Kako vam prikolica pomaga prihraniti denar – Krone eTrailer

Priznani evropski proizvajalec priklopnih vozil Krone in start-up podjetje Trailer Dynamics sta predstavila posebno polprikolico. Imenuje se eMega Trailer, z njo pa si prizadevajo zmanjšati emisije CO2 za 20 %.

Proizvajalci gospodarskih vozil so ves čas pred težko nalogo, kako še znižati porabo, a to je na dizelskem motorju že skoraj nemogoče. Izboljšave se zdaj izvajajo na aerodinamiki tovornjakov, pa tudi prikolic. Najverjetneje ste že opazili polprikolice, ki imajo pokrita kolesa ali pa na repu posebne usmerjevalnike zraka, ki znižujejo vrtinčenje zraka in s tem njegov upor. Pred kratkim pa sta tehnološko start-up podjetje Trailer Dynamics in renomirani evropski proizvajalec priklopnih vozil Krone predstavila prav poseben koncept eTrailer polpriklopnika, ki bo še kako pomagal pri zniževanju porabe. Osnova koncepta je elektromotor, ki je nameščen na srednji osi polprikolice in pomaga pri pogonu. Če je prikolica opremljena s takšnim sklopom, se ta uporablja istočasno s pogonom na vlačilcu in tako močno olajša speljevanje, ko je motor najbolj napet in porabi največ. Posledično sistem deluje blagodejno na okolje in tudi na prihodke transportnih podjetij. Pri Trailer Dynamics pravijo, da lahko takšna polprikolica privarčuje tudi do 20 % goriva, kar je v številkah 5 do 7 litrov na 100 km. Takšno znižanje porabe so tudi dokazali s testnimi vožnjami in natančnim merjenjem, vse skupaj pa je dokumentiral tudi SGS TÜV Saar GmbH.

300-kWh baterija

Kraj, kjer so se opravljali testi, je novi Kronejev poligon Future Lab v nemškem Lingenu. Polpriklopnik je trenutno še v prototipni fazi, narejen pa je na osnovi že obstoječe polprikolice Krone Lowliner. Ko bo, in verjamemo, da bo, priklopnik odšel v serijsko proizvodnjo, pa se bo imenoval eMega Liner. Kot smo že omenili, je namesto srednje osi na polprikolici nameščena posebna Newtonova e-os, v kateri sta dva elektromotorja, ki se napajata prek sklopa baterij, ki so nameščene v prostoru za prevoz praznih palet. Baterija je litij-železo-fosfatna (LiFePo4) in ima kapaciteto 300 kWh. Za akumulatorje, ki so vgrajeni v e-prikolico, je značilna visoka ciklična trdnost in so zato še posebej primerni za intenzivno uporabo v tovornjakih. So trpežni in znani po visokem varnostnem standardu.

Baterijski sklop omogoča podporo na mednarodnem transportu tudi do 500 kilometrov. Baterije je možno polniti na že precej razširjeni mreži polnilnic, nekaj energije pa se skladišči tudi pri zaviranju. Po želji kupca je možno kapaciteto baterij povečati ali zmanjšati.

Senzorji na kraljevem čepu

Eden glavnih delov sistema je očem prikrit, namreč kraljevi čep so opremili s številnimi senzorji, ki merijo obremenitve. Na ta način se preprečuje, da bi prikolica zavirala celotno kompozicijo, temveč se iz kraljevega čepa v trenutku prenesejo signali v osrednji računalnik, ki natančno določi, s kakšno močjo bosta oba elektromotorja pognala prikolico za vlačilcem, da bo ta ves čas na enaki oddaljenosti. Na splošno bo kombinacija e-prikolic in dizelskih tovornjakov spremenila sistem poltovornjaka v električni plug-in hibrid.

E-osovina

Namesto srednje osi je tam nameščena posebej razvita e-os, ki pomaga vlačilcu predvsem pri speljevanju in pri večjih obremenitvah. Odvečna energija se rekuperira in shranjuje v baterijah. Uporaba je možna na tovornjakih različnih proizvajalcev. 800-V tehnologija omogoča večjo zmogljivost in zmanjšuje obremenitev materiala. Do 97-odstotna učinkovitost poveča doseg, prihranek pri dizelskem motorju in zmanjšanje CO₂.E-osovina omogoča tudi do 640 kW dodatne moči iz elektromotorja, ter do 2700 Nm navora na pnevmatiki.