Avtomobilizem

Prevoz blaga, zmanjšan na minimum – Citroënom AMI Cargo

Na naših cestah lahko opazimo posebno majhno vozilo, ki nosi ime velikega prednika Citroën AMI. Malo vozilce, namenjeno dvema potnikoma, pa se z odstranitvijo sovozniškega sedeža hitro lahko prelevi v dostavno različico AMI Cargo.

Razmišljajmo modro. Za distribucijo drobnega blaga po mestu nima smisla uporabljati velikih kombijev. Manj učinkoviti so, saj so dražji, imajo večjo porabo energije, zavzamejo več prostora na cesti in težje jih je parkirati. AMI Cargo, 100-odstotno električen, rešuje vse te nevšečnosti in je bil rojen kot odgovor na nove potrebe urbanega premikanja z ničelnimi emisijami. Njegove majhne dimenzije mu omogočajo stiskanje tudi na najmanjših prostih parkirnih mestih, ki jih noben drug avtomobil ne bi mogel izkoristiti. Za lažjo predstavo: najmanjši avtomobil na trgu je Smart Fortwo z dolžino 2,69 metra, AMI pa je še manjši, dolg je le 2,41 metra. V preostalih dimenzijah je še naprej majhen, saj je širok 1,54 m in visok 1,52 m.

Do 400 litrov prostora

V teh dimenzijah lahko Citroënovo malo gospodarsko vozilo zagotavlja odlagalni prostor s prostornino 260 litrov in težo do 140 kg. To je podobno velik prtljažni prostor kot pri Toyoti Yaris. Za razliko od običajnega kombija ta prtljažni prostor ni v zadnjem delu, dostop do njega je mogoč skozi desna stranska vrata ali pa kar z voznikovega sedeža.

Če odstranimo pokrov, lahko dobimo tudi do 400 litrov prostora, kar pa je primerljivo s Škodo Fabio. To omogoča modularna škatla, ki ima pokrov in police, ki jih je mogoče postaviti na različne nivoje, na voljo pa je tudi nekaj pritrdilnih mest za fiksiranje tovorov, ki so lahko dolgi tudi do 1,2 metra. Potniška kabina sicer pušča dovolj prostora za vozniški položaj, a so nastavitve skromne. Vzdolžno lahko nastavljamo zgolj sedež. Velika zastekljena površina zagotavlja odlično vidljivost v vse smeri.

 

Do 140 kg tovora

Notranjost je zreducirana na minimum. Ni klimatske naprave, ni električnega pomika stekel, ni centralnega zaklepanja, ni servo volana, ni notranjega ogledala, ni radia. Največji prikaz modernosti je podpora za namestitev pametnega telefona, ki se lahko uporablja kot radio in navigacijska naprava. Desno od voznika je zanimiv tovorni prostor. Zgornjo polico lahko obremenimo do 10 kg in lahko odlično služi kot miza za izpolnjevanje dobavnic ali dokumentacije, delo s tablico in ne nazadnje za malico. Citroën je dodal tudi dodaten varen predal za shranjevanje drobnarij v zadnjem delu kabine, za katerega pravi, da je zasnovan tako, da dragocenosti, kot so pametni telefoni, sončna očala in denarnice niso izpostavljeni pogledom mimoidočih.

 

Ultra-kompakten in ultra-ekonomičen

Pomembno je poudariti, da AMI ni avto, je lahek štirikolesnik in je zato vsaka primerjava s klasičnim avtomobilom zavajajoča. To je avtomobil, za katerega ne potrebujete vozniškega dovoljenja B, temveč zadostuje kategorija AM (za moped), ki jo lahko pridobite pri 15. letu starosti.

Mehanski del je zaupan elektromotorju z močjo 6 kW, torej 8 KM, kar je največja možna moč, ki jo zakonodaja dovoljuje za tovrstna vozila. Čeprav je električen, je AMI hrupen, saj je zvočna izolacija prav tako skromna. Ker ne bo dosegal velikih hitrosti, je moči dovolj, da se vozilo premika brez večjih težav. Z mesta štarta z določenimi pospeški, potem pa se veselje hitro konča, saj je najvišja hitrost omejena na 45 km/h, kar je regulativna omejitev v kategoriji tovrstnih štirikolesnikov. Zaradi nizke končne hitrosti nima potrebe po vgradnji zračnih varnostnih blazin, ABS zavor ali drugih asistentov za vožnjo. Morda bo za koga sporno, da ponuja tako malo varnostnih elementov, vendar pa karoserija in streha nudita veliko več zaščite, kot ste je deležni pri mopedih, električnih skuterjih ali električnih kolesih.

Doseg do 75 km

Električni sistem vsebuje litij-ionsko baterijo s kapaciteto 5,5 kWh, kar mu omogoča avtonomijo do 75 km. Z namenom, da bi bil v celoti dostopen vsakomur, postopek polnjenja poteka izključno prek klasične domače 220-V šuko vtičnice. Na ta način za polnjenje ni potrebna posebna infrastruktura, samo preprost običajni vtič in baterija bo ponovno polna za 3 do 4 ure.

Seznam električnih štirikolesnikov, ki so naprodaj v Sloveniji, je zelo kratek. Glavni tekmec Citroëna AMI je Renault Twizy, še en električni štiricikel s podobnimi merami, a drugačno notranjo razporeditvijo. Kupci lahko s seznama dodatne opremo izberejo mreže na vratih, predpražnike z logotipom blagovne znamke in nosilec za pametni telefon na armaturni plošči. Ob tem pa so na voljo številne različne polepitve, s katerimi si lahko personalizirate svojega Amija, zanj pa bo treba odšteti deset tisočakov.