Gospodarska vozila

Električni Iveco dirkalnik

Promocija električnih tovornjakov je pravkar prešla na višjo raven. Tokrat na športno področje, saj je Iveco predstavil električni prototip za na dirkalne steze.

Izvedbe visokozmogljivih Stralisov in S-Wayev, imajo za seboj številne zmage, ob tem tudi skupno zmago na Evropskem prvenstvu v dirkah tovornjakov v letih 2018 in 2019. Za njim so med drugim stali odlični pogonski sistemi v obliki motorja Cursor 13, ojačanega na skoraj 1.200 KM. Zdaj pa poskuša Iveco zamenjati dizel s popolnoma električno izvedbo, zato je že predstavil prvi prototip.

Elektromotor športnega vlačilca naj bi razvil natanko 1.142 KM in je povezan s štirimi baterijami s kapaciteto 252 kWh. V cestnih razmerah bi to zadoščalo za manj kot 200 kilometrov dosega, v športnih razmerah pa naj bi omogočalo izpeljati celotno dirko (60 km). Zanimivo je, da naj bi bil ta motor integriran s pogonsko gredjo, njegova osnova pa izvira iz serijskega motrja v ponudbi Fiat Powertrain Technologies. Isti motor, čeprav v nekoliko šibkejših različicah, je že uporabljena v električnem tovornjaku Nikoli Tre, ki temelji na Ivecu S-Way in je že na voljo v ZDA.

Prvi nastop električnega Iveca S-Way R bomo videli sredi meseca, na dirki s tovornjaki na stezi Nürburgring v Nemčiji.