Na cesti z novim Fiat Ducatom
Prihaja prenovljeni Fiat Ducato s posodobljenimi motorji, novim samodejnim menjalnikom in dodatnimi asistenčnimi sistemi, prihodnje leto tudi na električni pogon.
Zgodba o uspehu največjega dostavnika znamke Fiat Professional se je začela pisati že daljnega leta 1981 in se nadaljuje vse do danes. Ducato se je namreč že peto leto zapored uvrstil na prvo mesto po prodaji v 12 različnih državah in je vodilni tudi pri predelovalcih v počitniška vozila. Z vsako generacijo se je bolj prilagajal potrebam uporabnikov in zahtevam časa. To velja tudi ob tokratni posodobitvi, ki poleg komaj zaznavne osvežitve zunanjosti prinaša izpopolnjene pogonske sklope in asistenčne sisteme, ki se vse bolj uveljavljajo tudi med lahkimi gospodarskimi vozili.
Prenovljeni dostavnik smo na prvo preizkusno vožnjo zapeljali po prometno zahtevnih ulicah Torina in bližnji okolici. Na prvi pogled na zunanjosti ni veliko novega, podrobnejše opazovanje pa razkrije rahle spremembe na maski hladilnika in prednjem odbijaču, ki ga zdaj sestavljajo trije ločeni elementi. Glavnina sprememb se skriva pod motornim pokrovom, kjer se zdaj vrtijo posodobljene izvedbe znanega 2,3-litrskega turbodizelskega štirivaljnika. Novi turbinski polnilnik z elektronskim krmiljenjem prilagaja dinamiko vrtljajev motorja z nadzorom izpušnih plinov in posledično delovanja kompresorja. Dodatno optimizacijo delovanja motorja in porabe goriva zagotavlja t. i. EcoPack, ki vključuje sistem za samodejno zaustavitev in ponovni zagon, pametni alternator, elektronsko krmiljeno črpalko za gorivo in stikalo za ekološki način vožnje. Poleg tega vse motorne izvedbe odlikujeta bolj gladek tek in tišje delovanje.
Motorna paleta se prične z 88-kilovatno izvedbo (120 KM) in se razteza vse do 132 kilovatov (180 KM), ki z ročnim menjalnikom ponuja 400, s samodejnim pa 450 Nm navora. Na nekaterih trgih je na voljo tudi različica s 3,0-litrskim motorjem s pogonom na zemeljski plin in 100 kilovati (136 KM). Pomemben del novosti pri pogonskih sklopih predstavlja nov 9-stopenjski samodejni menjalnik s pretvornikom navora, ki omogoča enostavno in ekonomično vožnjo zlasti v urbanih središčih. Vozniki lahko izbirajo med tremi različnimi načini vožnje, običajnim, ki je v celoti prepuščen nadzorni elektroniki, ekonomičnim, ki zagotavlja bolj enakomeren odziv pospeševanja in nižjo porabo goriva, ter dodatnim s takojšnjim odzivom in optimalnim prestavljanjem tudi v težkih pogojih. Poleg samodejnega načina, ki upošteva hitrost in obremenitev vozila ter konfiguracijo ceste, voznik lahko prestavlja tudi ročno. Vsekakor je novi menjalnik precej bolj uglajen kot njegov robotizirani predhodnik.
Dodatnega izpopolnjevanja je bil Ducato deležen na področju asistenčnih sistemov in povezljivosti. V to poglavje med drugim spadajo radarska tipala, nameščena v zadnjem odbijaču, za prepoznavanje približujočih se vozil, ki so vozniku nevidna, če se nahajajo v mrtvem kotu vzvratnega ogledala. Vozniku pomagajo tudi tipala za zaznavanje vozil, ki se približujejo s strani med vzvratno vožnjo. Izogiba se nesrečam med manevriranjem. K varnejši vožnji med drugim pripomorejo še sistemi za samodejno zaviranje v sili, za opozarjanje pred zapustitvijo voznega pasu, za prepoznavanje prometnih znakov in za uravnavanje dolgega snopa žarometov.
V drugi polovici leta pri znamki Fiat Professional napovedujejo dodatno razširitev vgrajenih sistemov za informiranje in zabavo, ki je trenutno na voljo s 7-palčnim zaslonom na dotik, USB priključkom in radijskim sprejemnikom DAB. Posebej je zanimiva možnost določitve dimenzij vozila, ki navigacijskemu sistemu posreduje podatke, s katerimi prepreči vožnjo v ulice, ki niso dovolj široke, ali v nizke podhode in garaže. Novi sistem vključuje integracijo aplikacije Apple CarPlay in združljivost s sistemom Android Auto.
Prenovljeni Ducato na večino evropskih trgov (po vsej verjetnosti tudi na slovenskega) prihaja jeseni.