Avtomobilizem

Nostalgija in bogata tehnologija

Najnovejši Volkswagen Transporter in z njim tudi izvedba Multivan je na trgu v svoji 6. generaciji, ki pa je bila pred kratkim tudi obsežno modificirana v izvedbo T6.1. Dvobarvna karoserija, retro dizajn, lita platišča, radarski sistemi, napredni motorji …

V svetu tovrstnih vozil izgled ni na prvem mestu, zato boste najnovejšo izvedbo Multivana na cesti težje prepoznali. Pri Volkswagnu pa še posebej trdijo, da tistega, kar je dobro, ni treba menjati. Bližji pogled pa vseeno odkrije, da je avtomobil dodelan, kvalitetnejši, modernejši… krasi ga nova maska, v kateri so ožje luči z LED dnevnim podpisom. Debela kromirana letvica deli masko na dva dela, mogočnejši pa je tudi odbijač. Dimenzije ostajajo enake.

 

Na testu smo tokrat imeli Multivana v dvobarvni kombinaciji, ki se vizualno približa svojemu 70 let staremu predniku. A tokrat potniki zagotovo bolj uživajo v vozilu, kot so pred desetletji, prav tako je voznik osvobojen in razrešen številnih delovnih operacij v vozilu, kot denimo to, da avto sam vklaplja brisalce, sam preklaplja med dolgimi in kratkimi lučmi, zatemnjuje vzvratno ogledalo, greje vetrobransko steklo, opozarja na predmete v mrtvem kotu, zavira ob možnosti naleta …

20 novih sistemov

Multivan je s prenovo prejel elektro-mehanski krmilni mehanizem, kar je omogočilo vgradnjo številnih novih sistemov za pomoč v vožnji. Omenimo le, da je sedaj serijsko vgrajen sistem za pomoč pri bočnem vetru ter aktivni sistem za vzdrževanje vožnje med dvema črtama. Če k temu dodamo še napredni tempomat, ki v kombinaciji s sedemstopenjskim DSG menjalnikom omogoča funkcijo stop & go, ki samodejno zavira vozilo in tudi spelje, ko se kolona pred nami premakne, smo dobili že polavtonomno vozilo. Iz osebnega programa Volkswagnovih vozil je Multivan sedaj prejel še sistem XDS, ki z blagim zaviranjem notranjih koles v zavojih izboljšuje lego na cesti. To je le nekaj od 20 novih sistemov, ki jih prinaša izvedba T6.1.

Zaradi nove oblike armaturne plošče je malo manj prostora v predelu desnega kolena, kjer se nahaja ročica menjalnika, a povišan položaj sedenja in velike steklene površine nudijo odlično preglednost. Sedeži so vsi prvovrstni, sprednja dva ogrevana. Štirje so posamični, zadnja klop pa je skupna, a vseeno nudi veliko udobja med vožnjo. Vsi sedeži v drugi in tretji vrsti so vzdolžno pomični, srednja dva je možno tudi zavrteti in ustvariti konferenčno dvorano. Tako srednja kot tudi zadnja sedežna vrsta imata zasebno ventilacijo z regulacijo na stropu. Seveda so potniki zadaj deležni tudi USB-vhodov, kakor tudi 230-V vtičnice.

 

Ves čas povezan

Največja sprememba, ki je opazna pri generaciji 6.1, pa je zagotovo povsem digitalna izvedba notranjosti. Na prvem mestu to pomeni, da je na armaturi precej manj gumbov in stikal, sama sredinska konzola pa je postavljena bolj pokončno. Digitalni ali drugače povedano narisani merilniki sedaj omogočajo različno osnovo ter ponujajo različne informacije. Kaj bomo spremljali med vožnjo, tako izberemo sami. Na sredini pa je sedaj 9,2-palčni zaslon, občutljiv na dotik, za katerim se skriva najnovejša generacija informativno-zabavnega sistema MIB3. V praksi to pomeni, da je tudi v Multivanu sedaj na voljo eSIM kartica, kar pomeni, da je vozilo ves čas povezano. Pazljivo oko bo hitro opazilo, da so na armaturi nove odprtine za prezračevanje, navduši pa tudi nov multifunkcijski volan, ki je na spodnjem delu športno prirezan.

Z novim T6.1 Multivanom je na voljo tudi novi, super zmogljivi TDI. Volkswagen sicer vse stavi na dvolitrskega dizelaša, ki pa ima sedaj v najmočnejši izvedbi kar 199 KM. Ta izvedba motorja je opremljena z dvema turbinama in nudi 450 Nm navora. Hitro delovanje dvosklopčnega menjalnika DSG omogoča, da vozilo kljub dvema tonama teže premaga hitrost 200 km/h. Da bi izkoristili vso moč, moramo biti kar odločni pri pritisku stopalke za plin. Avto bo tako suvereno pospeševal, ne da bi enkrat zavrtel kolesa v prazno, za kar skrbi napreden sistem štirikolesnega pogona 4Motion. Prav tako je avto zelo suveren pri vožnji skozi zavoje, pa čeprav je karoserija precej visoka.

Multivan prinaša velik update v izvedbi T6.1 s širokim spektrom inovativnih sistemov podpore, tako da se lahko postavi po robu marsikateremu osebnemu avtomobilu, saj je njegova umetna inteligenca zares velika.

 

Tehnični podatki Volkswagen Multivan T6.1
Motor štirivaljen dizel, start & stop, Euro 6
Prostornina (ccm) 1968
Moč (kW/KM) 146/199
Navor (Nm/min) 450/1500
Pogon na vsa kolesa 4Motion
Menjalnik samodejni 7-stopenjski DGS
Mere D x Š x V (mm) 4904 x 1904 x 1970
Medosna razdalja (mm) 3000
Masa praznega vozila (kg) 2120
Pospešek 0–100 km/h (s) 8,9
Najvišja hitrost (km/h) 202
Povprečna poraba (l/100 km) 8,9
Emisija CO2 (g/km) 199