Gospodarska vozila

Iz dizla na elektriko v MAN avtobusih

 

V modelnem letu 2024 se za avtobuse MAN in NEOPLAN uvajajo številne nove funkcije. Splošni tehnični razvoj, napredujoča digitalizacija in nove pravne zahteve neizogibno vplivajo na izboljšave sodobnih modelov avtobusov. MAN je zdaj številne od teh zahtev ciljno združil. Za modelno leto 2024 podjetje znatno nadgrajuje svojo celotno ponudbo avtobusov znamk MAN in NEOPLAN z množico novih funkcij. To bo koristilo voznikom, potnikom in prevoznikom, saj so mestni in medkrajevni avtobusi zdaj še udobnejši, varnejši in učinkovitejši.

V zadnjih letih je MAN Truck & Bus temeljito prenovil svojo ponudbo avtobusov z uvedbo številnih inovativnih modelov: NEOPLAN Tourliner (2016), MAN Lion’s Coach (2017), MAN Lion’s City (2018), MAN Lion’s City E (2019). ); MAN Lion’s Intercity LE (2021). Zaradi novih zakonskih določil na evropski in svetovni ravni se proizvajalci soočajo s številnimi dodatnimi zahtevami, ki jih z obstoječimi tehničnimi rešitvami težko uresničijo. Uredba EU 2019/2144 za večjo varnost v cestnem prometu (Splošna varnostna uredba (GSR)), ki začne veljati od leta 2024, uvaja obvezno zahtevo za številne asistenčne in varnostne sisteme, ki so bili prej vgrajeni kot dodatna oprema za doplačilo. Poleg tega sta novi uredbi UNECE R155 (upravljanje kibernetske varnosti) in R156 (upravljanje posodobitev programske opreme) evropski odgovor na naraščajočo digitalizacijo in potrebo po varni komunikaciji vozil. Od julija 2024 bo skladnost s predpisi obvezna za vse nove registracije. Nova platforma za elektroniko izpolnjuje vse te prihodnje zahteve. Vozila so že opremljena za prihodnji digitalni razvoj z možnostjo posodabljanja prek varnih brezžičnih vmesnikov (over-the-air) in neposrednega dostopa LAN.

Novi digitalni kokpit ima na novo zasnovano voznikovo delovno mesto – predvsem v različicah avtobusov z inovativnim operacijskim sistemom SmartSelect. Ta ustreza najvišjim ergonomskim standardom in ima individualno prilagojen koncept barv in oblog za obe znamki MAN in NEOPLAN. Portfelj sprememb za modelsko leto 2024 vključuje celo vrsto novih in razširjenih asistenčnih in varnostnih sistemov. Ultramoderne funkcije temeljijo na razširjenih tehničnih možnostih nove elektronske platforme in novih možnostih strojne opreme.

Posodobljeni motorji

Najvišja razvojna prioriteta za vse sodobne motorje z notranjim zgorevanjem podjetja MAN je bila vedno doseganje največje učinkovitosti. Zahvaljujoč dokazanemu inženirskemu znanju iz Münchna in Nürnberga je vsaka nova razvojna stopnja povzročila nadaljnje zmanjšanje porabe goriva v kombinaciji s hkratnim povečanjem moči. Najnovejši primer tega industrijskega podviga je novi motor za turistične avtobuse MAN D26 v emisijskem razredu Euro 6e. Kljub dodatni moči 10 KM in približno 50 Nm večjemu navoru 12,4-litrski motor zdaj porabi do 2,5 odstotka manj goriva.

MAN DigitalServices omogoča racionalizacijo procesov, optimizacijo splošne učinkovitosti voznega parka, zmanjšanje operativnih stroškov in povečanje trajnosti. V skladu z motom »Poenostavitev poslovanja« je cilj MAN Truck & Bus olajšati življenje strank. Da bi to dosegli, se portfelj digitalnih storitev nenehno širi.

 

Lion’s City E, Lion’s Intercity LE in Tourliner

Serijska proizvodnja Lion’s City E se je začela jeseni 2020. Zdaj, slaba tri leta pozneje, je MAN v svoji poljski tovarni v Starachowicah izdelal 1000. popolnoma električni mestni avtobus. To je eden od mnogih mejnikov v zgodbi o uspehu eBusa, ki zdaj uspešno deluje po vsej Evropi in dan za dnem navdušuje s svojo zanesljivostjo, dosegom in trajnostjo. MAN Truck & Bus še naprej spodbuja trajnostno mobilnost in je popolnoma predan električnemu pogonu. Že klimatska naprava za mestni avtobus obljublja še večjo učinkovitost in trajnost. V modelnem letu 2024 podjetje znatno nadgrajuje celoten portfelj avtobusov s številnimi novimi funkcijami. Poleg tega bo Lion’s City 12 E LE prvi električni avtobus MAN z nizkim vstopom, ki bo predstavljen na trgu.

Od svoje predstavitve jeseni 2021 je MAN Lion’s Intercity LE osvojil srca voznikov, potnikov in prevoznikov ter se zaradi svoje velike prilagodljivosti trdno uveljavil na trgu kot mestni in medkrajevni avtobus. Kot triosno vozilo z dolžino 14,4 metra in bistveno večjo zmogljivostjo novi Lion’s Intercity LE 14 zdaj zaključuje uspešno serijo Low Entry.

Turistični avtobus Tourliner je bil predstavljen kot nov vstopni razred za premium znamko NEOPLAN pred 20 leti. Kmalu po tem, ko je MAN prevzel podjetje Gottlob Auwärter GmbH & Co KG v Stuttgart-Möhringenu, je bil to eden prvih avtobusov, izdelanih na skupni tehnološki platformi MAN. Danes je Tourliner v svoji drugi generaciji močno dozorel in se je zdaj trdno uveljavil na evropskih cestah. Za modelno leto 2024 pa je bil deležen številnih tehničnih nadgradenj.

Nova tovarna baterij

Od začetka leta 2025 bo MAN Truck & Bus začel obsežno serijsko proizvodnjo visokonapetostnih baterij za električne tovornjake in avtobuse na svoji lokaciji v Nürnbergu. Načrtovana je širitev proizvodnih zmogljivosti na več kot 100.000 baterij letno. Pomembna naložbena odločitev je bila sprejeta v tesnem posvetovanju med podjetjem in predstavniki zaposlenih ter tudi z aktivno podporo bavarske vlade. Ta odločitev daje tovarni v Nürnbergu jasno perspektivo za prihodnost.