnosti, saj lahko z njimi dejansko vozimo potnike od vrat do vrat, tudi po najbolj ozkih mestnih ulicah.

Minibuse izdeluje večina proizvajalcev avtobusov, so pa tudi izredno priljubljeni pri predelovalcih. In ko pride naročilo za kakovosten minibus, predelovalci po navadi vzamejo v predelavo šasijo Mercedesovega Sprinterja. Sprinter je tako eden največkrat predelanih dostavnikov na svetu. Na testu smo tokrat preizkusili izvedenko, ki prihaja iz poljske delavnice Automet.

Podjetje Automet se z izdelavo vozil za prevoz potnikov ukvarja že četrt stoletja. Odlikujeta jih kakovost in inovativne rešitve, kar bomo predstavili v nadaljevanju. Podjetje izpolnjuje vse ISO standarde, pohvali pa se lahko tudi z nemškim certifikatom TÜV.

Vstopa se skozi široka električno pomična vrata preko treh stopnic.
Osnova je Sprinter

Tokrat smo lahko zapeljali minibus, ki je narejen na osnovi Sprinterja furgona z medosno razdaljo 4,3 metra. V osnovi je vozilo dolgo 7,36 metra. Zunanji izgled nove generacije Sprinterja je impresiven in poudarjen z velikimi lučmi ter močno masko. Dvojna kolesa zadaj in zračno vzmetenje omogočata najvišjo skupno maso 5,5 ton, kar je razvidno tudi iz oznake modela 519. Sedežni red je postavljen v konfiguraciji 2+1. Pod je povsem raven. V notranjosti se lahko udobno namesti 19 potnikov, vodič in seveda voznik. Vsi imajo ves čas na razpolago bogato opremo in udobje, ki je znano le Mercedesom vozilom. Vsi sedeži so turistični z naslonom, ki se poleže, preklopnim naslonom za roke, mizico in mrežico za drobnarije. Potniki bodo imeli tudi dovolj prostora za prtljago, saj je nad njihovimi glavami galerija za prtljago. Nad vsakim sedežem je moderne servisni blok, ki ga sestavljajo zvočnik, razsvetljava in dve reži za prezračevanje. Velik prtljažni prostor je tudi pod dvema zadnjima sedežnima vrstama, ki sta za stopnico dvignjeni.

Vstop je preprost skozi velika, električno odpirajoča se vrata. Relativno nizek pod omogoča lahkoten vstop v avtobus preko treh stopnic, zraven pa je tudi ograja za katero se potniki lahko primejo. Za lažji vstop se preklopi sovozniški – vodičev sedež, kar sprosti zares široko odprtino. Tudi hodnik po sredini je dovolj širok za nemoteno pomikanje do zadnjih sedežev.

Voznikov delovni prostor je enak kot pri osnovnem Sprinterju, dodana pa so stikala za odpiranje vrat, prezračevanje v zadnjem delu in videosistem.
Prijetna notranjost

Notranjost je zelo premišljeno dodelana. Ob beli barvi zunanjosti je modro-rumena kombinacija sedežev več kot okusna, k temu pa se lepo podajo še bele zavese ter modro blago na stropu in stenah. Servisni moduli omogočajo individualno prezračevanje in branje, mizice in mrežice za odlaganje drobnarij pa so prevzete od večjih turističnih avtobusov. Sedeži so pomični nazaj, mehko tapecirani, osnovni okvir je iz aluminija, na zunanjem delu pa se nahaja tudi premično naslonjalo za roke.

Za še boljše počutje potnikov skrbi dodatni kompresor za hlajenje, nameščen na osrednjem delu strehe, saj je hlajenje voznikovega in potniškega prostora ločeno. Ob mrzlih dnevih pa bo prav prišla grelna naprava Eberspacher/Webasto, ki preko radijatorjev v izredno kratkem času zagreje notranjost. Na daljših poteh bo potnikom čas krajšal avdio-video sistem s kakovostnimi zvočniki in 17-palčnim LCD zaslonom.

Svetla notranjost je odeta v zanimivo modro-rumeno barvno kombinacijo, hodnik je dovolj širok za prehod potnikov, nad glavami pa imajo moderne servisne sete.

Razen udobnega potovanja, je potnikom zagotovljena tudi varnost, saj Sprinter ponuja bogat spisek opreme, kot je BAS, Hill Holder, Asistent za bočni veter in vzdrževanje voznega pasu ter že standardne sisteme ABS, ASR in ESP.

Zadnji dve sedežni vrsti sta dvignjeni, zato je spodja prostoren prtljažni prostor.
Mercedesova moč

Oznaka 519 pove, da vozilo poganja Mercedesov Euro 6 BlueTec turbodizelski motor, ki razvije 140 kW/190 KM moči in 400 Nm navora. V pomoč mu je ročni šeststopenjski menjalnik, kjer sta prvi dve prestavi nekoliko krajši in povsem kos zadani nalogi, tudi ko je vozilo polno obremenjeno. Klance premaguje suvereno, 100 km/h pa doseže brez večjega naprezanja. Zaradi skromnih dimenzij je vozilo kot ustvarjeno tudi za oglede najožjih delov mest, majhen obračalni krog pa zagotavlja okretnost kot v osebnem avtomobilu.

Minibus nam je za test odstopilo podjetje Avtobus, d. o. o. iz Maribora, ki jih tudi zastopa in prodaja.