Avtomobilizem

Socialistični Porsche 911

Škoda je že od nekdaj renomiran proizvajalec avtomobilov. Res da je podjetje v času socializma stagniralo, a so še vedno bili njihovi avtomobili precej boljši od konkurentov vzhodnega bloka. Tako so iz proizvodnih trakov prišli najrazličnejši modeli, med njimi tudi model Škoda 110 R, zanimiv kupe, ki je prejel vzdevek socialistični Porsche 911.

Razvoj modela se je pričel leta 1966, dve leti kasneje pa je na ceste zapeljal prvi prototip. Model je bil zanimiv zaradi nagnjenega zadnjega dela karoserije, močno položenega vetrobranskega stekla ter enega para vrat s stekli brez okvirja. Javnosti je bil avto prvič predstavljen leta 1970 na salonu v Brnu. Za vozilo so se zanimali tudi kupci izven takratne Češkoslovaške, a je imela Škoda zaradi takratne politične situacije težave z dobavo sestavnih delov, zato so leta 1970 naredili le 121 primerkov. Šele leto kasneje so lahko pričeli z resno proizvodnjo. Leta 1971 so izdelali 3000 vozil, od katerih je le 440 končalo v domačih salonih ostalo pa so izvozili. Cena za Škodo R 110 je znašala 78.000 kron, kar je bilo približno toliko kot 40 takratnih mesečnih plač na Češkoslovaškem.

Avto je bil dolg 4,16 metra in visok 1,34 metra. Poganjal ga je 1100 kubični štirivaljnik nameščen zadaj. Motor je razvijal 52 konjev moči, kar je ob nizki masi 880 kilogramov omogočalo izredno dinamično vožnjo s pogonom na zadnja kolesa. Avto  je lahko dosegel 145 km/h najvišje hitrosti in do 100 km/h pospešil v 19 sekundah, v povprečju pa je porabil 9 litrov bencina na 100 km. Pod sprednjim pokrovom je bil 250 litrov velik prtljažni prostor, nekaj prtljage pa si lahko odložil tudi izza zadnjih sedežev.

Prvi primerki so imeli armaturo izvedeno v imitaciji lesa, a so kmalu pričeli z izdelavo mat črne plastične izvedbe. V plošči z merilniki je bilo pet okroglih merilnikov, anatomska sprednja sedeža pa sta bila preklopna in sta omogočala dostop do zadnje klopi. Češki 911 je v sedemdesetih letih doživel velik uspeh, saj so kar 93 % vseh modelov izvozili tudi na zahodno evropske trge.