Avtomobilizem

Vstop v G razred

Črka G narekuje, da je to vozilo iz družine terencev (Gelandewagen). S skromnimi 149 centimetri višine in le 14 centimetrov oddaljenosti od tal, pa bi ga težko postavili ob bok klasičnim Mercedesovim offroaderjem, kot je razred G ali kot so predstavniki SUV razreda GL in ML. GLA je odličen crossover.

Precej sprememb je bilo narejenih na izboljšanju aerodinamike, kar je posledično znižalo porabo in hrup. Tudi notranjost je zelo atraktivna. Mercedes je pri njeni sestavi uporabil visokokakovostne materiale iz svoje zaloge. Sedeži so udobni, merilniki pregledni, sredinska konzola očiščena, številni kromirani detajli pa dvigujejo občutek luksuza. V GLAju je sedaj na voljo 360-stopinjska kamera, ki nudi različne poglede okoli vozila, ki se prikazujejo na osrednjem osempalčnem ekranu, še posebej pa so ponosni na LED luči, ki ponujajo boljšo osvetlitev od ksenonskih, ob tem pa porabijo manj energije.

Prenovljeni GLA pa ima na voljo tudi številne nove varnostne sisteme, med katerimi omenimo Active Brake sistem, ki je v standardni opremi in omogoča, da sistem meri oddaljenost od vozila pred nami in če se ta oddaljenost prične zmanjševati, voznik pa ne reagira, prične sistem sam zavirati. Seveda se avtomobil sedaj lahko poveže s sistemoma Apple Car Play in Android Auto, kot prvi pa je v segment prinesel možnost odpiranja 421-litrskega prtljažnika le z zamahom noge pod odbijačem.

Prava mera za pogon je 2,2-litrski dizelski motor, ki razvija 177 KM in je združen s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki s pomočjo dveh sklopk zares hitro in brezčutno spreminja stopnje prenosa. Ta kombinacija je lahko zelo varčna, saj se poraba spusti tudi pod 6 litrov, ob odločnejšem pritisku na stopalko pa vozilo poskoči tudi do 220 km/h.


Štirikolesni pogon je stvar izbire, z njim se GLA odlično znajde tudi na bolj surovem terenu, je pa res, da je njegova vloga bolj odhod na smučanje ali vožnja do vikenda. Avto se veliko bolje znajde v asfaltni džungli, kjer pri plezanju na robnike do izraza pride visoka oddaljenost od tal, pri parkiranju pa kompaktna 4,4-metrska dolžina.

Mercedes je hitro razumel, da bo rast trga SUV vozil v Evropi trajal dlje časa. Zato so svojo gamo vozil v tem segmentu popolnili s kar sedmimi vozili: GLA, GLC, GLC coupe, GLE, GLE coupe, GLS in G.

 

Tehnični podatki  
   
Motor 4-valjni, 4-taktni, vrstni, turbodizel
Prostornina (ccm) 2143
Moč (kW/KM) 130/177
Navor (Nm/min) 350/1400-3400
Pogon 4Matic na vsa kolesa
Menjalnik 7G-tornic dvosklopčni
Mere D x Š x V (mm) 4424 x 1804 x 1494
Medosna razdalja (mm) 2699
Masa praznega vozila (kg) 1595
Nosilnost (kg) 495
Posoda za gorivo (l) 56
Prtljažnik (l) 421/1235
Pospešek 0–100 km/h (s) 8
Najvišja hitrost (km/h) 220
Povprečna poraba (l/100 km) 6
Emisija CO2 (g/km) 130