Volkswagen v Hannovru predstavil novega Transporterja T7
Čakanja je konec. Po številnih napovednikih je VW končno predstavil novega Transporterja. Na predvečer otvoritve sejma IAA v Hannovru je Transporter T7 s popolnoma novo obliko zapeljal pred zbrane novinarje.
Volkswagnov program »srednjih« dostavnikov je sedaj bogat kot še nikoli. Poznamo že Multivan in električni ID.Buzz, sedaj pa sta se jima pridružila še dava modela. Transporter je čisto gospodarsko vozilo, z 2, 3 ali 5 sedeži in pregradno steno, ki ločuje potniški od tovornega dela, med tem ko je model Caravelle civilna izvedenka, namenjena pretežno za prevoz oseb in njihove prtljage.
Ni skrivnost, da sta moči združila dva izmed največjih proizvajalcev gospodarskih vozil Ford in Volkswagen. VW Transporter T7 in Ford Transit Custom tako na trg prihajata kot rezultat precej globokega sodelovanja med obema podjetjema. Kot del sporazuma so Američani pripravili tudi Ranger/Amarok, Nemci pa manjši VW Caddy/Ford Connect. Volkswagen ponuja tudi svojo električno platformo, zahvaljujoč kateri je bil Ford Capri ustvarjen na podlagi modelov iz družin ID4 in ID5. To je sodelovanje!
Sorodstveno povezavo boste opazili le z boka, kjer sta vozili identični, med tem, ko je vse ostalo močno podrejeno značaju posamezne znamke. Tako boste Transporterja prepoznali tudi če na pokrov ne bi bilo logotipa. Pokrov motorja, žarometi, rešetka maske in odbijač tvorijo prepoznavno podobo divizije gospodarskih vozil iz Hannovra. Avto je v živo videti simpatično, v sprednjem delu karoserije lahko najdete subtilne reference na stare transporterje. Zaradi oblike maske se avtomobil »nežno smeji« kot bi pel priljubljeno pesem.
Izgled ni na prvem mestu je pa pomemben
Sicer pa v svetu gospodarskih vozil sam izgled ni najbolj pomembne. Pomembnejše je koliko lahko vozilo prepelje. Novi T7 je zrasel v vse smeri, kar pomeni, da ponuja še več prostora. Odvisno od medosnega razdalje in višine strehe, novi VW Transporter ponuja od 5,8 do 9 m3 tovornega prostora, kar ob 1,3 metra širine med kolesnimi loki omogoča naklad tudi treh europalet, saj je dolžina tovornega prostora 2,6 oz. 3 metre, največja uporabna nosilnost pa 1,33 tone.
Kar zadeva kakovost materialov, je notranjost precej dobra obdelana. Čeprav so materiali trdi, pa ne puščajo cenenega vtisa in občutka varčevanja. Tudi multimedija deluje presenetljivo gladko, kar glede na segment ni pogosto. Dodatno plemenitost, dodajajo veliki napisi Transporter na karoseriji.
Motorji: široka izbira, tudi električni
Brez skrbi, Transporter je še vedno na voljo z dizelskim motorjem. Dvolitrski TDI ponuja 150 ali 170 konjev moči. Močnejšo različico je možno kombinirati tudi s štirikolesnim pogonom 4Motion in 8-stopensjkim samodejnim menjalnikom. Če pa imate raje bencin, je na voljo priključni hibrid z 232 KM. Povsem brez elektrike pa ne gre, saj bo na voljo tudi povsem električna izvedba z močmi 100, 160 ali 210 kW.
Notranjost: dva zaslona, brez kontaktni vžig
VW je z napovednikom že podal prvi vtis o notranjosti, zdaj pa smo jo lahko tudi prvič videli v živo in jo otipali. Kokpit je seveda povsem digitalen, sestavljen iz dveh velikih zaslonov, kar bolj spominja na osebna kot gospodarska vozila. Pred voznikom je 12 palčni zaslon, kjer so narisani merilniki, pa še marsikaj drugega, na sredini pa je 13 palčni zaslon, preko katerega krmilimo celotno multimedijo, klimo, radio, navigacijo …Še vedno pa ostajajo analogni gumbi za hitro izbiro pod osrednjim zaslonom in na multifunkcijskem volanskem obroču. Posledično je delovanje multimedije in najpomembnejših funkcij preprosto in varno. Nova serija ima tudi številne USB in 12V vtičnice, v priključnem hibridu in električni različici pa do tri 230V vtičnice.
Na avto bomo počakali do naslednjega leta. Na naših cestah se pričakuje v začetku leta 2025, naročila pa bodo pričeli sprejemati že letos. Ceniki še niso znani, znana pa je garancija, ki bo obsegala 5 let, kar je 2 leti več kot pri Fordu. Ali bo to eden ključnih argumentov pri prodaji Transporterja?
Transporter vozi Transporter
Na svetovni premieri novega Transporterja, smo spoznali tudi novega ambasadorja tega vozila. To je Hollywoodska zvezda Jason Statham, ki je posnel kar tri dele filma z naslovom Transporter. Statham je kot karizmatičen in akcijski “transporter” idealna pojava za predstavitev vsestranskosti in zmogljivosti novega gospodarskega vozila. Upajmo da ne bo nikogar vrgel skozi vetrobransko steklo.
Potovanje na premiero novega Volkswagnovega Transporterja je omogočilo podjetje Porsche Slovenija, zastopnik za Volkswagen gospodarska vozila. Podjetje ni imelo vpliva ali vpogleda v pripravo vsebine.