Gospodarska vozila

Po brezpotju z Renault Trucks K 520 Rigid 8×4

Renaultov Kerax si je v svetu tovornjakov za gradbeništvo nedvomno ustvaril velik sloves, o njegovi vzdržljivosti pa pričajo tudi uspehi na tekmovanju Pariz–Dakar. S prihodom povsem novih modelov tega francoskega proizvajalca tovornjakov so Keraxi odšli v pokoj, nadomestila pa jih je nova serija K.

Še pred kratkim je večina iz velike evropske sedmerice za gradbene namene ponujala zelo konzervativne izvedbe tovornjakov ali bolje rečeno – prekucnike in druge posebne nadgradnje so postavljali na šasije tovornjakov iz velikoserijskih družin. Prvi, ki je zbral dovolj »poguma« in trgu ponudil posebej prirejen tovornjak za gradbeništvo, kamnolome, rudnike, peskokope – skratka za vse, kjer se v praksi od vozila pričakuje, da pokaže svojo robustnost, moč in neustavljivost, je bil Iveco z modelom Euro Trakker. Ni pa minilo dolgo (leta 1997), ko se je na trgu s še boljšim izdelkom pojavil Renault Trucks. Njihov tovornjak je nosil ime Kerax. Kerax je zaslovel po svoji veliki zanesljivosti, robustnosti, veliki oddaljenosti od tal ter izjemni prilagodljivosti in odličnih terenskih zmogljivostih. Več kot 13 let je Kerax kraljeval na trgu, nato pa so se prebudili tudi ostali proizvajalci, a Renault Trucks je na osnovi izkušenj, ki jih je zbral na terenu, že pripravljal novo generacijo tovornjaka, ki bo vse skupaj še nadgradil. In tako je s prihodom povsem nove serije Renault Trucks tovornjakov leta 2013 na trg prišla tudi nova generacija tovornjakov za gradbeništvo. Od takrat dalje se ti tovornjaki ne imenujejo več Kerax, temveč serija K.

Nova generacija

Pri svojih vozilih za gradbeno dejavnost Renault Trucks ponuja dve različni seriji – serijo C za splošne gradbene namene in serijo K za zahtevna dela v gradbeni dejavnosti. Slednjo smo lahko preizkusili tudi mi na izredno zahtevnem terenu v kamnolomu Verd in to še na dan, ko je pred tem celo noč deževalo, tako da so bili pogoji zares zahtevni. Serija K se ni obotavljala, jaz pa tudi ne, hitro smo se zapeljali po strmini, v blato, vodo, med kamenje in pesek, kjer so do izraza prišli trdnost, robustnost, okretnost in večkolesni pogon ter odličen vstopni kot, ki presegata 32 stopinj. Natančnost krmiljenja in majhen obračalni krog omogoča odlično vodljivost.

Med mnogimi funkcijami, ki jih ponuja serija K, so izjemne tudi tiste, ki omogočajo prostornejšo, udobnejšo in bolj ergonomsko kabino z vrtljivimi gumbi. Kabina je sodobna, saj so izredno veliko časa namenili udobju voznika, tako je položaj za vožnjo bolj naraven, kar omogoča velika nastavljivost volana in ergonomičen sedež, na katerem je sedaj za Renaulte že prepoznaven rdeč varnostni pas. Plošča z merilniki je pregledna, vsa stikala pa na dosegu roke, saj je včasih treba hitro dodati v pogon še eno os, reducirati prenos ali vklopiti kakšno blokado na pogonu. Večino informacij voznik prebere s plošče z merilniki, vse dodatne pa prek 7-palčnega HD zaslona na osrednji konzoli, vozniku pa so na voljo še 12-in 24-V vtičnice.

Močna konjenica

Kar 520 konjev je bilo na voljo v testnem tovornjaku, kjer se je moč na kolesa prenašala prek 12-stopenjskega Optidrive samodejnega menjalnika, kateri ima dodano še prestavo za reševanje iz blata (crawling) ter 5 vzvratnih prestav, od katerih je ena izjemno kratka. Menjalnik omogoča številne nastavitve, med drugim tudi ročno prestavljanje, kar je še posebej dobrodošlo pri vožnjah v večje in daljše klance, kjer že v podnožju nastavimo prestavo in hitrost in vozilo se bo samo vzpenjalo brez izgube moči sredi klanca. 12,8-litrski šestvaljnik s pomočjo neposrednega vbrizga in turbo polnilnika ponuja kar 2550 Nm navora, ki je na voljo od 1000 do 1430 vrtljajev. Kompakten sistem za obdelavo izpušnih plinov temelji zgolj na SCR tehnologiji s filtrom trdih delcev. Uspešno zaustavljanje po klancu navzdol vzdržuje motorna zavora Optibrake+, ki ponuja 382 kW moči, na voljo pa je tudi 450-kW Voithov retarder.

Ko se odločiš za nakup tovrstnega tovornjaka, dobiš zagotovo več kot le tovornjak. Serija K je narejena za opravljanje najtežjih nalog in ne bo razočarala.

Robusten in zmogljiv

Čvrstoti v prid govori tudi jeklen odbijač iz treh delov, ki lahko odrine marsikateri predmet na poti, lažje pa ga je tudi zamenjati. Zavarovane so luči, pa tudi spodnja stopnica je upogljiva in odpornejša na poškodbe. Še posebej je zaščiten spodnji del motorja in menjalnika, pa čeprav je vozilo od tal oddaljeno kar 30 centimetrov. Vzmetenje zadnjih osi je prilagojeno terenski vožnji in ponuja dovolj udobja in stabilnosti, kadar je vozilo polno obremenjeno in kadar je prazno. Sistem ponuja tudi samodejno kontrolo višine v vožnji, ko pa se vozilo zaustavi in motor ugasne, se samodejno aktivira električna parkirna zavora.