Gospodarska vozila

Po cesti z Neoplanovim Tourlinerjem

Neoplanov Tourliner je na trgu že tri leta in je redno opažen na avtocestah širom Evrope. Tokrat pa smo lahko preizkusili posebno izvedenko, namenjeno simfoničnemu orkestru na turi.

Navedimo nekaj splošnih podatkov o novem Tourlinerju. Ta se lahko sedaj pohvali z veliko boljšim zračnim uporom, ki je za kar 20 % nižji in je primerljiv z večjimi dostavniki. K temu je veliko doprinesla nova sprednja stran avtobusa z novimi usmerjevalci zraka ter nova, bolj aerodinamična vzvratna ogledala. Tudi MANov motor iz družine D26 prinaša nekaj bonusa pri porabi. V našem primeru je 13,9 metrov dolgega in 3,8 metra visokega troosovinca gnal 12,4-litrski šestvaljnik. Motor razvija 470 KM in 2300 Nm navora. Za prenos skrbi soliden MANov robotiziran 12-stopenjski menjalnik TipMatic. To je odlična kombinacija za brezbrižno križarjenje po evropskih avtocestah. Avtobus je s tem motorjem tudi ob polni obremenitvi kos vsem klancem in jih premaguje s končno hitrostjo.

VIP notranjost

In sedaj tisto, zaradi česar je ta avtobus poseben. Na 13,9 metrov dolžine je v vozilu le 35 VIP sedežev, ki so postavljeni po trije v eno vrsto. Potniki v tem avtobusu res potujejo udobno kot v poslovnem razredu. Sedeži na desni strani avtobusa so dvojni. Razmaka med njima je toliko, da je med sedežema nameščena široka opora za komolec. Nagib sedeža je precej izdatnejši kot pri klasičnih izvedbah. Na levi strani je vrsta enojnih, prav tako izdatno nastavljivih sedežev ali bolje rečeno foteljev. Hodnik med sedeži je dvignjen, tako da je pod raven, brez podesta. S tem je potnikom olajšan dostop do vrhunskih sedežev. Luči po avtobusu so oblikovane tako, da potnikom ponujajo občutek dodatne prostornosti, celotna notranja osvetlitev pa je izvedena v LED tehnologiji. V avtobusu je tudi zmogljivejši sistem prezračevanja, ki izboljšuje mikroklimo, potnikom pa so ves čas na dosegu roke USB priključki, na voljo pa so tudi 230-V priključki.

Voznikov sedež je ergonomičen, okoli njega pa je kar nekaj predalov za odlaganje plastenk z vodo ali fasciklov.

Ta nevsakdanji avtobus je namenjen prevozu glasbenikov na turneji in predstavlja njihov drugi dom, saj se glasbeniki v njem med potovanjem lahko sprostijo in spočijejo. V avtobusu se potniki lahko počutijo kot doma, zahvaljujoč dobro postavljenim monitorjem si lahko enostavno krajšajo potovanje z gledanjem filmov, na voljo jim je hladilnik, točilni pult, praktična kuhinja, toaleta …

 

Varnost na prvem mestu

Avtobus je tudi izredno varen, saj je vanj vgrajena cela armada sistemov za varno in učinkovito vožnjo. Med njimi lahko izpostavimo Efficient cruise control, ACC (Active Cruise Control), LGS (Lane Guard System), EBA (Emergency Brake Assist), BA (Brake Assist) in MSC (MAN EfficientCruise and Maximum Speed Control) ter poseben sistem ADAS, ki deluje kot mobilno oko, saj prepoznava prometne znake, opozarja na pešce in kolesarje ter druge objekte v mrtvem kotu.

Pri Neoplanu so izdelali dva takšna avtobusa, ki sta namenjena za prevoz 60-članskega simfoničnega orkestra ter spremljajočih pevcev v okviru turneje »The world of Hans Zimmer«. Kjer koli se avtobus pojavi, izziva veliko pozornosti, tudi na naši poti in postanku na Trojanah je bilo tako. Opazna polepitev predstavlja ime turneje, ki je postavljeno med dve vertikalni liniji, ki spominjata na glasbene frekvence. Opazna kombinacija zlate in bele barve simbolizira moč glasbe in predstavlja pozitivne vibracije premične glasbene turneje.

Hans Zimmer je eden najbolj znanih filmskih skladateljev današnjega časa. Precej skladb, ki jih je napisal in zanje prejel Oscarja, Grammya in Zlati globus, se je znašlo v filmskih uspešnicah, kot so Levji kralj, Gladiator, Pirati s Karibov … Večina koncertov po Evropi je že dolgo razprodana.