Predstavljamo: nova Scania XT (Extra tough)

Scania ima v gradbenem sektorju več kot stoletne izkušnje. Pred malo več kot stoletjem je Scania letno izdelala približno 200 vozil, prav vsa pa so bila izdelana po želji naročnika. Danes poteka proizvodnja v povsem drugačnem obsegu, kljub temu pa je v Scaniino podjetniško kulturo še naprej vtkana prilagoditev naročniku ter proizvodnja tehnično naprednih, robustnih in enostavnih vozil.

Med leti 1910 in 1960 se je Švedska razvila iz revne kmetijske države v moderno, dobro stoječo industrijsko državo. Pred približno 60 leti je začela cela država zelo intenzivno vlagati v domove in infrastrukturo. Scaniini tovornjaki so pomembno prispevali pri transportu gramoza, zemlje, peska, betona in vsakovrstnih potrebščin na tisoče gradbišč.

Danes Scaniini tovornjaki še vedno premikajo meje in pomagajo pri razvoju transporta, pa naj bo ta mednarodni, medkrajevni ali le lokalni in gradbeni. Da bi ostala na vrhu med ponudniki tovornjakov za različne namene, je vložila ogromno denarja v razvoj nove generacije tovornjakov. S predstavitvami nove generacije so Švedi začeli lani septembra, predstavitve pa se bodo vrstile vse do leta 2019, kar predstavlja najbolj obsežno generacijsko posodobitev v tovornjaškem segmentu.

Tokrat smo bili na Švedskem, kjer so nam predstavili novo serijo tovornjakov za gradbeništvo z oznako XT. S predstavitvijo nove serije Scania XT s kabinami P, G in R v dnevnih različicah, z listnatimi vzmetmi in opremo kot so na primer dvoosni pogonski sklop, imajo prevozniki v gradbenem sektorju dostop do tistih konfiguracij, ki jih potrebujejo za obvladovanje dela v najtežjih pogojih. Nova Scania XT je prepoznavna predvsem po robustnem odbijaču, ki sega kar 15 centimetrov pred kabino. Odbijač skupaj z zaščitno ploščo in zaščito žarometov omogoča najbolj optimalno zaščito sprednjega dela vozila. Tako nameščen odbijač omogoča tudi 25 stopinjski vpadni kot, v njegovi sredini pa je nameščen zatič, ki omogoča vleko do 40 ton.

Serija XT bo največkrat uporabljena v gradbenem sektorju, vendar pa je v Scaniinem modularnem sistemu veliko priložnosti za izdelavo vozil po meri. Tako je možno XT izdelati s katerokoli kabino iz ponudbe (P, G, R ali S), kakor tudi uporabiti katerikoli motor iz Scaniine ponudbe: 9 litrov, 13 litrov ali najzmogljivejši 16 litrski V8, z močmi od 280 do 730 KM.

Pri Scanii tudi omogočajo, da se stranke same določajo, kaj potrebujejo glede na zahtevne pogoje in lastnosti, ki jim jih narekujejo delovni pogoji. Zato lahko vozila serije XT opravljajo zelo raznovrstne naloge, od prevoza lesa iz gozda, prevoza kamenja iz kamnoloma, prevoza betona, do uporabe komunalnega vozila 4×2 z žerjavom. Posebnost Scaniine ponudbe vozil za gradbeni sektor je robustnost, produktivnost in veliko možnosti prilagoditve vozila točno določenim nalogam. To se ne nanaša samo na konstrukcijo, temveč tudi na Scaniine storitve za voznika in podporo delavnic.

„Gradbena vozila so v realnosti zelo širok koncept, še celo pri Scanii začenjamo z osmimi različnimi načini uporabe,” pravi Anders Lampinen, direktor gradbenega oddelka. „Vendar pa je pri vseh izdelkih in storitvah, ki jih ponujamo v okviru druge faze predstavitve Scaniine nove generacije, vedno možnost za oblikovanje po meri stranke v dogovoru s Scaniinim predstavnikom.” Lampinen poudarja, de je paleta vozil Scania XT, ne glede na njeno obsežnost, samo ena od mnogih opcij.

Poleg osnovne različice je lahko XT opremljen še z dvema edinstvenima paketoma opreme: paket za zunanjost in notranjost (vsebina paketa se lahko razlikuje po posameznih trgih). Zunanji paket sestavljajo stranska ogledala v ekstra robustni izvedbi, zunanji senčnik in dodatne strešne luči. K notranjemu paketu spadajo med drugim sedeži v posebni XT izvedbi, gumijaste preproge z višjimi robovi, enote za shranjevanje in enota, ki lahko razširi armaturno ploščo in naredi prostor za dodatne elemente za upravljanje opreme in nadgradnje.